Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
ik zoek een nieuwe CPU set om meer uit mijn pc te halen. Ook ga ik mijn behuizing vervangen omdat ik wel toe ben aan een nieuwe uitstraling
(die verrekte technerd kriebels toch ook)
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
mijn budget ligt tussen de 6-900 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
ik heb niet persé een voorkeur, echter ben ik wel bekender met alles wat met intel te maken heeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
momenteel draai ik een gtx 1080ti die een asus 1440p 144hz monitor aanstuurt. Ik hoop dus ook dichter bij die 120+ fps minimum te komen dan ik op het moment kom.
Mijn gebruik voor de pc is als volgt:
-Games zoals battlefield, overwatch en een aantal E-sport titels.
-programeren van websites en webshops
-hobbymatig 3d ontwerpen
-tijdens verveling wordt FL-studio regelmatig gebruikt.
Ik heb al wat onderzoek gedaan wat betreft de CPU-set en de behuizing.
Mijn gtx 1080ti is wit van kleur en dus zoek ik componenten die daarop aansluiten, daarom heb ik een witte NZXT H500 in gedachten (pricewatch: NZXT H500 Wit)
Voor het moederbord heb ik de neutraal zwart/donkerbruine MSI z390-A PRO in gedachten.(pricewatch: MSI Z390-A PRO)
(ervanuitgaande dat ik Intel kies.)
nuwel, de hoofdattractie: de CPU
ik twijfel op het moment tussen de volgende opties:
-i7 8700K
6cores en 12 threads is een goede vooruitgang op mijn huidige 4c/8t 3770k maar is het verschil in
performance ook genoeg om het te merken?
-i7 9700K
8 true cores maar geen multithreading, is dit in de praktijk nadelig t.o.v. de 6c/12t van de 8700k? ik heb
zeker wel naar de videos gekeken maar wordt er niet bepaald wijzer van, wellicht dat een enkeling van
jullie meer ervaring heeft met het verschil?
-i9 9900K
een beetje buiten het budget, maar wel haalbaar mocht ik mijn huidige set verkopen en nog even
geduldig sparen (bah geduld hebben
) is het enorme verschil in prijs het echter waard? Of valt het in
praktijk echt mee?
Om de CPU koel te houden en niet teveel geluidsproductie uit de pc te krijgen heb ik momenteel gekozen voor een be quiet! Dark Rock Pro 4 (pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4)
voor RAM zoek ik de hoogst geklokte latjes die 16gb capaciteit hebben voor rond de 90 à 100 euro.
hopelijk hebben jullie een goede inbreng in mijn huidige dilemma, ik heb natuurlijk een aantal voorstellen gedaan maar ik sta open voor alles wat jullie voorstellen! (AMD, geen probleem, andere case? Kom maar door. Betere koeling? be my guest, enz.)
Bij voorbaat Hartelijk bedankt!
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
ik zoek een nieuwe CPU set om meer uit mijn pc te halen. Ook ga ik mijn behuizing vervangen omdat ik wel toe ben aan een nieuwe uitstraling

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
mijn budget ligt tussen de 6-900 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
ik heb niet persé een voorkeur, echter ben ik wel bekender met alles wat met intel te maken heeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
momenteel draai ik een gtx 1080ti die een asus 1440p 144hz monitor aanstuurt. Ik hoop dus ook dichter bij die 120+ fps minimum te komen dan ik op het moment kom.
Mijn gebruik voor de pc is als volgt:
-Games zoals battlefield, overwatch en een aantal E-sport titels.
-programeren van websites en webshops
-hobbymatig 3d ontwerpen
-tijdens verveling wordt FL-studio regelmatig gebruikt.
Ik heb al wat onderzoek gedaan wat betreft de CPU-set en de behuizing.
Mijn gtx 1080ti is wit van kleur en dus zoek ik componenten die daarop aansluiten, daarom heb ik een witte NZXT H500 in gedachten (pricewatch: NZXT H500 Wit)
Voor het moederbord heb ik de neutraal zwart/donkerbruine MSI z390-A PRO in gedachten.(pricewatch: MSI Z390-A PRO)
(ervanuitgaande dat ik Intel kies.)
nuwel, de hoofdattractie: de CPU
ik twijfel op het moment tussen de volgende opties:
-i7 8700K
6cores en 12 threads is een goede vooruitgang op mijn huidige 4c/8t 3770k maar is het verschil in
performance ook genoeg om het te merken?
-i7 9700K
8 true cores maar geen multithreading, is dit in de praktijk nadelig t.o.v. de 6c/12t van de 8700k? ik heb
zeker wel naar de videos gekeken maar wordt er niet bepaald wijzer van, wellicht dat een enkeling van
jullie meer ervaring heeft met het verschil?
-i9 9900K
een beetje buiten het budget, maar wel haalbaar mocht ik mijn huidige set verkopen en nog even
geduldig sparen (bah geduld hebben

praktijk echt mee?
Om de CPU koel te houden en niet teveel geluidsproductie uit de pc te krijgen heb ik momenteel gekozen voor een be quiet! Dark Rock Pro 4 (pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4)
voor RAM zoek ik de hoogst geklokte latjes die 16gb capaciteit hebben voor rond de 90 à 100 euro.
hopelijk hebben jullie een goede inbreng in mijn huidige dilemma, ik heb natuurlijk een aantal voorstellen gedaan maar ik sta open voor alles wat jullie voorstellen! (AMD, geen probleem, andere case? Kom maar door. Betere koeling? be my guest, enz.)
Bij voorbaat Hartelijk bedankt!