Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• OkeeSjon
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21-01 15:06
Hallo,

Ik heb een nieuw huis gekocht en mijn financiele adviseur adviseert een hypotheek van Munt Hypotheken.
https://www.munthypotheken.nl

Mijn adviseur vertelde mij dat dit een bedrijf is dat in samenwerking met grote nederlandse pensioenfondsen hypotheken aanbied.

Erg veel ervaringen met deze partij kan ik op internet niet vinden. Ze bieden wel een goede rente en goede voorwaarden. Onder andere onbeperkt aflossen uit eigen middelen.

Voor de waarborgsom adviseerd hij nationalewaarborg.nl . Ook hier kan ik niet heel veel recensies over vinden.

Heeft iemand ervaring met deze hypotheek verstrekker?

Vast bedankt,

John

Alle reacties

• Tjark
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Tjark

DON'T PANIC

Heb mijn hypotheek via Viisi 'gezocht' en ben bij Munt beland 2,5 jaar geleden. Alles ging soepel en ik betaal netjes, dus geen problemen met ze. Toen ik <90% (of 80?) grens kwam, kreeg ik automatisch melding van renteverlaging.

*insert signature here

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Naar wat voor ervaringen ben je op zoek? Ik heb namelijk de afgelopen 3 jaar nog nooit contact nodig gehad met mijn hypotheekverstrekker. Zij hebben eenmalig een grote zak geld overgemaakt naar mijn notaris, en ik maak maandelijks een klein zakje geld naar hun over. Meer heb ik niet met ze te maken.

• OkeeSjon
Ben op zoek naar zaken als betrouwbaarheid, service niveau, eventuele addertjes onder het gras etc.
gewoon omdat het een relatief onbekende partij is.

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Prima partij hoor, geen addertjes en renteopslagen vervallen automatisch.

Ook telefonisch prima te bereiken. In het begin kreeg ik erg veel papier per post opgestuurd maar nu gaat alles digitaal ook.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:11
OkeeSjon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:46:
Ben op zoek naar zaken als betrouwbaarheid, service niveau, eventuele addertjes onder het gras etc.
Typisch aan een goede hypotheekverstrekker is dat je er na de passage bij de notaris niks meer van hoort.
Ik kan je bij mijn hypotheek niet herinneren wanneer ik ze nodig had, buiten een moment dat ik een renteverlaging heb onderhandeld.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:47
OkeeSjon schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:46:
En een relatief bekende partij is gegarandeerd geen problemen?

Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Als de offerte je bevalt en je tekent dan krijg je geld (althans, de notaris en de verkoper) en ga je per maand gewoon bedrag X betalen. De komende tig jaar kijk je er verder niet naar om.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20:37
Mijn hypotheek loopt ook bij Munt. De offerte had ik snel in huis en een kleine week na ondertekening zat ik bij de notaris. Het papierwerk verloopt in mijn geval geheel digitaal maar ook per mail/telefoon reageren ze erg snel. Autuomatische verlaging van de rente werd zonder actie van mijn kant doorgevoerd. Afhandeling wordt trouwens door Stater gedaan.

• OkeeSjon
Nee, een bekendere partij is niet per definitie beter weet ik uit ervaring.
Ik had alleen nog nooit van munt gehoord en ben gewoon geinteresseerd in ervaringen met die partij.

De offerte komt vandaag of morgen binnen, zal hem op m'n gemak bestuderen.

• _Chris_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-01 14:13
Hier ook prima ervaring met Munt. Vorig jaar hypotheek overgesloten incl een bouwdepot. Alles prima geregeld, geen contact na afsluiten nodig gehad. Appje op je telefoon voor declaraties / foto's maken van facturen voor het bouwdepot. Afhandeling binnen 1 a 2 dagen.

• radem205
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Hier ook een tevreden klant van munt hypotheken. Nog geen noemenswaardige contacten gehad met deze partij, maar rondom de koop was alles snel en vlot verlopen.

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:19
Hier sinds kort klant. Werd toevallig vandaag gebeld voor een uitleg over het bouwdepot, terwijl alles duidelijk op de website staat. Vind ik netjes.

Afsluiting ging ook redelijk vlot.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Theo

moederbord

Geen problemen met Munt; mijn hypotheek loopt er ook nu bijna 4 jaar omdat zij toen de goedkoopste waren. Ik heb van de optie gebruik gemaakt om extra af te lossen, en dit ging gewoon goed. Wel heb ik toentertijd de helpdesk gebeld om door te geven dat ik, als gevolge van de aflossing, niet mijn maandlasten wilde verlagen maar de looptijd wilde verkorten. Dit werd gewoon geregeld en doorgezet.

Dankzij de aflossing kwam ik in een lager risicoklasse (van 80% naar 60%) en daalde de rente automatisch mee.

In de kleine letters heb ik toentertijd niks raars gezien. Bijvoorbeeld geen verplichting tot het afsluiten van een ORV (die heb ik dus ook niet), geen boete bij verhuizen en geen andere rare zaken.

En verder; sja, ze schrijven iedere maand geld van de rekening; ze sturen ieder jaar een jaaropgave en ten tijde van de overdracht bij de notaris zorgden zij dat er een zak geld ging naar de verkopende partij :P

Ik ben tevreden met Munt :)

7400 Wp op het dak

• H12
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 24-01 14:51
Sinds vorig jaar hebben wij een hypotheek bij Munt, via een tussenpersoon.

Een degelijke, lage rente en goede voorwaarden (boetevrij extra aflossen) waren doorslaggevend. Daarbij hebben wij, en onze adviseur, geen negatieve onderdelen in de voorwaarden gevonden en waren de communicatie en documenten vanuit Munt helder en voor ons prima te begrijpen. Alle handelingen zijn bij hen prima online te regelen en ze sturen automatisch updates wanneer er iets wijzigt.

Eigenlijk ben ik dus gewoon tevreden en komen ze over als betrouwbare organisatie.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Sinds 2016 bij Munt hypotheken, en geheel met hierboven @H12

Hoe meer je aflost, hoe lager de risicoklasse (90% / 80% etc), hoe lager je aflossingsrente bij Munt. Het kan ook lonen om dan na een paar jaar je woning opnieuw te laten taxeren, om zo in een lagere klasse te komen.

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik ben ook sinds 2016 bij munt hypotheken. Om eerlijk te zijn heb ik bijzonder weinig contact met ze. Ze schrijven elke maand het verschuldigde bedrag af, en als ik een overzichtje wil downloaden hebben ze daarvoor een portal die OK werkt. Veel meer verwacht ik eigenlijk ook niet van een hypotheek.

Verder waren ze in de tijd van verhuizen/kopen/verkopen (3 - 3 1/2) jaar geleden dus een partij die snel reageerde en verder geen problemen ondervonden.

Voor mij was boetevrij onbeperkt uit eigen middellen aflossen een must. Hoewel ik het niet echt doe vond ik deze mentaliteit wel belangrijk, en prettig om de optie te hebben.
renegrunn schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:10:
Sinds 2016 bij Munt hypotheken, en geheel met hierboven @H12

Hoe meer je aflost, hoe lager de risicoklasse (90% / 80% etc), hoe lager je aflossingsrente bij Munt. Het kan ook lonen om dan na een paar jaar je woning opnieuw te laten taxeren, om zo in een lagere klasse te komen.
Ik heb even ingelogd maar kan hier eigenlijk niets over vinden. Mijn rente staat 20 jaar vast (nu op 2.64%), dus wellicht heeft het daar iets mee te maken, maar kan me van een dergelijke regeling ook niets herinneren.
Edit; dank voor de reactie hieronder. Interessant aangezien ik nu op 95,5% van de originele aankoopprijs zit, maar op ca. 85 - 86% van de marktwaarde.

SndBastard wijzigde deze reactie 24-04-2019 15:41 (37%)

• Zoidbergh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-01 13:19
Hier ook een tevreden klant van Munt. Had destijds (anderhalf jaar geleden) een bouwdepot erbij, bij doorgeven factuur (digitaal) in mijn herinnering binnen een week het geld op de rekening. Verder wat hierboven al genoemd wordt; ze schrijven maandelijks geld van de rekening af, verder geen omkijken naar.

Ikzelf heb nog nooit een persoon hoeven te benaderen via telefoon of e-mail :)

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
SndBastard schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:28:

Ik heb even ingelogd maar kan hier eigenlijk niets over vinden. Mijn rente staat 20 jaar vast (nu op 2.64%), dus wellicht heeft het daar iets mee te maken, maar kan me van een dergelijke regeling ook niets herinneren.
https://www.munthypotheken.nl/hypotheken-rente/

Iets naar beneden scrollen. Tarieven voor het moment dat jij de hypotheek afsloot zijn ook wel ergens te vinden..

Edit: https://www.munthypotheken.nl/rente-archief/

Je hebt onder NHG? Die staat volgens mij inderdaad vast, maar is al de laagste.

renegrunn wijzigde deze reactie 24-04-2019 15:42 (11%)

• Sparxy86
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Zelfde ervaringen als de anderen in dit topic. Vorig jaar verhuisd en hiervoor gekozen vanwege de automatische aanpassing van de renteopslag bij aflossen en rentepercentage. Duidelijke voorwaarden en tegenwoordig ook een app. Aflossen ook makkelijk.

Echt een aanrader!

• robin222
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:14
Hier ook positief over Munt. Twee maanden terug het huis opnieuw laten taxeren zodat de renteopslag naar beneden kon. Na het mailen van het taxatie rapport naar Munt was het binnen 14 dagen geregeld en kreeg ik netjes het nieuw te betalen maandbedrag in de mailbox welke de volgende maand al inging. Verder zijn ze erg transparant en simpel in hun voorwaarden. Tot nu toe nog geen addertjes kunnen vinden.

• OkeeSjon
Bedankt voor de reacties.

Offerte is ondertussen binnen en ziet er goed uit allemaal.

Heb binnenkort nu dus ook een Munt-hypotheek :-)

• Backpacker
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Sinds 2014 (ik was 1 van de eerste klanten) al een hypotheek bij ze. Ben er zeer tevreden over. Online/app wordt steeds completer en communicatie gaat vlot.

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

• Son Gohan
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:03
Hi, zijn de mensen nog steeds tevreden over Munt Hypotheken? Ben erg benieuwd naar de huidige stand van zaken, hoe de ervaring op dit moment is van mensen die daar zitten.

• 3V3RT
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:47
@Son Gohan Helemaal tevreden hier, sinds 2014.

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:11
Net een hypotheek afgesloten bij ze, ook op aanraden van mn adviseur. Communicatie ging vrij vlot allemaal al had ik wel het gevoel dat ze strenger zijn / aanvragen beter controleren dan ABN (mijn vorige hypotheek verstrekker). Maar da's wat mij betreft geen slecht iets.

• Son Gohan
3V3RT schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:31:
@Son Gohan Helemaal tevreden hier, sinds 2014.
Kijk dat is fijn om te horen!
Charly schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:36:
Net een hypotheek afgesloten bij ze, ook op aanraden van mn adviseur. Communicatie ging vrij vlot allemaal al had ik wel het gevoel dat ze strenger zijn / aanvragen beter controleren dan ABN (mijn vorige hypotheek verstrekker). Maar da's wat mij betreft geen slecht iets.
Strenger zijn in wat voor opzicht? Zou je dat misschien wat meer kunnen toelichten?

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:11
Son Gohan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:41:
[...]
[...]
Strenger zijn in wat voor opzicht? Zou je dat misschien wat meer kunnen toelichten?
Werkgevers verklaring van (2,3?) maanden terug was te oud. Daarnaast was ik meer gaan verdienden waardoor het maandbedrag op mn loonstrookje in hun ogen niet overeenkwam met de cumulatieve bedragen. Ik kon dat uitleggen, maar daar moest een verklaring van de werkgever voor komen (terwijl ik dus méér was gaan verdienen)... Etc.

Vorige keer heb ik 1x een loonstrookje en wg verklaring ingediend en daar verder niks meer over gehoord. Misschien heb ik toen mazzel gehad maar ik heb me er nu wel even over verbaasd.

Charly wijzigde deze reactie 06-12-2019 14:51 (14%)

• Son Gohan
Charly schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:49:
[...]

Werkgevers verklaring van (2,3?) maanden terug was te oud. Daarnaast was ik meer gaan verdienden waardoor het maandbedrag op mn loonstrookje in hun ogen niet overeenkwam met de cumulatieve bedragen. Ik kon dat uitleggen, maar daar moest een verklaring van de werkgever voor komen (terwijl ik dus méér was gaan verdienen)... Etc.

Vorige keer heb ik 1x een loonstrookje en wg verklaring ingediend en daar verder niks meer over gehoord. Misschien heb ik toen mazzel gehad maar ik heb me er nu wel even over verbaasd.
Ah kijk, wij zitten dan denk ik ongeveer in het zelfde schuitje, ik moet dat ook gaan aanvragen bij mijn werkgever denk ik, per 1 Jan 2020 ga ik namelijk meer verdienen.. Thanks voor de tip en je reactie!

• blitzkrieg
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:02

blitzkrieg

appetjo he!!

Hier ook een tevreden (bijna) klant.

Maar was ook een simpele hypotheekaanvraag.
Vrienden van me hadden wel wat problemen doordat hun aannemer aan zijn max zat qua bouwgarant polissen ivm. volle orderportefeuille.
Hij kon toen wel bij een andere afbouwverzekering terecht, maar die werd weer niet door Munt geaccepteerd.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20:37
Ik ben ook nog steeds een tevreden klant. Onlangs een tussentijdse aflossing gedaan waardoor ik in andere risicoklasse kwam. Werd keurig, zonder extra contact van mijn kant, binnen twee weken administratief afgehandeld.

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hier ook een klant sinds 2017.

Wij moeten al onze communicatie helaas via onze tussenpartij De Hypotheker doen. De "helaas" staat hier omdat we hier niks anders dan problemen mee hadden, maar dat staat dus los van Munt. We hebben eigenlijk nauwelijks ervaring met Munt rechtstreeks behalve dat ik een keer telefonisch te horen kreeg dat er niet van particulieren verwacht werd te bellen, maar werd wel te woord gestaan.

Ik heb belachelijk veel documenten moeten aanleveren en ook waren er tijdens het proces een aantal documenten overdatum geraakt, maar ik kan vanwege die rommelige aanloop niet onderscheiden of dat aan Munt lag of aan De Hypotheker. We hebben in ieder geval De Hypotheker met succes aansprakelijk gesteld voor het gedoe.

Alle relevante Munt-documenten kunnen we online vinden op hun website waar je een persoonlijke inlog voor krijgt. Wij zijn met z'n tweeën thuis en hebben allebei een aparte inlog.

De app is niet geweldig (beetje houtje-touwtje zelfs) maar zoals hier al ergens staat wordt deze af en toe steeds een stapje beter. Ik hoef echter niet zoveel te zien in de app; ik zie resterende schuld en hoeveel ik betaald heb en dat is voor nu afdoende.

Reden voor ons om voor Munt te kiezen was primair de lage rente op 30 jaar maar ook de aflosmogelijkheden spraken ons aan (al hebben we hier nog geen gebruik van gemaakt). Ik ben happy en zie geen reden om Munt niet aan te raden.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Son Gohan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:26:
Hi, zijn de mensen nog steeds tevreden over Munt Hypotheken? Ben erg benieuwd naar de huidige stand van zaken, hoe de ervaring op dit moment is van mensen die daar zitten.
Prima hier, ook op overgestapt sinds mei dit jaar.

• OkeeSjon
Ik heb sinds juli bij Munt een hypotheek. ben er tevreden mee, makkelijk extra aflossen via de website (app heb ik geen ervaring mee) en ideal.
Lage rente voor 30 jaar vast.

Via tussenpersoon afgesloten, geen ervaring met directe communicatie met Munt. Ook niet nodig geweest.

• Son Gohan
DUX schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:41:
Hier ook een klant sinds 2017.

Wij moeten al onze communicatie helaas via onze tussenpartij De Hypotheker doen. De "helaas" staat hier omdat we hier niks anders dan problemen mee hadden, maar dat staat dus los van Munt. We hebben eigenlijk nauwelijks ervaring met Munt rechtstreeks behalve dat ik een keer telefonisch te horen kreeg dat er niet van particulieren verwacht werd te bellen, maar werd wel te woord gestaan.

Ik heb belachelijk veel documenten moeten aanleveren en ook waren er tijdens het proces een aantal documenten overdatum geraakt, maar ik kan vanwege die rommelige aanloop niet onderscheiden of dat aan Munt lag of aan De Hypotheker. We hebben in ieder geval De Hypotheker met succes aansprakelijk gesteld voor het gedoe.

Alle relevante Munt-documenten kunnen we online vinden op hun website waar je een persoonlijke inlog voor krijgt. Wij zijn met z'n tweeën thuis en hebben allebei een aparte inlog.

De app is niet geweldig (beetje houtje-touwtje zelfs) maar zoals hier al ergens staat wordt deze af en toe steeds een stapje beter. Ik hoef echter niet zoveel te zien in de app; ik zie resterende schuld en hoeveel ik betaald heb en dat is voor nu afdoende.

Reden voor ons om voor Munt te kiezen was primair de lage rente op 30 jaar maar ook de aflosmogelijkheden spraken ons aan (al hebben we hier nog geen gebruik van gemaakt). Ik ben happy en zie geen reden om Munt niet aan te raden.
Zit nu in het zelfde schuitje.. Weet nou niet of het door mijn tussenpersoon komt of door Munt. Het loopt nu voornamelijk vast op de beoordelaars, ze nemen aardig hen tijd. :'(

Hopelijk komt het allemaal goed binnen een paar dagen.. want dan moet het namelijk rond zijn.

• DUX

DUX

Son Gohan schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:03:
Zit nu in het zelfde schuitje.. Weet nou niet of het door mijn tussenpersoon komt of door Munt. Het loopt nu voornamelijk vast op de beoordelaars, ze nemen aardig hen tijd. :'(

Hopelijk komt het allemaal goed binnen een paar dagen.. want dan moet het namelijk rond zijn.
offtopic:
Wij hebben meerdere voorvallen gehad met onze tussenpartij, maar één uit de onverwachte hoek was het verlopen van de levensduur van enkele documenten zoals de taxatie op het huis. Ze vertelden vrij laconiek dat 'wij maar even een nieuwe taxatie moesten laten opstellen'. Mijn tip zou zijn om ook dat soort dingen in de gaten houden niet over te laten aan de andere partij maar daar zelf scherp in zijn en niet eventuele dergelijke kosten op je te laten schuiven.

Wij hebben trouwens onze eerste vrije aflossing gedaan bij Munt via de website, en dat ging best soepel. Aan te geven op de website hoeveel je extra wilt aflossen en je krijgt eigenlijk direct inzage welk effect dat heeft op je maandbedrag, nog voordat je de opdracht bevestigt. Je krijgt na betaling direct een bericht dat het geld binnen is en dat de verwerking enkele dagen kost (en dat klopte keurig met een uitleg per wanneer het nieuwe bedrag gehanteerd wordt).

De berichten hierover zelf worden weer gelogd/beschikbaar gesteld in de Munt Portal voor het archief.

DUX wijzigde deze reactie 14-01-2020 00:44 (24%)

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:10
Mijn hypotheek adviseur heeft ons bij Munt hypotheken aangesloten een jaar of 5 geleden. Nog steeds erg tevreden! Helpdesk is telefonisch iig goed bereikbaar en communicatief houden ze ons prima op de hoogte van onze hypotheek.
Contract was snel getekend en we hadden destijds een mooie constructie bedacht waarbij wij eerst ons huis hebben gekocht en 3 weken later de grond (zonder hypotheek) zodat we recht hebben op NHG. Ook hierin ging Munt hypotheken erg goed in mee en was snel geregeld :)

DeepRadio The best in house&dance!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:02
[...]

Wij hebben eind 2018 het proces doorlopen en via een tussenpersoon een hypotheek afgesloten bij MUNT. Dat verliep echt vlekkeloos, snel en zonder problemen. 9aug18 aanvraag verstuurd, 10aug18 renteaanbod ontvangen, 13aug18 renteaanbod getekend, 14aug18 eerste akkoord MUNT (met melding dat tweede akkoord enkele dagen zou duren ivm systeemstoring), 16aug18 finaal akkoord. Feitelijk heeft MUNT dus maar 4 dagen nodig gehad. Direct contact met MUNT hadden we niet. Pas na de levering van de woning, toen we ons bouwdepot hadden, kwam er contact met MUNT op gang (dat is uitbesteed aan Stater). Aantal keer gebeld en gemaild en ook dat verliep altijd probleemloos. Ze waren altijd goed te bereiken en ik had snel het antwoord op mijn vraag.

Onlangs vroeg ik ze om een overzicht van de betaalde hyp.rente in 2019 en de te betalen rente in 2020 en binnen twee dagen had ik een overzicht van de rente over alle toekomstige jaren (uiteraard ervan uitgaande dat er geen tussentijdse aflossing plaatsvindt). Ik ben dus erg tevreden.

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-01 00:27
Ik zit er nu 6 jaar bij, geen gekke dingen gemerkt, ook paar keer tussentijdse aflossing kunnen doen (mag tot 10% per jaar). Vrij recht toe recht aan voorwaarden verder. Al kan je pas wat zinnigs zeggen over de voorwaarden van een hypotheek wanneer je ze helemaal doorspit of in de problemen komt en er mee te maken krijgt lijkt me.

• kofcaf
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23-01 20:26
Mijn keuze de eerste keer voor MUNT was eigenlijk gedreven doordat het pensioenfonds van mijn toenmalig werkgever één van de financiers was, sindsdien van werkgever gewisseld, maar bij MUNT gebleven. Nu inmiddels 4 jaar bij Munt, inclusief 1x verhuizen naar een nieuwe grotere woning. Reageren snel en doen niet heel moeilijk qua voorwaarden etc. Mijn adviseur was ook goed over ze te spreken (als zelfstandige adviseur zegt dat wel wat vind ik).

Mijn eerste hypotheek 10 jaar terug gehad bij ING, die voorwaarden waren niet door te komen (maar ik heb ze gelezen), die van MUNT vond ik eigenlijk goed leesbaar en schappelijk te noemen. Daarnaast is de automatische rentekorting als je meer aflost een goede feature.

Een keer contact gehad met de helpdesk vanwege een nieuw account wat aangemaakt moest worden vanwege de nieuwe hypotheek, maar dat ging allemaal soepel. En zoals DUX al aangeeft hierboven, de app is niet geweldig, maar geeft me wel de basis informatie die ik nodig heb dus prima.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Over Munt ben ik wel tevreden: goede app, duidelijk overzicht van de hypotheek , de maandlasten (uitgesplitst per hypotheekdeel met bijbehorende rentepercentages) en het resterende bedrag.

De tussenpersonen weten het op een of andere manier iedere keer te verzieken. Zo ging mijn hypotheek aanvraag bijna de mist in door het geklungel van mijn tussenpersoon, er was mij verteld dat bij extra aflossingen de looptijd niet aangepast kan worden (lees hier dat dat wel kan) en een vraag die ik ruim een week geleden aan Stater gesteld heb komt maar geen antwoord op... ;(
Dat soort mazzel heb ik blijkbaar weer.

Maar over Munt heb ik geen klachten :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• DUX

DUX

Snuurtje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:26:
Ik zit er nu 6 jaar bij, geen gekke dingen gemerkt, ook paar keer tussentijdse aflossing kunnen doen (mag tot 10% per jaar). Vrij recht toe recht aan voorwaarden verder. Al kan je pas wat zinnigs zeggen over de voorwaarden van een hypotheek wanneer je ze helemaal doorspit of in de problemen komt en er mee te maken krijgt lijkt me.
Wij hebben geen beperking qua aflossing, volgens mij?

• Son Gohan
[...]

Update: Het ligt nu gelukkig bij de tweede beoordelaar, ik hoop dat ik de definitieve offerte voor of op vrijdag binnen heb.
DUX schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:02:
[...]
Wij hebben geen beperking qua aflossing, volgens mij?
"U mag bij MUNT Hypotheken altijd en onbeperkt aflossen met uw eigen geld, zonder dat u een vergoeding aan ons hoeft te betalen"

Aantal bronnen;
- https://www.munthypotheke...oet-ik-een-boete-betalen/

- https://www.munthypotheke...lossen-op-mijn-hypotheek/

• lost95
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:42
Son Gohan schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:41:
[...]

[...]

Bij mijn hypotheek ook naar Munt gekeken, maar waren te streng voor mij. Ik verdiende op dat moment mijn salaris nog in Canadeze Dollars, had verklaring van werkgever dat ik over 6 maanden weer in euro's betaald kreeg en hoe hoog mijn salaris in euro's zou zijn. Met die informatie en het dat ik <80% ging financieren EN dat ik veel minder dan maximale hypotheek ging lenen, wilden ze toch geen hypotheek verstrekken.

Maargoed, altijd nog beter dan onze "huisbank" ING die niet eens hypotheekgesprek wilde voeren omdat ons inkomen niet in EUR was. (Inmiddels alle bankzaken bij ING weggehaald).

Gelukkig nu erg tevreden bij AEGON, rente was marginaal hoger dan munt, maar (ook) perfecte service.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Son Gohan
[quote]Son Gohan schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Update: Het ligt nu gelukkig bij de tweede beoordelaar, ik hoop dat ik de definitieve offerte voor of op vrijdag binnen heb.

[...]

Update; hij is rond!! :)

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:38
Zolang je niet bij ome Henk in de kroeg een geldbedrag leent heb je bij het afsluiten van een lening gewoon te maken met Nederlandse wet en regelgeving dus ik verwacht niet dat er wat mis kan gaan behalve dan als je niet op tijd betaalt.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True