Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor gaming en regulier gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Een aantal jaar terug heb ik hier op tweakers ook om advies gevraagd bij de aanschaf van een nieuwe PC en was toen erg goed geholpen. Hopelijk kunnen jullie mij nu ook weer goed advies geven.
Na ongeveer 7,5 jaar intensief gebruik van mijn Macbook Pro is deze nu wel enigszins vertraagd. Browsen en series/streams kijken gaat nog wel aardig (al kan dit niet op de hoogste kwaliteit). Maar het spelen van 'lichte' games zoals Hearthstone gaat al niet meer. Ook gebruik ik af en toe Photoshop en dit gaat ook maar net goed.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga vooral gebruik maken van internet voor het kijken van Youtube/streams, programma's als Word/Excel/Powerpoint, af en toe Photoshop. Verder zou ik wel graag wat meer games kunnen spelen op mijn laptop. Hierbij kan je denken aan: Overwatch, Hearthstone, Parkitect. Ik speel doorgaans niet echt de games die zwaar zijn op het gebied van graphics, maar wie weet in de toekomst wel.. Vanwege een verhuizing naar een plek waar niet echt genoeg ruimte is voor een desktop PC, kies ik nu voor een laptop.

Wat is je budget?
Ik zit zelf te denken aan €1000-1500, maar dit is wel enigszins oprekbaar naar €2000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt veel (bijvoorbeeld vrijwel niet naar werk), maar af en toe naar mijn pa en ma wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Zelf heb ik al enkele uurtjes reviews bekeken op Youtube en reddit threads en threads op dit forum bekeken. Enkele laptops die veel worden genoemd zijn de HP Omen 15, Dell G-series, Lenovo Legion, Acer Predator Helios 300, maar ik weet niet welke het beste bij mijn wensen past. En misschien zijn er nog wel voldoende andere opties! Wat vinden jullie, kan ik goed met een uit het rijtje uit en past dit bij mijn gebruik? Of andere opties die beter passen?

Alle reacties

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-11 14:02
Tja, wat wil je? Een dunne, mooie laptop met goede specs? Of gewoon de beste specs die je met jouw geld kan kopen? Als je voor de eerste kiest kun je wel eens kijken maar een Dell XPS en bij de tweede kan je zelf wel even in de pricewatch kijken wat je wilt

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-11 13:40
Kijk eens naar barebone laptops, ik zat laatst ongeveer in hetzelfde schuitje qua wensen. Ik heb een (na extreem veel reviews kijken) voor de TongFang GK7CP7S gekozen. Dat is een heel prima beestje en dan kom je met wat upgrades rond de 1800 euro uit voor een i7 9750H / RTX 2070 configuratie of rond de 1500 euro voor een RTX 2060 systeem. Ik heb hem ook pas 2 weken, helaas net voor de processor upgrades gekocht... maar tot dusver geen klachten. Erg goede thermals, rond de 80 graden cpu/70 graden gpu onder stress. En als kers op de taart: een mechanisch keyboard met cherry brown switches (dus redelijk stil) en plaats voor 3 data dragers (twee m.2 (1x NVME, 1x SATA) en een regulier 2.5 inch)

Uit mijn review benchwatching wat tips voor de laptops die jij noemt:
Dell G-series: tot dusver erg matige koeling, wie weet komen er bios updates maar vooralsnog niet goed.
Lenovo legion: y740 series zijn best prima, worden ook erg goed gereviewed, goede koeling maar niet het thinkpad keyboard helaas.
HP Omen: redelijke systemen, maar throttlen ook flink onder stress
Acer predator helios: wordt best lovend over gesproken, maar worden ook best duur als je richting een goede spec gaat.

Succes met de zoektocht, als je nog vragen hebt over mijn systeem dan stuur maar een bericht.

Xir