Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:40
Mijn vraag

Via het driver & support tooltje van Intel blijkt dat er een nieuwere versie van de driver voor mijn grafische kaart is:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/02d021b25eb0a7e6d64bf2abe6c0ac6f.png

Echter krijg ik deze via de tool niet aangeboden. Als ik de driver handmatig van de Intel site download dan krijg ik de melding dat deze niet is goedgekeurd door de fabrikant en dat ik bij hen moet zijn.

Ik kan echter nergens vinden, hoe ik wél de nieuwste driver krijg? Of is dat gewoon niet mogelijk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Vivobook S451LA CA105H
Intel HD Graphics 4400

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Beste antwoord (via vuurtjih op 26-04-2019 09:29)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

De driver van Intel is alleen van toepassing op desktops. Bij laptops moet je bij de fabrikant aankloppen voor drivers.

Trouwens, zoveel baat heb je er niet bij. De HD4400 is ondertussen 6 jaar oud en gaat er niet sneller op worden.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

De driver van Intel is alleen van toepassing op desktops. Bij laptops moet je bij de fabrikant aankloppen voor drivers.

Trouwens, zoveel baat heb je er niet bij. De HD4400 is ondertussen 6 jaar oud en gaat er niet sneller op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@vuurtjih

Google is your friend
Asus site

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:40
nelizmastr schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:07:

Ah, weer wat geleerd.

Dat verwacht ik ook niet, maar Canirunit vermeldde dat mijn drivers gigantisch achterliepen. Kan ze dus alleen niet updaten.

@Soundstorm2010

Dat werkt allemaal niet.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

vuurtjih schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:28:
[...]

Ah, weer wat geleerd.

Dat verwacht ik ook niet, maar Canirunit vermeldde dat mijn drivers gigantisch achterliepen. Kan ze dus alleen niet updaten.
Logisch dat ze achterlopen. Het is ook weinig zinvol om onboard graphics continu te updaten. De voornaamste reden om video drivers bij de houden is optimalisatie voor de nieuwste games, verder heeft het doorgaans weinig waarde.