Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miaruna
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-05-2019
Beste tweakeraars,

Ik heb met mijn telefoon een probleempje waar ik niet uitkomt. Het gaat om het volgende. Sinds drie dagen gebeurt het steevast iedere keer dat wanneer mijn telefoon een backup in WhatsApp wil maken, ik halverwege het uploaden naar Google Drive de melding krijg dat de SD kaart zou ontbreken. Op dat moment kan ik ook niet meer in de apps die op de SD kaart staan. Als ik de SD kaart opnieuw plaats of als ik de telefoon opnieuw opstart, kan ik alles weer gebwoon gebruiken maar zodra ik het waag een backup te willen maken, begint het probleem weer overnieuw. Foto's en dergelijke naar de drive sturen, lukt dan weer wel.

Het gaat om een Motorola G3 met android versie 6.0.1. De SD kaart is type ''SanDisk microSDHC Extreme 32 GB 100MB/s CL10''.

Wat ik geprobeerd heb is dus dat ik de telefoon opnieuw heb opgestart en het SD kaartje eruit heb gehaald. Ik heb ook Whatsapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit heeft het probleem helaas nog niet opgelost.

Zou dit aan de telefoon of aan de SD kaart liggen? De SD kaart is van februari, de telefoon is nu een jaar of drie oud...

Nu ben ik technisch niet zo héel vaardig dus als jullie niet al te snel zouden willen gaan met jullie probleemanalyses dan zou ik dat erg waarderen :')

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleGouds
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-01-2022
Je zou kunnen proberen om van de data op de SD kaart een backup te maken en deze daarna te formatteren. Daarna kan je proberen of het werkt. Als het probleem blijft kan het zijn dat er ergens in de software op de telefoon een foutje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miaruna
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-05-2019
Dat lijkt te helpen geholpen... Voor nu. Maar ik had eerste de SD kaart als interne opslag en nu maar als verwisselbare opslag.

Kan het zijn dat een telefoon ruzie krijgt met een SD kaart? Mijn vorige SD kaart is namelijk uiteindelijk gesneuveld met deze telefoon en de telefoon zelf wordt al een dagje ouder. Kan het daaraan liggen of is het echt een probleem met de SD kaart zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Miaruna schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:31:
Dat lijkt te helpen geholpen... Voor nu. Maar ik had eerste de SD kaart als interne opslag en nu maar als verwisselbare opslag.
Ik denk dat dit het probleem was. SD Kaart als interne opslag kan heel handig zijn, maar in praktijk werkt het voor geen meter. Er worden dan veel schrijfacties / leesacties naar de SD kaart gedaan (en daar is zo'n ding niet voor gemaakt) Daarnaast is een SD kaart vele malen trager dan je internet opslag, waardoor de hele prestaties van het toestel naar beneden gaan.