LG soundbar Chromecast werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 17:03
Een week of 2 geleden heb ik een nieuwe LG SK8 Soundbar gekocht. Het mooie aan deze soundbar is (of eigenlijk: zou moeten zijn) dat deze een ingebouwde chromecast heeft. Echter dit blijkt in de meeste gevallen niet te werken.

Ik open de spotify app deze geeft dan aan “devices available”, als ik dan de soundbar selecteer kan hij daar geen verbinding mee maken. Pas als ik de stekker van de soundbar eruit trek en opnieuw erin dan kan hij uiteindelijk verbinding maken. Dit probleem ontstaat zowel op mijn android als op de iphone van mijn vrouw. Wij hebben beide de nieuwste versie van de spotify app en ook de software van de soundbar is geupdate.

Ik was hier even benieuwd of dat er andere mensen zijn die hetzelfde of vergelijkbare problemen hebben gehad met een (LG) soundbar of die van een ander merk. En natuurlijk of daar eventueel een fix voor is...

Ik ben verder redelijk tevreden over de soundbar. Hij geeft een degelijk geluid voor de prijs van 300 euro. En ik ben bang dat ik voor die prijs niet een andere soundbar gevonden kan krijgen met een redelijk geluid en ingebouwde chromecast voor spotify connect. Wel bekruipt me hierbij weer het gevoel dat het product enkel zo goed is als de laatste software update...

Beste antwoord (via Ivolve op 11-07-2019 18:10)

Verwijderd

Ik heb ook de Lg Soundbar SK8. Ik had het zelfde probleem met de chromecast. Ik heb de soundbar nu met een netwerkkabel aangesloten. En nu werkt het perfect.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubby
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-05-2019
Hier het zelfde probleem met de SK8 en chromecast.
Een tweede exemplaar, exact het zelfde probleem.
Stekker trekken en het werkt weer ... tijdelijk.
En of hier nog een firmware update voor komt...
Betwijfel het, zeker als je ziet dat de LG soundbars voor weinig over de toonbank gaan op dit moment (voorraad weg werken???)
Maar een hele verbetering van geluid tegen over de speakers van de TV.
(06-05-2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
Ik heb de gok maar niet genomen dat het met een update opgelost zou worden. Gelukkig nog binnen 2 weken de soundbar kunnen retourneren.

Ik vraag me ook af wat je als consument zou kunnen doen als dit na een langere periode zou ontstaan. Zou je zoiets gewoon als een defect kunnen claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat vraag ik mij ook af, hier dus een soundbar waarvan de chromecast functie het niet doet...

HS6 (LAS650M)

Heb hem al twee jaar maar doet niets, resetten alles opnieuw instellen, updates... Ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
Als er nog garantie op zit zou ik gewoon proberen om die te claimen. Zeker in deze tijd is het net zo belangrijk dat de software blijft werken als de hardware. De enige manier waarop fabrikanten dat gaan leren is door ze op kosten te jagen als het kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:52
Ik zit met hetzelfde probleem met een LG SJ6 soundbar. Ik het begin werkte het casten aardig, maar tegenwoordig kunnen er steeds minder apps casten naar de SJ6. De app ziet het cast apparaat wel maar krijgt er vervolgens geen verbinding mee. Mijn echt Google chromecast (1st gen) werkt gewoon wel perfect.
Ik dacht dat dit aan netwerkproblemen bij mij te wijten was, maar heb het geprobeerd de SJ6 te te resetten en opnieuw in te stellen en op een andere router maar probleem blijft hetzelfde.
Ik heb nog een half jaar garantie... Dus ik ben benieuwd. Ik zal een update posten in deze topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
Ik ben benieuwd of het je gaat lukken de garantie te claimen. Volgens mij sta je in je recht maar of de winkel/fabrikant dat zo ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 09:51
Aan hen die zo'n brakke soundbar hebben: Vraag jouw verkoper jou schadeloos te stellen door het verstrekken van een echte Chromecast als compensatie. Probleem opgelost voor maximaal €40,00. ;)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valynar
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-09 10:09
Ik heb een SK8, ga heb niet retour doen want Chromecast audio is niet de belangrijkste functie voor mij. Echter heb ik wel geprobeerd het probleem op te lossen, Google afgestruind, etc. Conclusie is dat heel veel mensen dit probleem hebben. Hoop fora staan vol met mensen die dit probleem hebben.

De Chromecast functie werkt - voor zover ik weet - alleen als je de WiFi-speaker app van LG download. Die zorgt er ook voor dat alles geüpdatet wordt. Volgens mij zit daar ook de bug die ervoor zorgt dat het niet werkt.

Ik heb geen idee hoe de cast-functie precies werkt als hij ingebouwd is, maar omdat de enige fix het volledige herstarten van de soundbar is, zit ik te denken dat de chip (door een bug) in een soort time-out modus schiet. Dan is hij nog wel te zien in Google Home, maar kun je er niet mee connectten.

Zonde, als je het mij vraagt. Tenzij het een hardwarematig probleem is moet dit met een update toch gewoon te fixen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik ervaar bovenstaande verhalen niet op het jongere broertje van de SK8 namelijk de SL8YG. Ik weet niet wat precies de verschillen zijn tussen de 2 versies. Maar merk dus wel op dat het probleem opgelost is met de nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 20:37
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven genoemd helaas of gelukkig heb ik hem gekregen van tweakers. Heb contact gehad met LG en ze verzoeken om hem op te sturen voor controle. Wanneer ik de soundbar reset kan ik voor een dag gebruik maken van de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 06:20
Het begint eentonig te worden... maar zelfde probleem hier met een SJ9 :) Het geluid vind ik meer dan prima, maar met de chromecast ervaar ik dezelfde problematiek.

[ Voor 17% gewijzigd door eMiz0r op 20-06-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
n2theb schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:33:
Ik ervaar bovenstaande verhalen niet op het jongere broertje van de SK8 namelijk de SL8YG. Ik weet niet wat precies de verschillen zijn tussen de 2 versies. Maar merk dus wel op dat het probleem opgelost is met de nieuwere versie.
Nou, de conclusie is dat het probleem zich momenteel niet voordoet op het jongere broertje. Geen garantie dat het na de volgende software update zo blijft....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Lg Soundbar SK8. Ik had het zelfde probleem met de chromecast. Ik heb de soundbar nu met een netwerkkabel aangesloten. En nu werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:52
Dinah schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:50:
Ik zit met hetzelfde probleem met een LG SJ6 soundbar. Ik het begin werkte het casten aardig, maar tegenwoordig kunnen er steeds minder apps casten naar de SJ6. De app ziet het cast apparaat wel maar krijgt er vervolgens geen verbinding mee. Mijn echt Google chromecast (1st gen) werkt gewoon wel perfect.
Ik dacht dat dit aan netwerkproblemen bij mij te wijten was, maar heb het geprobeerd de SJ6 te te resetten en opnieuw in te stellen en op een andere router maar probleem blijft hetzelfde.
Ik heb nog een half jaar garantie... Dus ik ben benieuwd. Ik zal een update posten in deze topic...
Gisteren de SJ6 binnen garantie ter reparatie aangeboden aan KameraExpress. Ik ben benieuwd....
Met mijn eigen netwerk kan ik soundbar niet eens verbinden, ook bedraad werkt het niet.
Op een ander netwerk lukt het wel, maar ondanks dat apparaat wel zichtbaar is in Google Home lukt het niet om te casten vanuit YouTube, Deezer en Spotify (terwijl de Chromecast van de televisie wel gewoon zichtbaar is). Terwijl het casten tot een half jaar geleden wel altijd heeft gewerkt.

Muziek afspelen vanuit de Music Flow Player lukt wel, maar heb juist deze soundbar gekocht voor de Chromecast functionaliteit om niet afhankelijk te zijn van apps van de fabrikant.

Ik heb 3 x contact gehad met LG support Nederland, niet echt veel mee opgeschoten maar kwamen tot de conclusie dat de WiFi module defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
Ik ben erg benieuwd of ze het kunnen/gaan repareren. Mijn vermoeden is dat het een software issue is icm jouw netwerk. Waarschijnlijk schuiven ze de schuld dan naar jouw netwerk toe zonder er iets aan te doen.

Maar wellicht ben ik dan te sceptisch over de werkwijzen bij bedrijven zoals LG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een netwerkkabel erin stoppen en daarna weer uit halen terwijl de soundbar aan staat zou moeten helpen. Ik heb zelf geen LG soundbar maar sta op het punt om er een aan te schaffen. Kan iemand bevestigen of het probleem verholpen is? en dat de soundbar nu goed werkt met de Google Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 07:38
Ik heb hier een SL8YG die sinds de overstap naar KPN op willekeurige momenten steeds “CONNECTED” zegt op het display. Soms is die ook niet meer vindbaar op het netwerk.

Bij Telfort met de Experiabox V8 nooit last van gehad. Maar sinds dat we de Experiabox 10a van KPN hebben lijkt de verbinding niet stabiel.

Overigens zit die niet via de WiFi van de Experiabox verbonden (dat staat uit) maar met een Apple AirPort Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Ik heb hier al zo'n half jaar de LG SK9Y. Ik heb de cast functie nog nooit werkend gezien. Zonder netwerk kabel zie ik de soundbar überhaupt niet in de LG Wi-Fi Speaker app, met kabel wel maar zie hem nog steeds niet staan in het lijstje als ik op de cast knop tik. Zelfs niet in de muziekspeler van de LG Wi-Fi Speaker app.

Ik snap ook niet zo goed hoe ik de soundbar via wifi kan verbinden. En tevens ook niet wat de Wi-Fi functie (ingang) op de bar precies doet.

Ik vind het maar een wazig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

renem schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:33:
Ik heb hier al zo'n half jaar de LG SK9Y. Ik heb de cast functie nog nooit werkend gezien. Zonder netwerk kabel zie ik de soundbar überhaupt niet in de LG Wi-Fi Speaker app, met kabel wel maar zie hem nog steeds niet staan in het lijstje als ik op de cast knop tik. Zelfs niet in de muziekspeler van de LG Wi-Fi Speaker app.

Ik snap ook niet zo goed hoe ik de soundbar via wifi kan verbinden. En tevens ook niet wat de Wi-Fi functie (ingang) op de bar precies doet.

Ik vind het maar een wazig apparaat.
Pagina 28 van de handleiding (NL) al doorgenomen? Daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Wintervacht schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:37:
[...]

Pagina 28 van de handleiding (NL) al doorgenomen? Daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd.
Ik heb inderdaad de meegeleverde handleiding doorgelezen. Alleen zijn het maar 3 pagina's Nederlands.

Nu de online handleiding gedownload en ook doorgelezen maar stond niet meer in dan ik al wist of geprobeerd heb. Verbinding maken via WiFi en de app wil dus gewoon niet.

Edit: via pagina 56 is het me gelukt om via wifi verbinding te maken. Maar ik gebruik toch liever een kabel en heb hem daar ook altijd mee aangesloten gehad. Ik had alleen gehoopt dat ik de cast functie aan de praat zou kunnen krijgen als ik via wifi verbonden zou zijn maar dat maakt dus niets uit. Nog steeds kan ik niet casten naar de soundbar.

[ Voor 47% gewijzigd door renem op 02-01-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Va banque
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-02-2021
Koppeling LG soundbar SL10yg via TV en/of spotify gaat op laatste moment steeds fout en springt van thuisnetwerk ziggo op 4g van iphone. Er is verbinding en herkenning via ‘google home’ chromecast. Soundbar werkt elders prima bij (ziggo)adres van kennis. Ziggo helpdesk ziet geen wifi obstakels. Rara hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrhoukes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 17:28
sl10yg chromecast gebruiken via mirrorcast te starten via google home app.
Pagina: 1