Microsoft verwijdert optie voor laten verlopen wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
@arnoudwokke Als ik de bron van het artikel lees gaat dit enkel over de Microsoft baseline. Nergens staat dat de complete optie uit Windows 10 wordt gehaald. Het wordt enkel niet meer door Microsoft aanbevolen in hun security baseline. Het is aan bedrijven zelf om deze al dan niet te implementeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jappy2prof
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zoals aangegeven door Gtoniser, wordt er in het artikel enkel gesproken over de Security baseline en niet over aanpassingen van group policy binnen windows. Le taatste paragraaf over de password expiration is hierin volledig duidelijk:
Periodic password expiration is an ancient and obsolete mitigation of very low value, and we don’t believe it’s worthwhile for our baseline to enforce any specific value. By removing it from our baseline rather than recommending a particular value or no expiration, organizations can choose whatever best suits their perceived needs without contradicting our guidance. At the same time, we must reiterate that we strongly recommend additional protections even though they cannot be expressed in our baselines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Dank, ik heb het aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans3702
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-03 15:23
@arnoudwokke wat mogelijk een aardige aanvulling op het bericht kan zijn:

Deze setting is in office 365 zakelijk al een tijdje default, en mocht je het aan hebben staan kreeg / krijg je een hint om dit uit te zetten met uileg ( een exacte datum heb ik niet maar volgens mij al zeker 6 maanden )

Ook bij een schone install van windows 10, ik vermoed 1809 staat dit default niet meer aan, bij oudere installs moest je van een lokaal user account ook na 2 maanden het WW veranderen
zowel in home als pro en in home is dat lastig aanpassen via de muis dus naar de cmd prompt en typen maar.
wmic UserAccount where Name='USERNAME' set PasswordExpires=False