Oude Intel Compute Stick reviven - wachtwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Hi,

Zo'n 2 á 3 jaar geleden heb ik een Intel Compute stick op de kop getikt van het merk NeXXt. Ik wil m weer gaan gebruiken voor een dashboard presentatie op het werk.
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.computeridee.nl/thumbnails/970x400/ded3b/nexxt-stick.jpg

Nu ben ik na al die tijd mijn wachtwoord kwijtgeraakt. heb inmiddels 83 pogingen gedaan, maar helaas. Er zit helaas geen reset knop op 't apparaat en in de bios starten lukt ook niet (met F8 of welke functietoets dan ook), je start altijd meteen in Windows.
Heeft iemand een tip hoe ik alsnog het wachtwoord kan achterhalen, of het systeem kan resetten.
Alle hulp is welkom!

gr
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze al geprobeerd?
http://icomputestick.com/...eset-intel-compute-stick/

Edit - Ow, zie dat dit een ander model is... |:(

[ Voor 23% gewijzigd door fm77 op 24-04-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
fm77 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:04:
Deze al geprobeerd?
http://icomputestick.com/...eset-intel-compute-stick/

Edit - Ow, zie dat dit een ander model is... |:(
Helaas is dat inderdaad een andere. Het vreemde is dat ik ook geen boot-scherm zie bij het opstarten maar direct het logo van nexxt. Weet niet welke toets ik moet indrukken om te resetten. In het opstartscherm kan ik echt alleen maar inloggen met één user...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor jouw stick is idd weinig te vinden. Maar wellicht kan je dit eens proberen?
https://www.intel.com/con...intel-compute-sticks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere site (via via gevonden) geeft ook als optie een aantal keer F8 in te drukken zodra je de stick laat booten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

Nibbz

Postmaster General

probeer andere F knoppen eens (heb wel F2, F5 en F10 als mogelijkheden gezien), anders de delete knop wellicht?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Ik heb alle knoppen geprobeerd. Ook de aan/uit knop 3 seconden ingedrukt bij opstarten. Delete ga ik dadelijk nog ff proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
(Ik hanteer ALTIJD en OVERAL andere wachtwoorden. In dit geval is dat niet handig geweest ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBC
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 17:13
Misschien shift ingedrukt houden terwijl je op het inlogscherm zit en dan op afsluiten drukken. Dan zou Windows helemaal uit uit moeten gaan. Als je dan op F8 drukt tijdens het opstarten, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 15:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

joostvanpoppel schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:00:
Zo'n 2 á 3 jaar geleden heb ik een Intel Compute stick op de kop getikt van het merk NeXXt.
De stick op jouw plaatje lijkt sprekend op een Mele PCG01 dus misschien is het dat in werkelijkheid.

Ik heb een PCG02u en voor zover ik weet kan je wel zijn er een paar toetsen waarmee je bij het opstarten in de BIOS kunt komen. Maar ik gebruik hem als headless server dus ik kan het niet nakijken.

Start hij ook niet op van USB of micro-SD?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
aawe mwan schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:54:
[...]

De stick op jouw plaatje lijkt sprekend op een Mele PCG01 dus misschien is het dat in werkelijkheid.

Ik heb een PCG02u en voor zover ik weet kan je wel zijn er een paar toetsen waarmee je bij het opstarten in de BIOS kunt komen. Maar ik gebruik hem als headless server dus ik kan het niet nakijken.

Waarschijnlijk dezelfde idd alleen dan voorzien van n merk door n NL-bedrijf.
Geen idee of hij via USB/Micro-SD start. Heb ook nooit een image oid erbij gekregen. Zijn er images waarmee je een windows versie kunt "resetten"?

[ Voor 5% gewijzigd door joostvanpoppel op 24-04-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
aawe mwan schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:54:
[...]

by the way, uit interesse, wat voor server draai je er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Met delete kom ik in de bios! Maar nu, eigenlijk geen idee hoe ik kan recoveren... 😂 Iemand n tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 23:59
Het verstandigste is het starten van Hirens boot CD om vervolgens het wachtwoord aan te passen. Dus starten vanaf USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-07 16:50

Sweatleek

404: Member Not Found

Waarom wil je iegelijk het wachtwoord terug hebben ?

Wil je bestanden hebben ?
Boot in een linux omgevening en lees hem uit

Wil je gewoon een werkenen de pc ?
Installeer misschien iets zo als Lubunut (een lichte form van Ubuntu dried wat makkelijker)

Of maak gewoon een boot usb met windows boot tool (HIER) (je windows 8.1 / 8 key zullen gewoon werken onder W10 ;) )

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 15:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

@joostvanpoppel Ik draai er Ubuntu 18.04.2 LTS server op en dat werkt super stabiel. Ik gebruik hem om via internet toegang te krijgen tot mijn thuisnetwerk: inloggen met ssh, met sftp bestanden uploaden, met sshfs een netwerkschijf bij mij in huis mounten op een PC via internet, noem maar op.

Die van mij heeft 2GB en dan blijft er dit over:
$ free -h
              total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:           1,9G        113M        1,3G        1,0M        436M        1,6G
Swap:          2,0G          0B        2,0G

Het enige lastige was dat hij niet wilde opstarten als er geen monitor aangesloten was, maar daarvoor heb ik een HDMI dummystekkertje gekocht. Je kunt Ubuntu gewoon installeren op het ingebouwde emmc geheugen vanaf een USB stick met de standaard download.

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 25-04-2019 19:09 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1