Ik weet niet welke MacBook Pro geschikt is voor me.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Graag advies van jullie over welke laptop ik moet aankopen.

Momenteel gebruik ik:
-macbook pro 13 inch mid 2012.
-2.9 GHZ Intel Core I7
-8GB geheugen 1600 MHZ DDR3
-Videokaart HD Intel Graphics 4000 1536 MB
-1 TB (waarvan 515,96 GB in gebruik)

Ik gebruik hem voornamelijk voor:
- ieder weekend gaat hij mee op verplaatsing om te draaien (DJ).
- Dan is de laptop gemiddeld 8 uren actief in gebruik.
- Standaard zaken zoals: word, powerpoint, excell (office packet)
- Internet dagelijks gebruik, films kijken, netflix etc...
- Programma Fruity Loops & Final Cut Pro X
- Serato, recordbox en Traktor DJ Programma.

!!! Soms is de laptop meerdere dagen achter elkaar actief zonder dat hij uitstaat.

Op dit moment had ik het volgende op het oog om aan te kopen:
-Macbook PRO 13 Inch
-2,7‑GHz quad‑core Intel Core i7-processor van de 8e generatie, Turbo Boost tot 4,5 GHz
-Retina-display met True Tone
-Touch Bar en Touch ID
-Intel Iris Plus Graphics 655
-16 GB 2133‑MHz LPDDR3-geheugen
-1 TB SSD‑opslag
-Vier Thunderbolt 3-poorten

Kortom mijn vraag:
-Welke raden jullie me aan?
-Of is het beter om een 15 inch te nemen? (ben voorstander van 13 inch).
-Of is het beter om te wachten tot een nieuw model uitkomt? zou dit nog lang duren?
-Of is er iets wat deze beter kan maken, hoe lang zou hij normaal gezien nog mee moeten gaan?

"Toevoeging":
Op dit moment blijft de laptop geregeld hangen, blokkeren. Niet alle programma's werken nog even snel als ervoor. Laptop is volledig up-to-date. Vorig jaar een nieuwe harde schijf in laten zetten (deze was stuk gegaan). Omdat deze ieder weekend gebruikt wordt en ik het een noodzakelijk ding is voor me... Ben ik aan het kijken voor een nieuwe. Ik heb schrik dat deze kapot gaat en ik geen alternatief heb. De bedoeling was dan om mijn oude (huidige) laptop te gaan gebruiken voor de dagdagelijkse dingen zoals internet en films"

Alvast bedankt voor uw respons.
Groeten
Boyd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2019 19:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:51
Wat is er niet goed aan de MBP die je nu gebruikt? M.a.w. wat mis je op dit moment of wat gaat er niet snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gastje01 Op dit moment blijft de laptop geregeld hangen, blokkeren. Niet alle programma's werken nog even snel als ervoor. Laptop is volledig up-to-date. Vorig jaar een nieuwe harde schijf in laten zetten (deze was stuk gegaan). Omdat deze ieder weekend gebruikt wordt en ik het een noodzakelijk ding is voor me... Ben ik aan het kijken voor een nieuwe. Ik heb schrik dat deze kapot gaat en ik geen alternatief heb. De bedoeling was dan om mijn oude (huidige) laptop te gaan gebruiken voor de dagdagelijkse dingen zoals internet en films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je vraagt welke we je aanraden. Maar de enige opties zijn die ene die je hebt en de nieuwe MacBook.
2012 is al even geleden. En als je er van afhankelijk bent, en je hebt het budget ervoor zie ik niet in waarom je geen nieuwe zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@fm77 Dankje voor je antwoord.

Is het noodzakelijk om de duurste te nemen? Of is een iets goedkoper alternatief (vb.: andere processor) misschien ook nog te doen? Ken er zelf niet heel veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ik ben zelf geen Apple user. Het ligt denk ik helemaal aan je budget. Wat heb je er voor over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@fm77 kwaliteit boven budget. Maar betaal natuurlijk niet graag te veel... Stel dat jullie zeggen dat deze laptop veel te overpowered is voor hetgeen wat ik er mee doe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Als je nu voor editing voldoende hebt aan de laptop die je nu hebt, heb je écht niet de duurste configuratie nodig. De minst dure uitvoering van de Macbook Pro heeft al 6 cores en 16GB RAM. Misschien kan je nog wel overwegen om voor meer opslag te gaan, aangezien je die niet later kan uitbreiden. Maar ik weet niet hoeveel opslag je nodig hebt. Heb je al voldoende aan 256GB SSD?

Wellicht dat je je nog zou kunnen afvragen of je wel een Macbook Pro nodig hebt. Maar het hangt er maar net vanaf hoeveel geld je te besteden hebt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:06:
@fm77 kwaliteit boven budget. Maar betaal natuurlijk niet graag te veel... Stel dat jullie zeggen dat deze laptop veel te overpowered is voor hetgeen wat ik er mee doe...
Daar kan ik je helaas geen advies in geven. De meeste Apple users die ik ken kopen er gewoon een die in hun prijsklasse valt. :)

En wat diegene boven mij zegt... Voor wat jij er mee wilt doen heb je idd niet het duurste model nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door fm77 op 24-04-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 18:19
Houd de aansluitingen even scherp in de gaten. Ik wordt al geïrriteerd van het hebben van een dongle, maar als je dj't kan je het niet hebben dat die dongle los schiet.

Dus wellicht toch een iets oudere?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou een i5 nemen. Het enige verschil is de iets lagere kloksnelheid t.o.v. een i7. De vraag is alleen hoe lang die i7 die hogere kloksnelheid vasthoudt.

13 inch is prima. Een 15 inch is wel veel krachtiger, want die heeft een 45W TDP processor i.p.v. een 28W TDP processor. Ik denk alleen niet dat je deze nodig hebt. De afgelopen jaren heeft de 13 inch blijkbaar prima dienst gedaan.

Overigens het 2012 model wordt waarschijnlijk niet meer zolang ondersteunt. Het is het oudste model dat nog op Mojave draait.
Pagina: 1