Netwerkproblemen Iphone SE, schakelt niet over

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:28
Hallo medeforumgenoten,

Ik heb een nieuwbouwwoning en de router van ziggo staat in de meterkast (Technicolor TC7210). Op de eerste verdieping heb ik een powerline adapter (devolo 500) en op de zolder staat een wifibooster van Ziggo bekabeld aangesloten.

Ik heb de SSID's van alle netwerken naar hetzelfde hernoemd en ik heb overal in huis een stabiel Wi-Fi netwerk. De kanalen staan momenteel op automatisch. Ik heb via de wifi analyzer gecontroleerd of de kanalen niet te druk zijn en dat is niet zo.

Met elk apparaat heb ik gewoon een goede internetverbinding, behalve de iPhone SE. Zowel mijn vrouw als ik hebben een IPhone SE. Beneden hebben we een goede verbinding en geen problemen. Maar zodra we op de 1e verdieping of zolder zitten blijft de IPhone SE een volledig Wi-Fi signaal (4 streepjes) hebben maar valt de internetverbinding regelmatig weg terwijl het signaal sterk blijft.

Ik heb de netwerkinstellingen op de telefoon al laten vergeten maar nog steeds hetzelfde. Het gekke is dat het beneden wel werkt op de IPhone SE en bij andere apparaten (laptop/tablet) werkt het ook prima boven.

Hebben jullie nog ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?

Beste antwoord (via rens-br op 06-05-2019 14:06)

• Milo85
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb het mesh netwerk TP-Link P7 met powerline aangeschaft. Hiermee zijn alle problemen opgelost. Bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 20:16

lier

MikroTik nerd

Je zou wat kunnen spelen met het zendvermogen (stel dit zo laag mogelijk in: voldoende om een dekkend netwerk te hebben). Afhankelijk van de signaalsterkte zal de device met een ander wifipunt verbinden. Weet je met welk apparaat je telefoon verbonden is?

Overigens kan je het beste zelf handmatig alles instellen (kanaal en zendvermogen). Dit voorkomt dat je verbindingspunten niet op hetzelfde kanaal zitten. Maak voor 2G gebruik van kanaal 1, 6 of 11 (20MHz bandbreedte), 5G heb je iets meer keuze.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 14:07

Shunt

Boe

Milo85 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:42:
Hallo medeforumgenoten,

Ik heb een nieuwbouwwoning en de router van ziggo staat in de meterkast (Technicolor TC7210). Op de eerste verdieping heb ik een powerline adapter (devolo 500) en op de zolder staat een wifibooster van Ziggo bekabeld aangesloten.

Ik heb de SSID's van alle netwerken naar hetzelfde hernoemd en ik heb overal in huis een stabiel Wi-Fi netwerk. De kanalen staan momenteel op automatisch. Ik heb via de wifi analyzer gecontroleerd of de kanalen niet te druk zijn en dat is niet zo.

Met elk apparaat heb ik gewoon een goede internetverbinding, behalve de iPhone SE. Zowel mijn vrouw als ik hebben een IPhone SE. Beneden hebben we een goede verbinding en geen problemen. Maar zodra we op de 1e verdieping of zolder zitten blijft de IPhone SE een volledig Wi-Fi signaal (4 streepjes) hebben maar valt de internetverbinding regelmatig weg terwijl het signaal sterk blijft.

Ik heb de netwerkinstellingen op de telefoon al laten vergeten maar nog steeds hetzelfde. Het gekke is dat het beneden wel werkt op de IPhone SE en bij andere apparaten (laptop/tablet) werkt het ook prima boven.

Hebben jullie nog ideeën wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik heb het gevoel dat je een mesh netwerk probeert te maken met apparatuur die dat niet ondersteunt.
Jouw SE telefoon maakt verbinding met het wifi punt beneden en blijft daar mee verbonden. Hij gaat niet op zoek naar een "sterker" netwerk totdat je dat zelf zult aangeven. Dat het internet soms weg valt dat zal kloppen wifi is vooral door meerdere woonlagen heen gewoon erg ruk. Soms heb je wel verbinding terwijl maar de helft van je data aan komt.

Wat jij wilt hebben is een Mesh netwerk wat zelf er voor zorgt dat je van acces point naar acces point gaat verplaatsen als je door je huis loopt. Kijk dan bvb eens naar Ubiquiti.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 13:12
Ik herken de problemen van iPhones en Devolo apparatuur.

Wat bij goed werkt is bluetooth uit te schakelen op de iPhone als je in huis de WiFi gebruikt.
Wat de reden daarvan is weet ik niet, heb het een flinke tijd geleden gelezen in andere thread:

Devolo dLAN 500 WiFi zeer traag op iPhone

[ Voor 16% gewijzigd door ArnoutV op 25-04-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Shunt schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:48:
[...]

Ik heb het gevoel dat je een mesh netwerk probeert te maken met apparatuur die dat niet ondersteunt.
Jouw SE telefoon maakt verbinding met het wifi punt beneden en blijft daar mee verbonden. Hij gaat niet op zoek naar een "sterker" netwerk totdat je dat zelf zult aangeven. Dat het internet soms weg valt dat zal kloppen wifi is vooral door meerdere woonlagen heen gewoon erg ruk. Soms heb je wel verbinding terwijl maar de helft van je data aan komt.

Wat jij wilt hebben is een Mesh netwerk wat zelf er voor zorgt dat je van acces point naar acces point gaat verplaatsen als je door je huis loopt. Kijk dan bvb eens naar Ubiquiti.
Klopt, ik heb het inderdaad ook geprobeerd met een Mesh netwerk maar nog steeds hetzelfde probleem met alleen de IPhone SE. Toen had ik ook de router in bridge modus gezet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Even ter verduidelijking (er zijn veel mensen die het niet helemaal weten): Mesh zegt iets over de verbinding tussen de verbindingspunten: deze is draadloos (wireless backhaul). Dit staat volledig los van roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02
Ik zou gewoon zelf de kanalen instellen, kijk naar 1, 6 of 11 (en zet dat op allemaal gelijk) en het zendvermogen aanpassen zodat ze goed overlopen.

Voor de rest zorg dat op alle punten het SSID, wachtwoord (eigenlijk zoveel mogelijk gelijk is) en dan zou het gewoon goed moeten gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Knee-Buckler schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:50:
Ik zou gewoon zelf de kanalen instellen, kijk naar 1, 6 of 11 (en zet dat op allemaal gelijk) en het zendvermogen aanpassen zodat ze goed overlopen.
Met allemaal gelijk bedoel je toch niet allemaal op hetzelfde kanaal: 1, 6 of 11? Want dat is best wel heel erg beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02
lier schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:55:
[...]

Met allemaal gelijk bedoel je toch niet allemaal op hetzelfde kanaal: 1, 6 of 11? Want dat is best wel heel erg beroerd.
En waarom zou dat beroerd zijn? Het is de bedoeling dat ze binnenshuis elkaar niet overlappen, dus dan kan je best wel 1, 6 of 11 gebruiken op allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Als je "optimale interferentie" wil hebben dan is het (inderdaad) de ideale instelling.

Deze instelling (alle accesspoints op kanaal 1, 6 of 11) zorgt ervoor dat alle 2G clients en de accesspoints op dezelfde frequentie door elkaar staan te roepen. Gaat ten koste van de beschikbare bandbreedte. Daarnaast is het best wel funest voor roaming. Vandaar een heel slecht idee.

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 25-04-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 21:12
devolo's grote kans om zeep

hang je flaptop is op een kabelpoort en test de snelheid van de devolo's is...
ook uurtje pingen naar je router kan geen kwaad

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb het mesh netwerk TP-Link P7 met powerline aangeschaft. Hiermee zijn alle problemen opgelost. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1