Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvsc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 19:24
Goedemiddag,

Momenteel gebruik ik een windows machine maar ik ben van plan om over te stappen naar linux. Echter houd 1 ding mij tegen waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Op mijn windows machine gebruik ik de korg nanokontrol2 (dit is een midi usb controller) om het volume van elke applicatie te bedienen. Ik doe dit met behulp van de software power mixer van actual solution.
https://www.actualsolution.com/power-mixer/

Ik wil dit op een manier ook op linux kunnen doen echter heb ik geen idee hoe.

Ik heb al geprobeerd de power mixer software in wine te draaien echter wordt bijvoorbeeld spotify niet in het programma herkend. De nanokontrol2 midi controller wordt wel herkent.
Ik heb ook gevonden dat je via de commandline commando's kan opgeven naar pulse audio om van bepaalde sinks het volume aan te passen.

Iemand een idee hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Wat, hoe en waarom?
Wat is het exact, hoe gebruik je het?

En waarom gebruik je precies dergelijke software? Waarom is het onhandig om dit vanuit de Windows volume icoontje in de taakbalk te doen?

Ik ben ook niet altijd even blij met aanpassingen die door m'n strot geduwd worden door MS. Maar door er of over te klagen in de hoop dat ze er wat aan doen of accepteren dat het opzich ook lukt op de "Windows manier". Dan voorkom je tenminste zulke afhankelijkheden met programma's van derden.

Om beter het (oorspronkelijke) probleem te begrijpen kan er een oplossing of alternatief op de soft- of hardware gezocht worden.

Want als je nu aangeeft dat je specifiek een paar programma's de volume van inprogrammeerd op een aparte USB hardware ben ik benieuwd naar de toepassing wat dergelijke investering het waard maakt (en de troubleshooting achteraf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonvsc
Mijn oorspronkelijke probleem was dat als ik bijvoorbeeld in een game zat en ik het geluid van mn teamspeak harder moest zetten omdat ik een persoon niet hoorde. Om dit te doen moest ik dan eerst de game uit en dan via de volume mixer van windows het geluid van teamspeak harder zetten of van de game zachter.
Nu ik de hardware oplossing heb met de korg nanokontrol2 hoef ik de game niet meer uit en hoef ik alleen 1 slider die gekoppeld is aan teamspeak omhoog te doen zodat het geluid daarvan harder gaat.
Zie dit als voorbeeld hoe het in elkaar zit: YouTube: GOEDKOPE AUDIO OPLOSSING!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beetje Googlen geeft mij https://forum.level1techs...on-linux-daw-setup/113258 als hit wat lijkt op wat jij wil.

Voor ik even ging zoeken, dacht ik zelf er aan om via 'xev' in een terminal te achterhalen wat voor keycodes die sliders sturen, als ze al wat sturen. Om dan aan die keycodes acties te hangen. Maar iets als non-mixer en mididings icm zo te zien JACK zou ook best goed kunnen werken.

Dat je trouwens native Linux programma's niet direct ziet in programma's die je via Wine draait is niet zo gek. Er zit immers nog een laag tussen en die heeft niet altijd volledige toegang tot alles, zoals je audiosporen die spelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvsc
Alright thanks dit ziet er opzich belovend uit. Ik ga mij er morgen even in verdiepen.

Ik had in een ubuntu al iets met aqdump geprobeerd en toen gaf de nanokontrol al wel gewoon input dus dat lijkt te werken.