Digitaal foto lijstje om toveren tot beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo Ba
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02-2023
Hoi,

Pas vond ik een oud digitaal foto lijstjes ik dacht misschien kan ik deze als monitor voor mijn raspberry pi gebruiken, dus ik een usb kabel in het foto lijstje steken de andere kant in mijn pc en helaas, geen beeld. Nu heb ik hem open geschroefd om te kijken of ik een paar draden kan solderen en verbinden met mijn gpio pins iemand een idee?

Ik kan blijkbaar geen foto toevoegen want ik heb geen karma genoeg.

Het is een 7" digital photo frame
Stein stdp-702ha-w

Er zijn connectie punten op het bord zoals:
VR
VG
VB
LCD CLK
LCD STH
LCD STV
CKV
OEH
TXD
RXD
VGH
5VP
3V3P
V
G
O

[ Voor 12% gewijzigd door Hugo Ba op 24-04-2019 19:27 ]

Beste antwoord (via Hugo Ba op 24-04-2019 20:40)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:20
Hugo Ba schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:23:
kijken of ik een paar draden kan solderen en verbinden met mijn gpio pins
Zo simpel is dat niet. De pi kan niet "zomaar" het signaal genereren dat de LCD (controller) nodig heeft. Dit is een project voor iemand met gevorderde elektronicakennis (en zelfs dan is de kans klein dat je een goedwerkende monitor krijgt). Je zult moeten uitzoeken welke chips er precies in het lijstje zitten en de datasheets daarvan opzoeken (als die al te vinden zijn) om te weten hoe je ze moet aansturen. Vrijwel zeker niet de moeite waard.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:20
Hugo Ba schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:23:
kijken of ik een paar draden kan solderen en verbinden met mijn gpio pins
Zo simpel is dat niet. De pi kan niet "zomaar" het signaal genereren dat de LCD (controller) nodig heeft. Dit is een project voor iemand met gevorderde elektronicakennis (en zelfs dan is de kans klein dat je een goedwerkende monitor krijgt). Je zult moeten uitzoeken welke chips er precies in het lijstje zitten en de datasheets daarvan opzoeken (als die al te vinden zijn) om te weten hoe je ze moet aansturen. Vrijwel zeker niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Hugo Ba Foto op imgur ofzo smijten en hier posten :D zie ook mijn reactie hieronder, ik geef wel een kanttekening erbij dat die processors niet echt snel zijn en juist gemaakt zijn om foto's te tonen.

@Tom-Z daar moet ergens een controller opzeitten dat de juiste signalen geeft anders kun je niets, als die een digitale ingang heeft zou je die kunnen gebruiken om een passthrough te maken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Tom-Z schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:59:
[...]
Vrijwel zeker niet de moeite waard.
Helemaal omdat de resolutie van dat ding een schamele 480 x 234 is. Dus als je een bruikbaar resultaat wil, moet je sowieso beginnen met een ander LCD panel — en dat is financieel onrendabel.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

kELAL schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:08:
[...]

Helemaal omdat de resolutie van dat ding een schamele 480 x 234 is. Dus als je een bruikbaar resultaat wil, moet je sowieso beginnen met een ander LCD panel — en dat is financieel onrendabel.
Er zijn ook LCD-display's die gebouwd zijn voor de Raspberry PI, dus dat zal wel goedkomen. Die hebben al de GPIO aansluitingen.Als ik hier op Google kijk, zie ik al een hoop mooie schermpjes, en zelfs deze tutorial.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 27-04-2019 22:12 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL

kELAL

Jeri is my middle name

AW_Bos schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:10:
Er zijn ook LCD-display's die gebouwd zijn voor de Raspberry PI
Dat zijn displaymodules, die een geschikte controller aan boord hebben. Zomaar lukraak een LCD panel aan een RPi hangen gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

kELAL schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:13:
[...]

Dat zijn displaymodules, die een geschikte controller aan boord hebben. Zomaar lukraak een LCD panel aan een RPi hangen gaat dus niet.
Yep, maar wel het beste alternatief als je een schermpje aan je rPI wilt hangen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL

kELAL

Jeri is my middle name

Alleen is een 7" RPi display module niet goedkoper dan een nieuwe 7" monitor, dus financieel onrendabel.

Pagina: 1