Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

JaSolar of Seraphim: leverancier komt afspraak niet na

Pagina: 1
Acties:

• BasDongen
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 17-06 20:56
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik opdracht gegeven aan Hoppenbrouwers voor JaSolar 300wp full black; JAM60S02-300-PR-BK 5BB zonnepanelen en nu geven ze kort voor plaatsing aan dat ze deze niet tijdig beschikbaar hebben. Als alternatief zouden ze dan leveren de Seraphim 300-6mb, nu is mijn vraag heeft iemand kennis van dit merk? Wat zijn de verschillen met de JaSolar, zijn er ook financiële verschillen?

Hoor het graag.

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:45

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ten eerste: leverancier is nog geen enkele afspraak niet nagekomen. Ze doen een voorstel, als jij nee zegt dan verplaatsen ze waarschijnlijk de installatie datum en is er helemaal niets aan de hand.

Dat gezegd hebbende.. Ik heb die panelen gegoogled. Hoewel het er totaal niet verkeerd cq standaard uitziet vind ik het wel frappant dat ze in NL nergens geleverd worden. In USA wel. Vraag me dan wel af waar die panelen vandaan komen...

PVoutput

• BasDongen
Klopt, ik heb ook de mogelijkheid tot annulering, wellicht die maar invullen. Ik kan ook niks vinden over deze panelen en de reden dat ik voor deze partij ging waren de JaSolar panelen..

Inmiddels zijn ook panelen voorgesteld van Tongwei; TW-TH300MWP-60 BK. Is er iemand met deze bekend?

• HvB83
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 22:17
Je lijkt me redelijk nerveus in deze, met weinig vertrouwen in de installateur. Als je geen zin hebt in andere panelen, gewoon kijken wanneer ze wel zouden kunnen leveren en anders naar een ander gaan.

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16-07 15:49
Hoppenbrouwers Udenhout neem ik aan?
Dit is in ieder geval een serieuze installateur, groot bedrijf wat heel breed is en dus niet zomaar verdwenen / failliet is. Ik kan me voorstellen dat ze zelf importeren.

Annuleren op te lange levertijd, en dan naar een andere leverancier? Als ik jou was zou ik daar even over nadenken, ik probeer al maanden tot een bestelling over te gaan, of het is idioot duur of communicatie / levertijd is lang.

P.S. Ik heb niets met Hoppenbrouwers, zitten alleen in de buurt.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08:27
Levertijden lopen nu Gewoon mega op kun je wachten dan zeg je nee. Ten tijden van het plaatsen van mijn order was het 8 weken inmiddels zitten ze op 14 weken. Te kort aan mankracht en materiaal. Geld voor zo'n beetje elke partij

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• migjes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:02
@BasDongen
of je nu JaSolar/Tongwei/Seraphim/trina/canadian/yingly/suntech etc etc besteld.
dat maakt allemaal bijna niks uit, komt allemaal uit de zelfde groep fabrieken.
(zijn een paar fabrieken die maken de cellen, en een paar fabrieken die maken de extra spullen.
en in 1 fabriek word het allemaal bij elkaar gebracht en er een paneel van gemaakt.
en die plakt er dan zijn merk op.
kwaliteit verschil tussen die merken is minimaal tot onzichtbaar.

wil je kiezen voor qcell/LG/panasonic/sunpower etc etc.
dan hebben we het over andere dingen, dat zijn fabrikanten die wel zelf dingen maken.
panasonic = mono cell met een laagje dunne film er op geplakt.
LG = maakt mono cellen die een halve inch groter zijn.
qcell = maakt speciale door de cell busbars.
sunpower = hoog effectief mono cellen.
en dit is allemaal duurder als de boven staande merken.
"kwaliteit" kost gewoon geld. (wat niet inhoud dat boven geschreven merken slecht zijn, die zijn zeker goed genoeg, alleen niet speciaal.)

Hoppenbrouwers die importeert zelf niet.
die halen het spul gewoon bij de groothandel. (en ik denk al te weten welke als ik de namen zo hoor. ;) )
en dan is het maar net de vraag wat die groothandel op voorraad heeft.
wel wil hoppenbrouwers graag meerdere panelen van 1 merk kopen.
je krijgt een korting als je 3 pallets(72 panelen) af neemt of een hele container(veel panelen).

nog dat hoppenbrouwes test of ze iets goeds of iets slechts hebben.
die mogelijkheid hebben ze gewoon weg niet.
om te testen moet je het kopen en dan 2 tot 3 jaar op een dak leggen.
maar na nog geen 1/2 jaar is het merk al niet meer te koop of heeft nieuwe soorten panelen/cellen.
dus is de test al zinloos geworden.

dus niet te moeilijk doen ga voor een merk paneel of ga voor een lekkere chinees.
het maakt allemaal niet zo veel uit. ;)
(als je dan voor een chinees gaat, dan maakt het merk al niet meer uit.
is allemaal 1 pot nat. en de kans is erg groot dat de cellen van al die dingen uit de zelfde fabriek komen.
en allemaal in vietnam tot een paneel is gebouwd. ;)

(ik heb zelf LG en panasonic, gewoon omdat het lekker veel oplevert per paneel.
die panelen hebben meer Wp per m2 oppervlakte.
geld is geen probleem voor mij, dus liever een luxe op dak als matig spul.
TVTen doe je het allemaal, en door de meer Wp per paneel maakt het niet veel uit.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• J v T
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 31-05 08:22
Hoppenbrouwers Techniek heeft nog een partij JA Solar 300WP Full black panelen kunnen inkopen.
Klant is hier vandaag over geïnformeerd.
Deze zijn op dit moment zeer slecht leverbaar. Vandaar dat we een vergelijkbaar alternatief hebben aangeboden. Hopende dat het zo naar wens is opgelost.

John van Tilborg
Hoppenbrouwers Techniek

• BasDongen
Hallo,

John heeft het inderdaad perfect weten op te lossen namens Hoppenbrouwers. Bedankt John.

Groet, Bas
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True