Welke NAS voor SAS interface disks?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 10:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een 4-5 bay NAS. Heb zelf al zes schijven (type 4TB ST4000NM0023) met SAS interface, kan er dan 1 of 2 als cold-spare gebruiken. En daar zit volgens mij het probleem...maar hoop dat iemand een idee heeft

Wat is je budget?
Wil ongeveer tussen de 500-700 euro uitgeven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Synology of QNAP of iets van gelijke strekking

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem moet o.a. gebruikt gaan worden voor Fileserving (SMB,NFS), Mediastreaming (hoeft nog niet persé 4K video te zijn), Backup, Tooling (bijv. Pi-Hole)

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Ik denk dat je dan beter naar zelfbouw kunt kijken, of de schijven te koop zetten en normale SATA schijven aanschaffen.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Ik zou aanraden om te kijken naar een goedkope server (bijvoorbeeld deze Dell Poweredge T310) en daar dan Xpenology op te zetten. Dat is praktisch dezelfde software als op een Synology draait.

Als je voor zelfbouw gaat dan zou je een LSI SAS controller kunnen gebruiken als je software RAID wilt doen, of bijvoorbeeld een Dell H310/H710 als je voor hardware RAID wilt gaan.

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 10:12
Bedankt voor de reacties. Heb een kleine behuizing nodig....moet namelijk in de meterkast komen. De Dell PowerEdge valt hierdoor af.
Denk dat het misschien beter is de schijven te verkopen en een Synology met SATA disks aan te schaffen.

Bedankt voor het meedenken!! :)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kan eens kijken of een HP microserver Gen8/Gen10 SAS disks ondersteunt, en daar dan FreeNAS o.i.d. op installeren.