Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• niekslebos
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 31-07 11:54
Ik draai tegenwoordig mijn unifi router op mijn freenas server (laatste versie 11.2....) en nu krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn unifi controller beschikbaar te maken buiten mijn eigen netwerk.

Op het internet staan een aantal vergelijkbare verhalen, maar bij geen een van allen is het gelukt om de controller beschikbaar te maken buiten het eigen netwerk.

Ik draai freenas 11.2 en unifi 10.20

- Wat werkt er precies niet? De Cloud Controller via https://unifi.ubnt.com/ of poorten open zetten en het via je eigen IP benaderen?
Via https://unifi.ubnt.com/ krijg de de foutmelding: connection failed. Als ik de poorten openzet via de router is het als het goed is niet meer beveiligd dus dat leek mij geen goede oplossing.

- Wat voor hardware draai je FreeNas op?
Freenas hardware:
i5 2500
8 gb ram
5 tb opslag
32 gb ssd voor het os

[Voor 34% gewijzigd door niekslebos op 25-04-2019 09:33]

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:09

HKLM_

www.cloud23.nl

Tja ze kunnen niet alles supporten helaas. Hang een ssl certificaat aan je server, zet de security goed en zet hem zelf open naar buiten met een domein naam via je router zou ik dan zeggen.

cloud23.nl

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:18

nelizmastr

Goed wies kapot

HKLM_ schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:05:
Tja ze kunnen niet alles supporten helaas. Hang een ssl certificaat aan je server, zet de security goed en zet hem zelf open naar buiten met een domein naam via je router zou ik dan zeggen.
Dit heb ik ook gedaan met mijn remote desktop gateway inderdaad. Even met Letsencrypt een certje erop knallen en gaan met dat gele kromme vrucht ding.

I reject your reality and substitute my own

• niekslebos
*knip*. Maar hier dus even een nieuw topic voor aan.

[Voor 94% gewijzigd door rens-br op 25-04-2019 09:51]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:40

rens-br

Moderator Mobile & IN
@niekslebos Twee dingen:
1. Je openingspost bevat momenteel erg weinig informatie waar we iets mee kunnen, tevens geef je wel aan dat je al het e.e.a. gezocht hebt, maar niet concreet wat dan precies. Zou je dus het volgende willen toevoegen:
- Wat werkt er precies niet? De Cloud Controller via https://unifi.ubnt.com/ of poorten open zetten en het via je eigen IP benaderen?
- Krijg je foutmeldingen, zo ja wat voor?
- Wat voor hardware draai je FreeNas op?

2. Je vraagt nu eigenlijk twee hele verschillende dingen in één topic. Zou je voor je 'volledige dekking in huis vraag' even een nieuw topic willen aanmaken? Geef daar dan wel even duidelijk aan hoe groot het huis is, hoeveel bereik je wilt, waar je AP's nu hangen, etc...

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• niekslebos
gedaan!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
niekslebos schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:40:
Via https://unifi.ubnt.com/ krijg de de foutmelding: connection failed.
Maar hij geeft wel aan dat de controller 'Online' is en je hebt ook deze stappen uitgevoerd?
ls ik de poorten openzet via de router is het als het goed is niet meer beveiligd dus dat leek mij geen goede oplossing.
Als je de juiste beveiliging gebruikt, kan dat op zich geen kwaad. Maar die oplossing heeft ook niet mijn voorkeur.

• niekslebos
Stappen zijn allemaal uitgevoerd, hij geeft ook aan dat de controller online is. Alleen na het launchen via webRTC krijg ik de foutmelding: Connection failed.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
niekslebos schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:44:
Stappen zijn allemaal uitgevoerd, hij geeft ook aan dat de controller online is. Alleen na het launchen via webRTC krijg ik de foutmelding: Connection failed.
Ok, dan heb ik helaas geen idee wat er precies mis kan zijn.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:55
Kan je wat meer vertellen over je netwerk? Welke/hoeveel router(s) gebruik je? Met welke browser test je? En test je vanaf een ander netwerk (of heb je een probleem met NAT loopback)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• niekslebos
De router die ik gebruik is de d-link dir 868L (wireless uitgeschakeld) met daaraan 2 ubiquiti's .Er wordt getest met Chrome. In het eigen netwerk kan ik er gewoon bij via https://192.168.0.3:8443, maar via een vreemd netwerk (werk etc.) kan ik het niet bij via de webrtc en ook de app op mijn iphone blijft hangen bij het laden van de controller.

• Frogmen
  • Niet online
Persoonlijk zou ik in dit geval kiezen voor een VPNserver in je netwerk en het over VPN laten lopen. Veilig betrouwbaar en je deelt niets naar buiten toe. Daar hou ik namelijk niet zo van.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• niekslebos
Is een VPNserver in te stellen met freenas? ik heb namelijk geen verstand van VPN en heb er ook nog nooit mee gewerkt. Als ik op google VPN intyp krijg ik een betaalde service.

• Frogmen
  • Niet online
Als ik zoek op vpn freenas kom ik hier bijvoorbeeld https://www.ovpn.com/en/guides/freenas succes Tweaker!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• niekslebos
Moet ik hiervoor niet een licentie aanschaffen bij openvpn?

• Frogmen
  • Niet online
Nee want je gaat zelf een server draaien en niet gebruik maken van hun server. Verdiep je anders eerst even in de materie. Waarom wil je trouwens je AP's vanaf je werk monitoren?

• niekslebos
oke ik ga mij er even in verdiepen.

waarom ik de ap's buiten mijn eigen netwerk wil bedienen? gewoon, omdat het kant:P

• niekslebos
ik heb blijkbaar de openvpn download files nodig. Alleen moet ik daarvoor een account hebben en dat kost mijn 9,99 per maand. Is er nog een andere manier om aan deze gegevens te komen?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True