Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudioKit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-06 23:12
Mijn vraag
Zullen de kabels van mijn power supply (Corsair SF450) te kort zijn als ik de Cooler Master Silencio 352 aanschaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De SFX PSU Corsair SF450, en eventueel mijn toekomstige case de Cooler Master Silencio 352.
De PSU zit nu in mijn huidige case, de node 202.
Mobo waar ik mijn oog op heb is de ASRock B450M Pro4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden (op de Corsair website) dat de kabel lengte van mobo power 300mm is.
EPS/SFX 8 pin kabel is 400mm en de PCIe 8 pin kabel is ook 400mm.

Ik ben bang dat de mobo SFX 24 pin kabel te kort zal zijn in deze case, al helemaal omdat in de reviews van de SF450 staat dat de kabels al als kort worden ervaren. :'(

Graag hoor ik of iemand weet of dit eventuele problemen zullen veroorzaken als ik deze case aanschaf.

Bedankt! _/-\o_

Groetjes

Beste antwoord (via StudioKit op 25-04-2019 10:14)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:07
Ik denk dat het wel gaat. Een ATX moederbord is ongeveer 30cm hoog. De voeding zit ongeveer gelijk met de onderkant van het bord. (dat zal met een sfx voeding dan ietsje verder naar beneden zitten)
Dus 30cm naar de atx plug moet wel genoeg zijn. En 40 voor de cpu plug moet ook wel genoeg zijn denk ik.
Je moet natuurlijk niet proberen om van de kabelmanagement gebruik te maken, dat kan je wel vergeten.

Maar ik kan niet anders doen als gokken. ;) Om het 100% zeker te weten zal je iemand moeten vinden met deze voeding en deze kast. Die zullen er niet zo veel zijn. ;)

Maar in het ergste geval inderdaad een paar verlengkabels kopen, is niet zo duur. Bijvoorbeeld:
https://www.highflow.nl/m...-sleeved-black-black.html

Dan moet het waarschijnlijk ook nog wel lukken om de kabels achterlangs te doen.

Als je wil dat het veilig is zonder heel veel onderzoek te doen, bestel maar niet op Aliexpress. Goedkope verlengkabels vliegen te vaak in de fik. Geen risico wat je wil lopen voor een paar euro. En zo veel scheelt het ook echt niet. (meer, een tijdje terug waren die verlengkabels best prijzig.)

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 25-04-2019 02:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 14:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Koop je toch een losse kabel die lang genoeg is of een verleng kabel. Ali staat er vol mee.

[ Voor 13% gewijzigd door NLKornolio op 25-04-2019 02:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik denk dat het wel gaat. Een ATX moederbord is ongeveer 30cm hoog. De voeding zit ongeveer gelijk met de onderkant van het bord. (dat zal met een sfx voeding dan ietsje verder naar beneden zitten)
Dus 30cm naar de atx plug moet wel genoeg zijn. En 40 voor de cpu plug moet ook wel genoeg zijn denk ik.
Je moet natuurlijk niet proberen om van de kabelmanagement gebruik te maken, dat kan je wel vergeten.

Maar ik kan niet anders doen als gokken. ;) Om het 100% zeker te weten zal je iemand moeten vinden met deze voeding en deze kast. Die zullen er niet zo veel zijn. ;)

Maar in het ergste geval inderdaad een paar verlengkabels kopen, is niet zo duur. Bijvoorbeeld:

Dan moet het waarschijnlijk ook nog wel lukken om de kabels achterlangs te doen.

Als je wil dat het veilig is zonder heel veel onderzoek te doen, bestel maar niet op Aliexpress. Goedkope verlengkabels vliegen te vaak in de fik. Geen risico wat je wil lopen voor een paar euro. En zo veel scheelt het ook echt niet. (meer, een tijdje terug waren die verlengkabels best prijzig.)

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 25-04-2019 02:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:11
Om de SF450 te kunnen monteren heb je een SFX>ATX bracket nodig. Dit komt naast de aanschaf van kabels ook nog bovenop de prijs. Je kunt beter je voeding verkopen en een Corsair RM550x 2018 terug kopen. Die kost nu €80 inclusief verzendkosten. Het kan zomaar zijn dat je daarmee goedkoper uit bent.
Geen gebruik maken van kabelmanagement kan je in de Silencio 352 beter niet doen. Het is al geen goed koelende behuizing wat met die kabels in de airflow alleen maar minder wordt. De geluiddemping van de Silencio valt ook tegen. De Fractal Design Focus G Mini bijvoorbeeld, is stiller en koelt veel beter voor een lagere prijs en zo zijn er nog wel meer te noemen.

Waarom wil je van ITX naar mATX en niet naar een tower ITX als de NZXT H200 ofzo? Scheelt je een moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door Uszka op 25-04-2019 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudioKit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-06 23:12
Bedankt voor de berichten!

Ik denk dat ik het risico maar ga nemen en hopen dat de kabels lang genoeg zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt het nog even besluiten of ik verleng kabels ga kopen of gewoon een compleet nieuwe PSU. (ik denk dat ik voor verleng kabels ga)

Ik heb ook al een bracket op het oog, maar deze koop ik natuurlijk alleen als de kabels lang genoeg zijn:
pricewatch: Silverstone SST-PP08B

En wat betreft de kast, ik heb gekeken naar de Design Focus G Mini, maar het uiterlijk van de kast trekt mij helaas niet. Welke wel op mijn eventuele kasten lijst stond was de Fractal Design mini C.
pricewatch: Fractal Design Define Mini C
Zou dit een betere keuze zijn?

En de reden dat ik nu van ITX naar mATX ga, is omdat ik mijn i5-4690k wil upgraden naar iets beters en de AMD processoren mij wel aantrekken (prijs/kwaliteit verhouding).
Plus een ITX AM4 moederbord kost al zo 100+ euro. Terwijl als ik een mATX AM4 moederbord koop kost het mij 70,- en kan ik met het bespaarde geld een mATX kast aanschaffen.

(oh en er zit op dit moment een Noctua NH-L9i op mij i5 processoren die is niet compatible met een AM4 mobo. En de wraith koeler die bij de Ryzen wordt geleverd past helaas niet in mijn Node 202 kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:11
De kabels van een SFX voeding zijn domweg te kort voor gebruik in een mATX kast. Zonder videokaart zou het misschien net kunnen met met videokaart moet je met de kabels om de videokaart heen wat teveel lengte kost.
De meeste extensions zijn van beroerde kwaliteit. Dunne draad en slechte connectors en daarmee kans op doorbranden, smelten en kortsluiting. Aan jou de keuze.
De Mini C is een stuk beter dan de Silencio. Wat ik op dit moment een goede aanbieding vind is pricewatch: Cooler Master MasterCase Pro 3 bij Informatique. Enorm goede kwaliteit en prestaties voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Uszka schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:28:
De kabels van een SFX voeding zijn domweg te kort voor gebruik in een mATX kast. Zonder videokaart zou het misschien net kunnen met met videokaart moet je met de kabels om de videokaart heen wat teveel lengte kost.
De meeste extensions zijn van beroerde kwaliteit. Dunne draad en slechte connectors en daarmee kans op doorbranden, smelten en kortsluiting. Aan jou de keuze.
De Mini C is een stuk beter dan de Silencio. Wat ik op dit moment een goede aanbieding vind is pricewatch: Cooler Master MasterCase Pro 3 bij Informatique. Enorm goede kwaliteit en prestaties voor die prijs.
Elke kast is hetzelfde? Alsof je dat zo feitelijk kan zeggen van elke kast. Er zijn een hele hoop verschillende kasten, en ik weet zeker dat er kasten zijn waar die kabels gewoon lang genoeg zijn.
De kans is zelfs groot dat de kabels lang genoeg zijn voor de ATX kast waar de TS het over had.

Je kan de cpu kabel ook gewoon achterlangs de videokaart halen hoor.

De meeste verleng kabels zijn van beroerde kwaliteit? Waar haal je die wijsheid nou weer vandaan?
Degene die ik bijvoorbeeld gelinkt heb zijn van prima kwaliteit, zijn ook gewoon van een goed merk.
Er is rommel te koop, daarom moet je ze ook niet zomaar op aliexpress kopen.
Maar zeggen dat bijna alle verleng kabels rommel zijn is gewoon totale onzin.

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 26-04-2019 17:30 ]

Pagina: 1