Combinatie Viper 2 met XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als trotse bezitter van zo'n geweldige Viper II vraag ik mij af of het mogelijk is in de nabije toekomst XP te gaan draaien.

Zijn er al mensen die beta's draaien in combinatie met de viper 2? Aangezien er geen referencedrivers zijn ben ik zeer benieuwd of de alternatieve een beetje voldoen.

Verwijderd

Helaas, dat kun je vergeten. Het was een veel belovend plankie, maare njente nada drivers.
Beste advies: ff sparen voor een nieuw plankie! (8>

• _JGC_
  • Laatst online: 14:33
Alleen een "tweaked" XP driver (uitgelekte driverfiles gemixt met W2K driverinstall)

www.savagenews.com

BTW: Gebruiken jullie de search nooit? S3 is een brok ellende en zowat alles is al eens besproken op dit forum :P

• Bar_en_boos
  • Niet online
:) Jazeker, de search-knop zit toch ergens boven aan deze pagina, toch? :P

Op savagenews is inderdaad wel wat te vinden, maar het ging mij met met name om ervaringen van anderen. Ach, gezien de combinatie windows 2000/viper 2 zal XP ook wel niet goed gaan.
Heb verder trouwens weinig te klagen over m'n vipertje.

Trouwens, jouw 3.20 drivers staan niet bij savagenews vermeld JGC.

Verwijderd

Zoek eens op M3Dzone, toen ik mijn ViperII nog had (GTS bevalt me 10x beter onder win2k), heb ik daar veel drivers weggehaald. :)

• _JGC_
Op vrijdag 27 juli 2001 08:51 schreef Bar_en_boos het volgende:
:) Jazeker, de search-knop zit toch ergens boven aan deze pagina, toch? :P

Op savagenews is inderdaad wel wat te vinden, maar het ging mij met met name om ervaringen van anderen. Ach, gezien de combinatie windows 2000/viper 2 zal XP ook wel niet goed gaan.
Heb verder trouwens weinig te klagen over m'n vipertje.

Trouwens, jouw 3.20 drivers staan niet bij savagenews vermeld JGC.
volgens Dreamer bij SavageNews draait XP stukken beter dan W2K. S3 heeft het totaal verneukt, aangezien mijn Kyro2 het veel beter doet onder w2k dan onder win98.

BTW: Dreamer had een Savage3D, toen een Viper2 en heeft nu een Inno3D Kyro2 GEKREGEN
Ik heb em moeten kopen :(

Verwijderd

ik draai XP met viper2
ik moet inderdaad zeggen dat ie beter draaid qua beeld met divx films in XP danW2k
ik gebruik de tweak drivers van savage

Verwijderd

Waar vind ik deze 'tweak drivers van savage'??

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op www.savagenews.com. Bij de download sectie.

[edit]Nog even een korte aanvulling vanuit het forum bij savagenews. Quote: "I just found that using the latest windows 2000 drivers on winXP build 2600 works perfect, I played Return to Castle Wolfenstein all night! However I have NOT tested them in D3D but I plan to shortly. I also plan on trying to use s3 tweak to get TV-out ect working."
[einde edit]

• _JGC_
S3Tweak met W2K/XP kan je wel vergeten. Die 1.16i versie is nog slechter dan de 1.15k versie :(

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

He luitjes ik heb zelf ook een diamond viper 2 en ik ben nu net overgestapt naar windows xp. Ik heb op de site van diamond

http://www.diamondmm.com/default.asp?menu=support&submenu=Legacy_Graphics&item=drivers&product=Viper_II

de drivers van de viper II voor windows 2000 gedownload en alles doet het goed in xp, dus dat kan je ook doen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12

Ozzi

??

Op zondag 04 november 2001 11:36 schreef Maartren182 het volgende:
He luitjes ik heb zelf ook een diamond viper 2 en ik ben nu net overgestapt naar windows xp. Ik heb op de site van diamond

http://www.diamondmm.com/default.asp?menu=support&submenu=Legacy_Graphics&item=drivers&product=Viper_II

de drivers van de viper II voor windows 2000 gedownload en alles doet het goed in xp, dus dat kan je ook doen.
lekkere up-to-date topic

geen

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op zondag 04 november 2001 22:00 schreef Ozzi het volgende:

[..]

lekkere up-to-date topic
ja weet ik, maar het werkt wel en dat is het belangrijkste :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
het werkt allemaal niet, ik ben bestwel hopeloos en zal een nieuwe videokaart moeten kopen...
maar hij werkt prima in Windows ME!!

die windows 2000 driver doet het voor geen meter... die windows 98 driver werkt niet. UT draait voor geen meter. Ik heb die beta driver nog niet geprobeerd (omdat ik ME er weer op heb staan). Werkt dat goed??

• SH007
  • Niet online
ik heb ook zo'n Viper2 en windows XP, verschrikkelijk gezijk met drivers, maar deze http://jgc.homeip.net/download.php?action=get&id=40 werken toch best aardig.

• _JGC_
Woow, allemaal Viper2 topics geschopt :)

Verwijderd

Gewoon nog even wachten.
Er komen xp drivers voor de xp op de diamondsite.
Deze info heb ik van hastec zelf.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik zag gister op de HCC iemand een Viper2 kopen! bij funprice geloof ik, weet niet zeker, ik kon me lach niet inhouden :D

voor de rest toen die funprice gasten een diamond stealt wouden "veilen" schreeuwde ik heel hard dat het een kut kaard was en S3 dood was en er geen support voor was! lol, iedereen keek me toen raar aan en ik liep maar snel door.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Op zaterdag 24 november 2001 12:58 schreef Mister_X het volgende:
ik zag gister op de HCC iemand een Viper2 kopen! bij funprice geloof ik, weet niet zeker, ik kon me lach niet inhouden :D

voor de rest toen die funprice gasten een diamond stealt wouden "veilen" schreeuwde ik heel hard dat het een kut kaard was en S3 dood was en er geen support voor was! lol, iedereen keek me toen raar aan en ik liep maar snel door.
*LOL*
Misschien heet het niet voor niets Funprice... :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Athlon_2o0o
Op zaterdag 24 november 2001 12:55 schreef johnbjohn het volgende:
Gewoon nog even wachten.
Ze hebben mij zelf gemailed dat ze niet komen, omdat ze geen videocard sectie meer hebben. :'( Hier is de precieze mail:

------------------------------------------

Dear Sir,

Thank you for your email message.
The card you are using is no longer supported under the newer
operating systems. Unfortunately there are no drivers
for it any more.
Since we don't have a graphic division any more we no longer are able
to make new drivers.

With kind regards,

Thomas Koren
SonicBLUE
Formerly:
S3/Diamondmm technical support team

• _JGC_
Toen ik een half jaar geleden vroeg aan S3 of ze de debuginfo uit de drivers wouden laten bij het compileren, kreeg ik een mailtje terug:
"Viper2 DX8 drivers are to be released soon"

Nou ja, 9.51.12 is geen DX8 en die was toen ook al een half jaar oud :(

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op zaterdag 24 november 2001 12:55 schreef johnbjohn het volgende:
Gewoon nog even wachten.
Lijkt me sterk aangezien Hastec zelf ook het gevoel heeft dat er geen drivers meer gaan komen voor de Viper II en Windows XP. Er is je waarschijnlijk verteld dat er misschien nog drivers kunnen gaan komen, aangezien je het nooit zeker weet met Diamond/S3, maar de kans hierop is wel erg klein.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

stoer hoor
tssssss :r

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12

Ozzi

??

ja heel leuk :?

geen

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
lol, iedereen keek me toen raar aan en ik liep maar snel door
Ik denk dat dat genoeg zegt over wat men van je actie vonden + dat je maar snel doorliep geeft al aan dat je het zelf eigelijk ook maar een domme actie vond (achteraf).

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• _JGC_
Ik trok mn bek ook flink open bij de funprice stand:
"Oh, dat is die rotkaart die ik ook heb"

Oh ja, BTW:
Vandaag weer een wintendo driver gebouwd:
http://jgc.homeip.net/news.php?newsid=140

• Bar_en_boos
  • Niet online
Op daily savage heb ik recent gelezen dat iemand een opengl-wrapper van scisoft in XP had geladen. Vervolgens werkte opengl onder XP wel, zij het langzaam.
www.scisoft.uk.com biedt misschien een mogelijkheid.

Verder liep ik nog tegen een of andere leaked XP-driver voor de viper 2 aan. 'K weet niet of dat de overbekende LZ1SKY's driver is, maar misschien eens het proberen waard.
http://u.mittelstaedt.bei.t-online.de/files.htm

Ik weet in ieder geval dat ik lekker bij 98SE blijf. :)

• _JGC_
Das dan in het bijna dode forum daar geweest, want Savage Daily news is zo dood als maar kan.

• Athlon_2o0o
ik heb een driver van jouw pagina gedownload JGC, maar die geeft een error message. jg11-2kxp.exe (LZ1SKY's Tweaked Savage2000 Windows XP (Whistler) Driver 1.2 Build 428).

Dit staat in S3setup.log in de windows directory: =========== S3SETUP LOG FILE - Started at 13:57:04 on 2-18-2002 ===========
INF File Located at: D:\Program Files\Savage2k\LZ1SKY's Tweaked Savage2000 Windows XP (Whistler) Driver 1.2 Build 428\s3sav2k.inf
Found - ven:5333 dev:9102 ss_dev:5954 ss_ven:1092 rev:02 bus:01 devnum:05 func:00
Enumerating Display class devices...
Display #0 has DevInst=00000F20
Instance=PCI\VEN_5333&DEV_9102&SUBSYS_59541092&REV_02\3&2B508F69&0&2808.
Found matching display.
No more displays.
Found InstID=PCI\VEN_5333&DEV_9102&SUBSYS_59541092&REV_02\3&2B508F69&0&2808.
Found Mfg line: "S3.Mfg".
Description="LZ1SKY's Tweaked Savage2K Whistler Driver 9.21.03 = S3Inc, PCI\VEN_5333&DEV_9102".
'DriverVer' is 5.12.01.9010-9.21.03, 'DriverDate' is 02/01/2001.
Calling UpdateDriver... with PCI\VEN_5333&DEV_9102&SUBSYS_59541092&REV_02
and INF path at D:\Program Files\Savage2k\LZ1SKY's Tweaked Savage2000 Windows XP (Whistler) Driver 1.2 Build 428\s3sav2k.inf
Started Timer window in background.
UpdateDriver... failed, returned -536870357. Cannot install.
DestroyTimerWindow OK, but no timer dialog action occurred.
-> Setup was unable to complete the installation. Check the progress log in your Windows directory for more details.

En dit is de error die die geeft bij installeren: "Setup was unable to complete the installation. Check the progress log in your Windows directory for more details."

Ik heb een AMD Athlon 650 MHz, 256 MB RAM en Windows XP Professional. Programma's enzo werken okee, maar bijvoorbeeld het spelen van UT werkt voor geen meter (wat op ME wel prima werkt en waar deze kaart voor gemaakt is met die S3 texture compression!). Kan je me helpen om alles aan het draaien te krijgen? (Aangezien ik weet dat er geen officiele drivers meer uitkomen :()

Verwijderd

Beetje loos om allemaal V2 topics te gaan trappen nu
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.