Grondkabel aan prikkabel bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StefanG85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-02 16:51
Hierbij een beschrijving van de situatie:

Ik wil aan de linkerzijde van mijn tuin een prikkabel van 20 meter hangen (deze blijft het gehele jaar hangen). Deze wil ik aan-/uitschakelen vanuit mijn schuurtje, welke zich aan de rechterzijde van mijn tuin bevindt. Om dit te bewerkstelligen moet ik mijn tuin doorkruisen (ca. 5,5 meter). De kabel wil ik begraven in de tuin, dus is een grondkabel een pre.

Kan ik een standaard prikkabel bevestigen aan een grondkabel, bijvoorbeeld door middel van een lasdoos? Dit betekent dat ik de stekker van de prikkabel moet verwijderen.

Een andere optie is om aan de linkerzijde van mijn tuin een contactdoos te plaatsen met schakelaar. Dit betekent dat het gehele jaar de stekker van de prikkabel in de contactdoos zit. Ik weet niet of dit veilig is qua stof-/waterdichtheid. Heeft hier iemand ervaring mee?

Of zijn er nog andere opties welke ik mis?

Beste antwoord (via StefanG85 op 24-04-2019 19:11)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik zou gewoon een outdoor stopcontact hiervoor gebruiken. Bij m’n ouders in de tuin werkt dat op die manier al zo’n 10 jaar probleemloos voor de vijverpomp die af en toe aan staat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik zou gewoon een outdoor stopcontact hiervoor gebruiken. Bij m’n ouders in de tuin werkt dat op die manier al zo’n 10 jaar probleemloos voor de vijverpomp die af en toe aan staat.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 14:52
Inderdaad. Outdoor stopcontact werkt prima.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:43
En waterdichte lasdoos is toch veel mooier (en goedkoper) dan met een buitenstopcontact en stekkers aan de slag te gaan?

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-02 14:30
maar dan heb je een dure grondkabel die je verder niet kan gebruiken?

ik zou een dubbele outdoor stopcontact plaatsen en daar de prikkabel op aansluiten.

• StefanG85
Len020 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:48:
maar dan heb je een dure grondkabel die je verder niet kan gebruiken?

ik zou een dubbele outdoor stopcontact plaatsen en daar de prikkabel op aansluiten.
Om een outdoor stopcontact te gebruiken moet je toch ook een grondkabel trekken vanuit, in mijn geval, een schuur?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:23
StefanG85 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:35:
Dit betekent dat het gehele jaar de stekker van de prikkabel in de contactdoos zit. Ik weet niet of dit veilig is qua stof-/waterdichtheid. Heeft hier iemand ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://media.wildkamp.nl/productimages/default/870px/15051884.jpg
Of een "steen" met contactdozen.
https://www.bol.com/nl/p/...s-40589/9200000025882935/

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-02 14:30
StefanG85 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:57:
[...]

Om een outdoor stopcontact te gebruiken moet je toch ook een grondkabel trekken vanuit, in mijn geval, een schuur?
ja; ik zou een grondkabel (zeker als je dwars door je tuin gaat) verbinden aan een lasdoos; hierop dan een dubbel stopcontact aansluiten en een outdoor afstandbedienbaar exemplaar zodat je vanuit huis je prikkabel aan/uit kan zetten.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 14:52
jongetje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:43:
En waterdichte lasdoos is toch veel mooier (en goedkoper) dan met een buitenstopcontact en stekkers aan de slag te gaan?
Een prikkabel trekt volle zalen wou je zeggen? ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• StefanG85
Señor Sjon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:09:
[...]

Een prikkabel trekt volle zalen wou je zeggen? ;)
Haha, smaken verschillen! Maar ik vind een prikkabel met mooie lichtjes zeer sfeervol in een tuin.

• StefanG85
Mogelijk dat ik voor een opbouw contactdoos ga aan de buitenmuur.

Zoiets:
https://www.kabeldirect.n...oor-buiten-verticaal.html
Pagina: 1