Toon posts:

Hercules 3D Prophet II MX of Asus V7100/T GeForce2 MX

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hercules 3D Prophet II MX of Asus V7100/T GeForce2 MX ....

Graag advies, misschien al enige ervaringen met deze kaarten?

Verwijderd

Ervaringen ????

Ze zijn nog niet eens te krijgen !

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei ook "misschien" want de kaarten zijn sindskort al wel op de markt.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Alleen in NL nog niet verkrijgbaar. Het geheugen van de Hercules is sneller, maar de Asus heeft meer functies (smart doctor ed.)

Verwijderd

Topicstarter
Dat wilde ik graag weten, bedankt! De Asus kaart is btw al wel in NL te verkrijgen..

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oh? Waar dan? Ik ben de Asus alleen nog maar bij SWW op de prijlijst tegengekomen maar daar komt ie volgende week pas binnen...

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:41
de asus heeft tv-out, en de hercules niet volgens mij.
Toch wel belangrijk vind ik...

• biobak
Ik ga sowieso voor de Asus. Heb nu een v3400 TNT van Asus en ben er zeer tevreden over ivm. frequente driverupdates.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik dacht dat de asus kaart al leverbaar was maar inderdaad op z'n vroegst volgende week.... Heb ik niets gezegd, maar ben toch erg benieuwd :-) Tv-Out is wel noodzakelijk, leuk voor Dvd op tv

Thanxs anyway!

Verwijderd

Ik lees op de site van SWW dat de hercules ook een tv-out heeft. Welke is in theorie beter te oc'en. EN buiten het oc'en, welke is aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe het in het algemeen is met de support en drivers van Hercules maar van Asus is dat in ieder geval goed geregeld, heeft biobak gelijk in. Volgens biobak is de hercules sneller en heeft Asus meer opties.... wat weegt zwaarder..

Verwijderd

het blijft moeilijk. Ik blijf nog wel ff twijfelen ;)

Verwijderd

Bij quote(http://www.quote.nl/) staat de Elsa Gladiac MX al op de site. Aangezien Elsa het lievelingetje van nvidia is in Europa zal het mij niet verbazen wanneer deze het eerst te krijgen is...

(groetjes voor Wilco)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Wat betreft driver updates van de Hercules: Hercules maakt volgens mij gebruik van het reference model van Nvidia dus kan je ook gewoon de reference drivers gebruiken en deze worden zowat elke week ge-updated -> zie detonator serie 5.x

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Gelukkig sta ik 5e op de bestellijst van SWW
mbt tot de ASUS 7100 ;) ;) ;) ;) ;) :P :9 :9

Verwijderd

Hoe weet je de grootte van de wachtlijst en op welke plaats je staat bij SWW?

Verwijderd

bel ze op ;)

• biobak
Gatverdamme, wachtlijst bij SWW :(
Ga wel ergens anders snuffelen. Geen zin om 2 weken te wachten op een videokaartje.

Verwijderd

is er een wachtlijst van 2 weken??

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
De Hercules heeft 5.5 ns HUYNDAI geheugen. Op het reference gevalletje van Anandtech zat 6ns Huynadi geheugen en dat ging geloog ik tot de 210mhz... De Hercules zal dus NOG sneller zijn. Van de asus weet ik het niet. En 3d Prophet / Hercules heeft vaker driver updates dan Asus... Asus alleen als er een belangrijke verandering is en voor de 3dprophet geforce serie is een reeks van wel meer dan 10 verschillende drivers te krijgen, met de nVidea nummering (ook handig)....

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Neem de hercules, die heeft beter geheugen en het geheugen draait standaard al op 183mhz wat al hoger is dan andere kaarten.
Het geheugen is gelijk aan dat van veel tnt2ultra kaarten.

• biobak
is er een wachtlijst van 2 weken??
Deze week geen kaartje, dus volgende week denk ik pas. Maar ik heb driftig mailtjes rondgestrooid naar winkels, dus ik ben benieuwd. Keep you informed (nadat ik zelf als eerste besteld heb >:) )

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
Ik vrees met grote vrezen dat half Nederland die op dit moment in het bezit zijn van een TNT1/Banshee/Voodoo2 (en dat zijn er veel), allemaal hun spaarvarkens op de kop zetten om deze kaart asap te kopen... Ik ben er een van :( :)

[wel stoer, niemand heeft die kaart nog in levende lijve gezien maar overal is al een wachtrij van 2 a 3 weken :) straks heeft NVidia speciale modelletjes naar de previewers gestuurd.]

• biobak
Heb zojuist van 2 winkels bericht gehad over de MX met tv out. De ene weet nog niet wanneer ie leverbaar is (Perfect Systems). De andere winkel zegt dat ie 499 piek gaat kosten (ComptechWorld). Ik denk dat ComptechWorld misschien wel de dual view bedoelt. Verschil van 60 gulden tussen SWW en CTW is wel groot.

Verwijderd

Ik heb afgelopen zondag ook die asus v7100 bij sww gekocht/besteld en ik kan hem begin volgende week anders in de week van 31juli verwachten

• biobak
Wordt steeds later bij SWW. Twee weken later leverbaar dan ze hadden aangekondigd. Veel winkels hebben overigens geen idee wanneer ze dat spul binnenkrijgen.

Oja, je kan bij mij de NV20 en de 3dfx rampage pre-orderen ;)

Verwijderd

%^##%#!^$!%@!!@!!!!
hij komt vrijdag pas , dan ben ik net op vakantie
$$@#%&&#%@$^#!$!!%#@!#@!

• biobak
Hehe spliff, ik wil je bestelling wel overnemen hoor, mits die Asus maar tv out heeft :) Als je dan toch op vakantie bent ..... ;)

Verwijderd

De ASUS V7100 wordt uitgerust met 6ns Hyundai geheugen, dus 166 mHz.

Maar we weten dat Hyundai aan de veilige kant gaat zitten qua geheugentiming; diverse sites berichten al van snelheden tussen de 200 en 220 mHz.....lijkt me ook OK.

• biobak
Ok, hij is ook te koop bij ASCI Technologies in Assen (www.asci.nl). Ik heb 'm daar vanochtend besteld en hij wordt asap. opgestuurd :) Jippie.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Kan iemand hier even een berichtje posten als er daadwerkelijk een v7100 is geleverd?

Tot dusver heb ik alleen maar bedrijven gezien waar ze hem "binnenkort" in huis hebben. Dat gelazer bij SWW begint nu zelfs mij een beetje te irriteren (ik bedoel, als ze zelf niet weten wanneer ze 'm krijgen, waarom zetten ze dan steeds een datum op hun site?!!) Anyway, naar mijn weten is er nog steeds geen bedrijf dat v7100 levert, dus wat dat betreft doet SWW het niet slechter dan de rest.....alleen die communicatie :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Milly
  • Niet online
Hmmm, heb de jongens van Asci gisteren nog aan de lijn gehad, en ze hadden nog geen GeForce MX kaartjes hoor... ;)

Verwijderd

Ik kreeg vandaag een telefoontje, als het goed is staat morgenochtend de PTT voor mijn door met mijn nieuwe compuspul waaronder de ASUS V7100.

Dat zal toch wel heftiger gaan draaien dan mijn (schrik niet) 2MB S3 videokaart.

Verwijderd

what is SWW en CTW???? een vraagje bij de weg!

Verwijderd

Tik er maar eens www. voor en .nl achter.
Dan kom je er vanzelf wel achter. >:)

• biobak
Exparrot: waar heb je die v7100 dan besteld?

Verwijderd

Ik heb hem bij SWW besteld, maar dat is al een week geleden. Heb tegelijk wel veel andere dingen besteld dus wellicht scheelt dat toch wel in de prioriteit die je krijgt. Je hoort mij niet klagen en ach, ik kan me ook wel iets bij voorstellen.

Aan de andere kant, het is nu al bijna kwart voor een en de pakjesauto is nog niet geweest. Nog even zelfbeheersing en dan kan het knutselfeest hopelijk beginnen.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Zojuist een mailtje van SWW gehad: mijn v7100's met TV-OUT worden morgen bezorgd :))

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Mijn Asus V7100 is binnen !!

Leuke lamp, overigens !!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Mmmm, mijn V7100/T komt pas volgende week woensdag of donderdag :-(

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:21

VorteX

held

Mijn Hercules 3D Prophet II MX komt zaterdag :) :)

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Verwijderd

Als het ff meezit heb ik mn asus v7100 van SWW maandag of dinsdag binnen. Hij is vandaag verstuurd.
(ZUCHT) eindelijk, werd er gek van :P

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
En mijn Asus V7100 is ook al 1 dag binnen!!!
Gaat allemaal lekker snel....

Unreal Tournament 800*600 Alle details hoog....geluids kwaliteit aller hoogst....82,1 fp/s :))))

Zonder hem over te klokken!!!

https://wren.co/join/Devian

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Kan jij pls ff op 1024x768
of beter 1280x1024 :)
Want op deze res. ben ik plan om games te gaan spelen :)

heb ik niet meer :P

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

UT 1024x768 16bit
Alle audio & video settings gemaxed: 50-65 fps (afhankelijk v/h level)

A7V
Duron 650 (niet o/c)
128mb PC133
V7100/T (@ 200/200)

/me is happy :)

Verwijderd

Hey met welk prog overklok je je asus?
ik kom maar tot 183/182 met asus tweak.
en smartdoctor krijg ik niet geinstalleerd,
hij zegt "no IC on card, failure blabla".

• Milly
  • Niet online
Hey Spliff, ik heb precies hetzelfde. Maar als je de NVidia Detonator ipv de Asus drivers gebruikt, kun je veel verder overklokken. Zie de link.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1268
Maar het probleem met smartdoctor krijg ik ook niet opgelost...

• biobak
Bekijk de kaart eens en kijk of er een Winbond chip op zit. Je zult zien dat ie er niet op zit. Het feit dat Smartdoctor erbij zit, komt omdat de kaart dezelfde bundle heeft als de v7700....juist met smartdoctor :)
Staat ook nergens in de specs dat Smartdoctor werkt. Wat er op de doos staat, weet ik niet.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Ik heb mijn v7100 middels Powerstrip ge o/c (advanced menu >> about powerstrip >> daar vind je de core-geheugen instellingen)

Ik ga vanavond even die tutorial van Anandtech doorlopen, scheelt weer een proggie in mijn tray :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
MankE NeliZ, ik haal met UT met precies dezelfde resolutie ongeveer 75 fps met een TNT2 32MB, dus volgens mij zit er bij jou iets fout...
Pagina: 1