per - wanneer is dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Beste

Ik zag geen forum groep waar ik dit neer kan planten, dus maar even in het algemene forum.

Beetje miere-n.. maar wel nieuwsgierig want ik heb ook wel eens contractjes onder handen waar het woordje 'per' in staat.

Als ik schrijf op 1 jan 2019 "Ik zeg per direct op" en mijn abo wordt b.v. elke maand vernieuwd op de 20ste, wanneer is 'per'?
Terzijde, er is geen opzegtermijn.

Wanneer is dus 'per'?

Als ik op 1 Januari het bericht 'per direct (opzeg)' meld doordat ik mijn abo overzet naar een andere abo en het treed in werking op 15 Februari, klopt deze zin "Uit onze gegevens blijkt dat u 'per' 15 feb 2019 afgemeld bent voor..", dan nog wel?

De reden heeft verder geen invloed, maar het commentaar was dat ik het pas op 15 feb kon opzeggen en ik het dus 'per' die datum opgezegd had en het 'per' die datum kon ingaan. Is hun per anders dan mijn 'per'? Heeft mijn 'per' hier geen waarde?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Krijg er een beetje koppijn van het lezen.

Maar als jij geen opzegtermijn hebt, dan is the bottom line dat het abonnement wordt stopgezet op het moment dat je opzegt.

'Per direct' is dan ook echt 'per direct', op de datum dat jij dit stuurt. Lijkt mij.

https://www.consuwijzer.n...opzegtermijn%20abonnement
Staat er geen opzegtermijn in de algemene voorwaarden? Dan stopt uw abonnement op de dag dat u opzegt. Stel u zegt op 1 maart op. Dan stopt uw abonnement op 1 maart.
De enige mogelijke verwarring die ik hier lees (maar dat komt omdat ik dit door je warrige tekst moet interpreteren), is dat jij door het noemen van die datum van 15 februari misschien hen hebt laten denken dat je dan ook per 15 februari het abonnement wilt stopzetten.

Hangt er natuurlijk ook vanaf of je je huidige abonnement ook echt wilt stopzetten (per direct zal je dus ook niet meer gebruik kunnen maken van je abonnement) of het wilt door laten lopen totdat je over bent.

[ Voor 26% gewijzigd door LuNaTiC op 24-04-2019 15:02 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo moeilijk is dat toch niet?
https://www.vandale.nl/gr.../nederlands/betekenis/per

Dus per direct, met ingang van nu.

Ik zeg per direct (dus nu) op, maar mijn abonnement loopt nog even door; omdat ik er reeds voor betaald heb.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

DAzN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:02:
Zo moeilijk is dat toch niet?
https://www.vandale.nl/gr.../nederlands/betekenis/per

Dus per direct, met ingang van nu.

Ik zeg per direct (dus nu) op, maar mijn abonnement loopt nog even door; omdat ik er reeds voor betaald heb.
Precies.

En hun 'per' klopt dus ook. Je hebt opgezegd per het moment dat jij het melde. Je bent afgemeld per 15 februari omdat toen jouw abonnement stopte. Twee verschillende 'pers' dus.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Wellicht bestaat er geen forumdeel voor omdat dit gewoon te vaag is? Je tekst is vaag en het lijkt erop dat het gaat om een aangepast abonnement met een bepaalde ingangsdatum. Hier zie ik niet veel nuttige discussie in ontstaan, hence een slotje

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.