Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 20:17
Ik ben momenteel bezig met een project waarbij zonnepanelen op een fietsenhok worden gelegd en hierdoor elektrische fietsen kan opladen. Echter moet de stroom eventueel ook terug geleverd kunnen worden aan mijn eigen huis zodat ik daar toch gebruik van kan maken. Ook moet er bij weinig zon elektriciteit naar het fietsenhok worden gevoerd zodat ik mijn elektrische fietsen toch kan opladen. Wat is nu precies het beste om te doen? En waar moet ik vooral op letten?

Ik heb zelf natuurlijk al wat research gedaan en vond dat er veel verschillende soorten omvormers zijn

Overigens gaat het om een installatie van ongeveer 1200 Wp en een huis op het zuiden.

Alle reacties

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Waarschijnlijk denk je veel te ingewikkeld. Je wilt zonnepanelen plaatsen op je fietsenhok en die gewoon aansluiten op het lichtnet.

Daarnaast wil je misschien nog een oplader voor je fiets hebben die bij voorkeur oplaadt als de zon schijnt, maar vervolgens gewoon zorgt dat op gewenst tijdstip je fiets opgeladen is.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:21
Je denkt (denk ik) inderdaad te ingewikkeld. Gewoon aansluiten op het lichtnet.
Je wilt natuurlijk voorkomen dat je gaat terugleveren terwijl je fietsen ook opladen.

Het liefst wil je dat eerst de elektriciteit naar je fietsen gaat en daarna pas naar je lichtnet.
(Anders moet je iets van een battery-pack installeren als soort van UPS.)

[ Voor 12% gewijzigd door CappieL op 24-04-2019 14:55 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
CappieL schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:54:
Je denkt (denk ik) inderdaad te ingewikkeld. Gewoon aansluiten op het lichtnet.
Je wilt natuurlijk voorkomen dat je gaat terugleveren terwijl je fietsen ook opladen.
Jij denkt ook nog veel te ingewikkeld ;) Je wilt gewoon hoe dan ook eerst je zelf opgewekte stroom gebruiken, voor welk doel dan ook. Of dat nou de fiets, de wasmachine of de PC in gaat, maakt uiteindelijk niet uit. Het enige wat je misschien extra wilt, is een beetje intelligente regeling die grootverbruikers aanzet als de opwek maximaal is.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40

de Peer

under peer review

anboni schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:58:
[...]

Jij denkt ook nog veel te ingewikkeld ;) Je wilt gewoon hoe dan ook eerst je zelf opgewekte stroom gebruiken, voor welk doel dan ook. Of dat nou de fiets, de wasmachine of de PC in gaat, maakt uiteindelijk niet uit. Het enige wat je misschien extra wilt, is een beetje intelligente regeling die grootverbruikers aanzet als de opwek maximaal is.
Waarbij je je vervolgens weer kunt afvragen of een elektrische fiets een grootverbruiker is. Volgens mij niet namelijk.

Dus ik zie eigenlijk niet hoe in dit hele verhaal de elektrische fiets relevant is. :+

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Idd, die fietsen doen helemaal niet ter zake.

Wat TS wil:
1) Zonnepanelen (op het fietsenhok)
2) Een stopcontact in het fietsenhok.

De rest is niet relevant. Verbruik van apparaten wordt altijd éérst weggestreept tegen eigen opwek, voordat er stroom van het net onttroken of juist teruggeleverd wordt.

Er zijn meerdere manieren om dit te bewerkstelligen, maar het is gewoon een doodnormale zonnestroom-installatie. Bedenk dus even of je het zelf wilt doen of wilt uitbesteden, hoeveel je wilt opwekken, etc. en vraag wat offertes aan.

Edit: Het is overigens ook niet relevant of die zonnepanelen op de fietsenstalling of op je huis liggen, of desnoods zelfs op een ander gebouw in de buurt met postcoderoosregeleing.

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 24-04-2019 15:39 ]

Pagina: 1