Overstappen op Mobiel internet voor mijn desktop computer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-04-2019
Met 4G in de lucht en 5G die in 2020 uitgerold gaat worden hier in Nederland, zit ik hardop te denken of ik niet beter kan overstappen voor mobiel internet voor mijn desktop computer en mijn andere computers thuis.

Met mijn huidige provider online.nl (kost zo'n 30 euro per maand) zit ik volgens speedtest.net op een ping van 24 m/s

DOWNLOAD Mbps
10.30

UPLOAD Mbps
0.81

Maar ja, geen glasvezel waar ik woon dus mijn internet staat in geen enkele verhouding met de monster desktop pc met i9 intel extreme processor die ik gebruik en af en toe giga's aan video's mee moet uploaden, daarom ben ik op zoek naar iets beters, en met de gekte op de mobiele markt is mobiel internet veel geavanceerder blijkbaar aan het worden dan dat voor gewone desktop pc's.

Ik wil dus een betere bang for the buck, maar ik heb de ballen geen verstand van wat tegenwoordig de beste internet verbinding oplevert, en mijn gemeente wil pas in 2032 glasvezel gaan uitrollen. 8)7 |:( -zucht- , iemand met een goed of beter plan voor mijn internet dan mijn gemeente?

Beste antwoord (via rens-br op 24-04-2019 18:31)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-10 12:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:13:
Dankjewel Rens-Br, ik heb zelf al onderzoek gedaan en sorry als ik de indruk gaf dat ik dit niet vooraf heb gedaan en simpelweg maar een antwoord wilde, maar zoals ik al aangaf in mijn post, er is GEEN glasvezel in mijn gemeente,

Ik had nog nooit van fourstack gehoord, maar hier het resultaat.

https://imgur.com/aE9nBhd

En zoals je kunt zien is het resultaat treurig.

Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Treurig? Je kunt 107mbit/s halen! O-)
Je kunt dus prima bij KPN een internet abbo afsluiten waarbij je 100mbit/s moet kunnen halen.
Fourstack is overigens niet altijd accuraat. Zo zou ik volgens die site maximaal 57mbit/s kunnen halen terwijl ik er in werkelijkheid 70 haal. Ik heb ook het 100mbit/s abbo van KPN.

En anders, heb je COAX liggen? Dan is Ziggo een optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 24-04-2019 14:24 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Zetalore welkom op Tweakers.
ik heb de ballen geen verstand van wat tegenwoordig de beste internet verbinding oplevert
Ook zonder ballen verstand is het op Tweakers de bedoeling om eerst zelf wat eigen onderzoek te doen, voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Hier op Tweakers bijv. zijn al meerdere topics geopend met dit onderwerp of gebruik Google om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zou je dus het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?
- Wat geeft de website fourstack aan?
- Waar wil je de internet verbinding nou allemaal precies voor gebruiken?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-04-2019 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:49

Detmer

Professioneel prutser

Tmobile heeft een unlimited 4g thuis abonnement. Wellicht kun je daar eens naar kijken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:24

lasharor

7 december 2004

Detmer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:09:
Tmobile heeft een unlimited 4g thuis abonnement. Wellicht kun je daar eens naar kijken.
Zit daar geen FUP aan? Ik neem aan dat ze je bij T-mobile (of elke andere provider) vrij snel gaan afsluiten als je enorme bestanden gaat uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
Dankjewel Rens-Br, ik heb zelf al onderzoek gedaan en sorry als ik de indruk gaf dat ik dit niet vooraf heb gedaan en simpelweg maar een antwoord wilde, maar zoals ik al aangaf in mijn post, er is GEEN glasvezel in mijn gemeente,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:49

Detmer

Professioneel prutser

lasharor schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:12:
[...]

Zit daar geen FUP aan? Ik neem aan dat ze je bij T-mobile (of elke andere provider) vrij snel gaan afsluiten als je enorme bestanden gaat uploaden.
Ja, ze hebben idd een FUP.
Ja. Bij Unlimited 4G voor Thuis start je iedere maand met een tegoed van 100 GB om vrij te gebruiken. Ben je door de 100 GB heen, dan krijg je een dagtegoed van 5 GB. Zijn deze GB’s op? Dan activeer je de rest van de dag zo vaak je wilt gratis 2 GB-aanvullers. We proberen op deze manier oneerlijk en/of commercieel gebruik te voorkomen. Zo heeft iedereen Unlimited internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast. Natuurlijk sturen we je sms’jes wanneer je GB’s (bijna) op zijn.
Bron: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
lasharor schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:12:
[...]

Nou, van wat ik gezien had bieden ze unlimited mb's aan.

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Sorry, ik moet even weg, ik kom over een uur of 2 weer thuis, maar alvast bedankt voor de reacties. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Maar ik kan nu nog steeds niet zien wat je wel gevonden hebt. De 4G mogelijkheden zijn bijvoorbeeld zo op te zoeken.

Je kan anders gewoon 107Mbit/s halen via DSL(koper), dus ik denk dat je even bij een rondje providers moet doen om te kijken of je ergens een hoger abonnement kan afsluiten. Want die 10Mbit/s die je nu bij Online hebt is inderdaad niet veel.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 24-04-2019 14:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-10 12:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Treurig? Je kunt 107mbit/s halen! O-)
Je kunt dus prima bij KPN een internet abbo afsluiten waarbij je 100mbit/s moet kunnen halen.
Fourstack is overigens niet altijd accuraat. Zo zou ik volgens die site maximaal 57mbit/s kunnen halen terwijl ik er in werkelijkheid 70 haal. Ik heb ook het 100mbit/s abbo van KPN.

En anders, heb je COAX liggen? Dan is Ziggo een optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 24-04-2019 14:24 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:47
Edit: ik zie net jouw screenshot van fourstack, VVDSL is gewoon leverbaar dus en helemaal geen issue, de 100mbit is vrijwel zeker dat het haalt in praktijk(of je kabel is kapot) en de pingtijden zijn in praktijk redelijk vergelijkbaar met glasvezel (beter dan coax).

je moet er wel zelf achteraan om je abbo te upgraden of overstappen, providers steken je niet actief om op een andere dslam, op dit moment zit je nog op een ADSL dslam en dat is idd langzaam.

4G voor buitengebied kom je niet in aanmerking gezien je 100mbit kan halen, je kan kijken naar een mobiel abbo maar tetteren is officieel niet toegestaan bij de meeste providers.

BTW 4G is altijd langzamer met response dan VVDSL.

[ Voor 167% gewijzigd door mr_evil08 op 24-04-2019 14:37 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
Als de prijs niet uitmaakt, dan zou ik even gaan rondkijken op internetten.nl of breedbandwinkel.nl om te kijken voor een 100Mb/s abonnement. Je kan namelijk 10x sneller internet krijgen dan wat je nu hebt, via dezelfde verbinding die je nu hebt.

Dan heb je niet eens 4G nodig. De upload is bij zo'n VDSL verbinding op dit moment 30Mbit/s. Dat haal je op 4G ook, maar als je een paar GB moet uploaden, dan is een vaste lijn zonder datalimiet fijner en stabieler dan een 4G verbinding met datalimiet.

Of je belt Online.nl met de vraag of je een 100Mb verbinding kan krijgen. Volgens die netco website moet dat gewoon kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zetalore
Dank aan iedereen die gereageerd heeft, ik heb besloten om mijn huidige abbonement bij mijn huidige provider te upgraden, ik had al eeuwen niet meer gekeken bij wat voor abbonement ik precies had, dat bleek een miezerige ADSL 20 Mb/s product te zijn voor 28,50 euro in de maand, dat volstond prima bij mijn geringe internet gebruik in het verleden, maar nu met 4k en 8k videos op youtube gaat het mij allemaal te langzaam.
ik kan voor 3,50 euro extra in de maand overstappen naar 100 Mb/s. Dus dat ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:37
Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:02:
Dank aan iedereen die gereageerd heeft, ik heb besloten om mijn huidige abbonement bij mijn huidige provider te upgraden, ik had al eeuwen niet meer gekeken bij wat voor abbonement ik precies had, dat bleek een miezerige ADSL 20 Mb/s product te zijn voor 28,50 euro in de maand, dat volstond prima bij mijn geringe internet gebruik in het verleden, maar nu met 4k en 8k videos op youtube gaat het mij allemaal te langzaam.
ik kan voor 3,50 euro extra in de maand overstappen naar 100 Mb/s. Dus dat ga ik doen.
Let je er wel op dat de 100 mb/s enkel om de downloadsnelheid gaat, en dat de uploadsnelheid lager ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De uploadsnelheid zal zo rond de 30Mb/s up liggen. Het uploaden zal dus ongeveer 30x sneller gaan dan met 1Mb/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
Nogmaals dank, dat klopt inderdaad, upload is rond the 30 en download rond de 100 , ik ben inmiddels overgestapt, ik heb net gebeld en nu het 100 mb/s abbonement aangevraagd, de vrouw aan de lijn zei dat het direct geactiveerd word, ik had nog om een nieuwe modem gevraagd, maar dat was nog niet aan de orde zolang mijn oude (zeg maar fossiele) huawei modem nog niet kapot was. Tot nu toe nog geen verbetering gezien met speednet maar ik wacht het even rustig af.

[ Voor 11% gewijzigd door Zetalore op 24-04-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:27:
Nogmaals dank, dat klopt inderdaad, upload is rond the 30 en download rond de 100 , ik ben inmiddels overgestapt, ik heb net gebeld en nu het 100 mb/s abbonement aangevraagd, de vrouw aan de lijn zei dat het direct geactiveerd word, ik had nog om een nieuwe modem gevraagd, maar dat was nog niet aan de orde zolang mijn oude (zeg maar fossiele) huawei modem nog niet kapot was. Tot nu toe nog geen verbetering gezien met speednet maar ik wacht het even rustig af.
welke huawei heb je exact dan :? kunnen we in elk geval even kijken of die wel geschikt is nog..

(en of je dus tegen de klantenservice moet gaan aan zeuren of niet ;) )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
SMSfreakie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:32:
[...]

welke huawei heb je exact dan :? kunnen we in elk geval even kijken of die wel geschikt is nog..

SMSfreakie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:32:
[...]

hg555d huawei modem, deze kwam uit in 2015 van wat ik heb begrepen, het is nog net geen Chinese landwind auto. :+ , krijgt maar liefst een 2,5 sterren review.

[ Voor 3% gewijzigd door Zetalore op 24-04-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
die zou (mits het stiekum de 655D is ;) ) iig VDSL doen..

en als je hem bedraad gebruikt kom je er denk ik nog wel een heel eind mee..

en je moet denk ik wel je modem even herstarten voor je een eventueel nieuwe snelheid gaat merken ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
SMSfreakie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:33:

en je moet denk ik wel je modem even herstarten voor je een eventueel nieuwe snelheid gaat merken ;)
you got me :F

het was idd de 655d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:33:

Het lijkt mij dat dat modem zelf wel verbinding gaat zoeken nadat de monteur de kabels in een straatkast gaat ompatchen? :P. Nu komt het signaal waarschijnlijk uit de CO.

Dat modem zal dan waarschijnlijk opnieuw intrainen en "zien" dat er VDSL op de lijn staat.

Al zou het mij niks verbazen dat die Huawei dat ook niet kan. Kunnen die HG655d krengen Vectoring wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:24:
[...]

Het lijkt mij dat dat modem zelf wel verbinding gaat zoeken nadat de monteur de kabels in een straatkast gaat ompatchen? :P. Nu komt het signaal waarschijnlijk uit de CO.

Dat modem zal dan waarschijnlijk opnieuw intrainen en "zien" dat er VDSL op de lijn staat.

Al zou het mij niks verbazen dat die Huawei dat ook niet kan. Kunnen die HG655d krengen Vectoring wel aan?
als ze nog om moeten patchen en hij niet gewoon beperkt is op een andere manier? dan zal die na een link-loss wel gaan kijken wat er nu wel mag

en verder is er weinig te vinden over de HG655D :|

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:24:
[...]

De dame in kwestie zei dat ik gelijk gebruik kon maken van de 100 mb/s internet, maar ik denk in de praktijk dat er nog iets in de kast omgebouwd moet worden, want mijn internet download is nog steeds 10 mb/s

Wist niet gelijk waar CO voor stond, COAX bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
SMSfreakie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:30:
[...]

als ze nog om moeten patchen en hij niet gewoon beperkt is op een andere manier? dan zal die na een link-loss wel gaan kijken wat er nu wel mag

en verder is er weinig te vinden over de HG655D :|
De handleiding is in ieder geval hier te vinden.

https://www.gebruikershan...w-handleiding-412417.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:34:
[...]

De dame in kwestie zei dat ik gelijk gebruik kon maken van de 100 mb/s internet, maar ik denk in de praktijk dat er nog iets in de kast omgebouwd moet worden, want mijn internet download is nog steeds 10 mb/s

Wist niet gelijk waar CO voor stond, COAX bedoel je?
CO staat voor Central Office. Oftewel de grote telefooncentrales waar vroeger alle telefoonlijnen op uit kwamen. Voor Telefonie en ADSL. Deze kunnen een paar kilometer verderop staan. (Ik schat in jouw geval ongeveer rond de 3km).

Tegenwoordig is er een kast in je straat waarin een glasvezel binnenkomt. Dat kastje staat hooguit een paar 100 meter van je adres, waardoor de snelheid veel hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:15:
[...]

CO staat voor Central Office. Oftewel de grote telefooncentrales waar vroeger alle telefoonlijnen op uit kwamen. Voor Telefonie en ADSL. Deze kunnen een paar kilometer verderop staat. (Ik schat in jouw geval ongeveer rond de 3km).

Tegenwoordig is er een kast in je straat waarin een glasvezel binnenkomt. Dat kastje staat hooguit een paar 100 meter van je adres, waardoor de snelheid veel hoger is.
gooien ze zodra er een SDF opgeleverd is niet alle lijnen daar al op? ipv deze nog steeds naar de MDF te laten gaan :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:21:
[...]

gooien ze zodra er een SDF opgeleverd is niet alle lijnen daar al op? ipv deze nog steeds naar de MDF te laten gaan :?
Nope. KPN doet/deed dat wel, terwijl een online.nl klant nog op 20Mbit ADSL2+ zat. (Afstand zo rond de 1600 meter voor de ADSL klant, vs 200 meter voor de KPN klant) Nu snap ik het ook wel: een klant waar via ADSL keurig netjes 20Mb binnenkomt zou ik ook niet direct naar een straatkast ompluggen, zeker niet met een oude 20Mb pakket.

Bij een nieuw pakket zal online waarschijnlijk wel via sdf gaan leveren. Maar oude verbindingen werden bij online en tele2 niet automatisch omgezet naar de straatkast.

[ Voor 27% gewijzigd door krakendmodem op 24-04-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:15:
[...]

CO staat voor Central Office. Oftewel de grote telefooncentrales waar vroeger alle telefoonlijnen op uit kwamen. Voor Telefonie en ADSL. Deze kunnen een paar kilometer verderop staan. (Ik schat in jouw geval ongeveer rond de 3km).

Die kast staat bij mij op 3 meter afstand van mijn huis en hooguit 7 meter naar mijn meterkast, en toch zit ik nog steeds op 10 mb/s download snelheid. :+ Helaas zit er nog geen glasvezel in want dat zou mijn internet snelheid veel hoger zijn. Mijn gemeente is tragisch.

[ Voor 7% gewijzigd door Zetalore op 24-04-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:33:
[...]

Die kast staat bij mij op 3 meter afstand van mijn huis en hooguit 7 meter naar mijn meterkast, en toch zit ik nog steeds op 10 mb/s download snelheid. :+ Helaas zit er nog geen glasvezel in want dat zou mijn internet snelheid veel hoger zijn. Mijn gemeente is tragisch.
Misschien je modem even een paar minuten van het netwerk halen, dan kan hij zichzelf daarna weer opnieuw aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
Ernemmer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:39:
[...]

Misschien je modem even een paar minuten van het netwerk halen, dan kan hij zichzelf daarna weer opnieuw aanmelden.
Al een paar uur er vanaf gehaald (ging weer even weg) en er weer op gezet, maar het gaf niets. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 14:44
1. Weet je het verschil tussen bits en bytes?
2. De lage snelheid is als je de pc direct (met een goede kabel) op je modem/router hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:33:
[...]

Heb je één van deze twee kasten naast je huis staan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ucz5cSL_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Indien ja: Naar zo'n kast ligt glasvezel. Maar de kabel die in je meterkast eindigt, moet in zo'n kast nog op de actieve apparatuur aangesloten worden. Anders haal je die hoge snelheid niet.

Indien nee: dan staat er ergens in de buurt wel zo'n kast. Naar die kast ligt glasvezel. Waarschijnlijk moet een monteur je kabel eerst in één van die kasten aansluitien voordat je sneller internet krijgt.

Vergelijk het maar met een tuinslang. Hoe langer de slang is, hoe minder druk eruit komt. (ADSL)

Hou je de slang kort, dan komt er veel meer water uit (VDSL).

De gemeente heeft bij deze kasten helemaal niks te maken met de glasvezel.

[ Voor 37% gewijzigd door krakendmodem op 24-04-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
FoxLenny schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:04:
1. Weet je het verschil tussen bits en bytes?
2. De lage snelheid is als je de pc direct (met een goede kabel) op je modem/router hebt aangesloten?
1. Moet eerlijk bekennen dat de benaming in praktijk veel door elkaar gehaald wordt, het zou misschien beter geweest zijn als ze het een Octa byte hadden genoemd , zo hadden mensen misschien beter gezien als je 1 Octabyte hebt dat er dan 8 bits in 1 byte zouden zitten, de woorden bit en byte lijken teveel op elkaar.
2. Ja kijk, dat is nu net een probleem, de wijk waar ik zit, en de kast zelf daar zit allemaal oude troep in die eigenlijk allang door glasvezel vervangen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:09:
[...]

Heb je één van deze twee kasten naast je huis staan?

[Afbeelding]

Indien ja: Naar zo'n kast ligt glasvezel. Maar de kabel die in je meterkast eindigt, moet in zo'n kast nog op de actieve apparatuur aangesloten worden. Anders haal je die hoge snelheid niet.

Indien nee: dan staat er ergens in de buurt wel zo'n kast. Naar die kast ligt glasvezel. Waarschijnlijk moet een monteur je kabel eerst in één van die kasten aansluitien voordat je sneller internet krijgt.

Vergelijk het maar met een tuinslang. Hoe langer de slang is, hoe minder druk eruit komt. (ADSL)

Hou je de slang kort, dan komt er veel meer water uit (VDSL).

De gemeente heeft bij deze kasten helemaal niks te maken met de glasvezel.
Ja bij mij staat er inderdaad een klein formaat kast naast mijn huis zoals in de afbeelding, maar deze bevat geen glasvezel, helaas.

K'zal er nog even een plaatje van bijzetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UrcX09Jr.jpg

Erachter zie je mijn schutting van mijn huis, dus ik zit er echt dicht bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Zetalore op 24-04-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zoemt die kast ook als je er naast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 14:44
Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:15:
[...]

1. Moet eerlijk bekennen dat de benaming in praktijk veel door elkaar gehaald wordt, het zou misschien beter geweest zijn als ze het een Octa byte hadden genoemd , zo hadden mensen misschien beter gezien als je 1 Octabyte hebt dat er dan 8 bits in 1 byte zouden zitten, de woorden bit en byte lijken teveel op elkaar.
2. Ja kijk, dat is nu net een probleem, de wijk waar ik zit, en de kast zelf daar zit allemaal oude troep in die eigenlijk allang door glasvezel vervangen zou moeten zijn.
1. Wat ik bedoel, als je 100 Mbit internet hebt, dan zal bijv Steam met grofweg 10 Mbyte downloaden.
2. En hierzo, prik je pc direct met een goede (minstens CAT5e) utp kabel in op je eigen Huawei modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:18:
Zoemt die kast ook als je er naast staat?
Ja, dat is inderdaad het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dan moet er eerst iemand van KPN jouw aansluiting in die kast aansluiten. Anders ga je die 100Mb echt niet krijgen. Je signaal komt nu namelijk uit een centrale die een paar kilometer verderop staat. En dat verklaart dan die 10Mbit.

Volgens de netco website is 107Mbit mogelijk. Is ook niet vreemd als die kast letterlijk naast je huis staat.

Die oude rotzooi in die kast is dus al vervangen. Daar hangt nu nieuwe apparatuur in die het mogelijk maakt dat je sneller internet kan krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 24-04-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
FoxLenny schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:21:
[...]

1. Wat ik bedoel, als je 100 Mbit internet hebt, dan zal bijv Steam met grofweg 10 Mbyte downloaden.
2. En hierzo, prik je pc direct met een goede (minstens CAT5e) utp kabel in op je eigen Huawei modem.
1. Ja ok , maar even serieus, ik heb een internet download speed van 10 Mbit en niet 10 Mbyte, erg langzaam dus, met andere woorden als ik naar al zou het 40 Mbit gaan, zou het al een enorme verbetering zijn.
2. Zo zie je maar dat ik behoorlijk achter de feiten loop met mijn internet, maar vanuit de modem naar mijn computers lopen er wel CAT 5 kabels (alleen die e ontbreekt? is dat erg?) En de dsl kabel is wel een beetje oud, weet niet hoe erg dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:38:
Dan moet er eerst iemand van KPN jouw aansluiting in die kast aansluiten. Anders ga je die 100Mb echt niet krijgen. Je signaal komt nu namelijk uit een centrale die een paar kilometer verderop staat. En dat verklaart dan die 10Mbit.

Volgens de netco website is 107Mbit mogelijk. Is ook niet vreemd als die kast letterlijk naast je huis staat.

Die oude rotzooi in die kast is dus al vervangen. Daar hangt nu nieuwe apparatuur in die het mogelijk maakt dat je sneller internet kan krijgen.
Volgens online is mijn aanvraag in behandeling, kans dat er nu een mannetje van KPN binnenkort die aansluting gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zetalore schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:45:
[...]

Volgens online is mijn aanvraag in behandeling, kans dat er nu een mannetje van KPN binnenkort die aansluting gaat maken?
Correct.

Wat betreft die Cat5 kabels. Staat er ook Cat5 enhanced oid op die kabel geprint?

Open anders eens de instellingen van je netwerk op de computer. Daar kun je als het goed is zien op welke snelheid je LAN verbinding (van pc naar modem) is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zetalore
krakendmodem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:47:
[...]

Correct.

Wat betreft die Cat5 kabels. Staat er ook Cat5 enhanced oid op die kabel geprint?

Open anders eens de instellingen van je netwerk op de computer. Daar kun je als het goed is zien op welke snelheid je LAN verbinding (van pc naar modem) is verbonden.
Er staat geen 'enchanced oid' op geprint, maar EIA/TIA 568 b

en de link speed in het netwerk is 100/100 mbps (als dit degene was die je bedoelde althans.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zetalore schreef op donderdag 25 april 2019 @ 00:09:
[...]

Er staat geen 'enchanced oid' op geprint, maar EIA/TIA 568 b

en de link speed in het netwerk is 100/100 mbps (als dit degene was die je bedoelde althans.)
Klopt, maar ik zie dat het modem ook maar 100Mbit poorten heeft.
Voor nu is dat niet zo'n probleem, maar een modem met 1Gbit poorten zou wel fijner wezen tegenwoordig.

https://nl.hardware.info/...g655d-modem/specificaties.

Dus dat zit allemaal voor nu wel goed. Het is dus afwachten tot je signaal wordt omgezet naar VDSL uit de kast.
Pagina: 1