Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Voor mijn zoon de opvolger gekocht van de tablet van mijn dochter. Een Samsung tab a 2019.

De kids-stand heet op nieuwe tablet kids-home echter is deze niet te openen vanuit de app drawer maar alleen via de quick settings. Totaal niet handig voor (mijn) kinderen. Is er een mogelijkheid om dit wel vanuit de app drawer te doen?

Ik heb geprobeerd kids-stand te installeren via apkmirror maar die installeert niet.

Beste antwoord (via Michiel193 op 23-08-2019 13:09)

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:52
...Ik ben de afgelopen tijd blijven zoeken naar oplossingen, maar inmiddels is mijn conclusie dat er helaas geen oplossing mogelijk is voor deze wijziging.

In de praktijk betekent het dat mijn kinderen Kids Mode nauwelijks meer gebruiken. Samsung heeft overduidelijk niet goed nagedacht over de use cases rondom de Kids Mode. Het is niet anders.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Op zich hoeft het ook niet voor kinderen handig te zijn want daar is het niet voor bedoeld.
Bedoeling is niet dat kinderen dat zelf opstarten en afsluiten maar juist dat de ouders dat doen zodat de kids alleen daar komen waar ze mogen komen op de tablet.

Wat bedoel je precies met via de quick settings? Op mijn tab s4 zit hij gewoon bij de apps dus ik weet niet goed waar hij bij jou zit?

Edit: gevonden, dat is dus de nieuwe oneUI waar hij verplaatst is, een setting ipv een app eigenlijk nu. Op mijn s10 zit hij ook bij de quick settings (was me nooit opgevallen hehe).
Zo te zien is dat niet te verplaatsen. Wat je wel kan doen is de kids home knop vooraan/bovenaan zetten. Dan kunnen je kids dat toch prima aanklikken?

[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 25-04-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Arjant2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:08:
Op zich hoeft het ook niet voor kinderen handig te zijn want daar is het niet voor bedoeld.
Bedoeling is niet dat kinderen dat zelf opstarten en afsluiten maar juist dat de ouders dat doen zodat de kids alleen daar komen waar ze mogen komen op de tablet.

Wat bedoel je precies met via de quick settings? Op mijn tab s4 zit hij gewoon bij de apps dus ik weet niet goed waar hij bij jou zit?

Edit: gevonden, dat is dus de nieuwe oneUI waar hij verplaatst is, een setting ipv een app eigenlijk nu. Op mijn s10 zit hij ook bij de quick settings (was me nooit opgevallen hehe).
Zo te zien is dat niet te verplaatsen. Wat je wel kan doen is de kids home knop vooraan/bovenaan zetten. Dan kunnen je kids dat toch prima aanklikken?
Zeker kunnen ze dit aanklikken echter is het qua gebruiksgemak wel een achteruitgang. Een app met een op het home screen te plaatsen link is wel het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
...deze is al een beetje oud, maar ook ik zit met hetzelfde probleem met onze Samsung Tab Galaxy A 10.1 (2019 model).

Het heeft nog een extra nadeel:
Op oudere modellen Samsung tablets kon je meerdere gebruikers aanmaken (dat kan gelukkig nog steeds) en onze kinderen hadden daarop een eigen gebruikersaccount met beperkte rechten.

Vervolgens kon je de Kids Mode apps in deze beperkte accounts zichtbaar maken. Ook daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden; Kids Mode apps zichtbaar maken kan niet. Kids Mode is alleen zichtbaar in de drawer van de hoofd gebruiker, bij andere gebruikers niet.

Iemand anders inmiddels wel een oplossing gevonden voor deze twee issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Nu online
Ik helaas nog niet:(

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
...Ik ben de afgelopen tijd blijven zoeken naar oplossingen, maar inmiddels is mijn conclusie dat er helaas geen oplossing mogelijk is voor deze wijziging.

In de praktijk betekent het dat mijn kinderen Kids Mode nauwelijks meer gebruiken. Samsung heeft overduidelijk niet goed nagedacht over de use cases rondom de Kids Mode. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
zordaz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:04:

ter info ;

inmiddels is de kids app als icoontje beschikbaar op het startscherm *O*

Even bij de instellingen van de app zelf aanvinken .
Vind dit zelf ook veel makkelijker en netjes dat dit vanuit samsung nog wel geupdate word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Michiel193 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:58:
Voor mijn zoon de opvolger gekocht van de tablet van mijn dochter. Een Samsung tab a 2019.

De kids-stand heet op nieuwe tablet kids-home echter is deze niet te openen vanuit de app drawer maar alleen via de quick settings. Totaal niet handig voor (mijn) kinderen. Is er een mogelijkheid om dit wel vanuit de app drawer te doen?

Ik heb geprobeerd kids-stand te installeren via apkmirror maar die installeert niet.
inmiddels wel beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
nuffy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:41:
[...]

ter info ;

inmiddels is de kids app als icoontje beschikbaar op het startscherm *O*

Even bij de instellingen van de app zelf aanvinken .
Vind dit zelf ook veel makkelijker en netjes dat dit vanuit samsung nog wel geupdate word.
Klinkt op zich okee. Is de Kids Home nu dan ook beschikbaar te maken per gebruiker? Want op onze tablet heeft elk kind zijn eigen account (met specifieke apps en family link toezicht).

/edit: inmiddels uitgezocht dat het inderdaad mogelijk is om Kids Home ook onder meerdere accounts te draaien. Fijn dat Samsung de ontwerpwijziging heeft herzien.

[ Voor 13% gewijzigd door zordaz op 08-11-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37
Er zijn legio vergelijkbare kinderapps in de play store te vinden. Dus wellicht zit daar iets bij?
Pagina: 1