Hoi!
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die ik wil gaan gebruiken voor mijn Communication & Multimedia opleiding. Tijdens deze 4 jarige opleiding zal/wil ik veel met programma's zoals Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign, Premiere & Animate gaan werken. De laptop zal ik zowel op school gebruiken als thuis.
Mijn voorkeuren/vereisten wat betreft de laptop zijn:
- Een Windows 10 systeem
- Een i7 processor
- Minimaal 8GB werkgeheugen. (hierbij weet ik persoonlijk niet hoeveel verschil merkbaar is met bijvoorbeeld 16GB)
- 15 inch
- qwerty toetsenbord indeling
- Goede resolutie
- Een ssd
- Het liefst een laptop die zo weinig mogelijk geluid maakt
- Grafische kaart: minimaal geforce mx150
- HDMI aansluiting
- Ook kijk ik (graag) regelmatig Youtube filmpjes
Budget
Wat mijn budget betreft, het uiterlijke bedrag wat ik aan een laptop uit wil geven is 1300 euro, dit omdat één van mijn voorkeuren van een laptop, dat prijskaartje draagt. Het liefst geef ik er ongeveer 800 - 900 euro aan uit, maar als het het echt waard is, dan zou ik dus tot 1300 euro maximaal gaan.
Reis
Ik neem de laptop 4 dagen per week mee naar school, hierbij ben ik gemiddeld 40 minuten per enkele reis, onderweg. De laptop zelf gebruik ik tijdens het reizen niet.
Merk
Kwa merk leun ik toch snel richting een Asus. Dit omdat mijn huidige laptop een asus is en die al 8 jaar meegaat.
Zelf heb ik 3 verschillende laptops kunnen vinden, maar weet ik niet voor welke ik moet gaan..
Asus Vivobook pro 15 N580GD-E4405T
- 1100,- bij bol.com
- 15.6 inch
- 1920 x 1080
- Processor: Intel Core i7-8750H (6 cores)
- Werkgeheugen: 16 GB
- Opslag: 256 GB SSD + 1 TB HDD (of 512gb voor 50 euro extra)
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1050
2. Asus Notebook 15,6" Full-HD IPS N580VD-E4714T
- 1049,- bij Bol.com
- 15.6 inch
- Full HD scherm
- Intel Core i7
- 8 GB werkgeheugen
- 256 GB opslag
- SSD
- NVIDIA GeForce GTX 1050
3. Asus K530FN-EJ343T
- Vanaf 849,- (gevonden op tweakers zelf)
- 15,6 inch
- 1920x1080 (Full HD)
- GeForce MX150
- 8GB Werkgeheugen
- 256GB Totale opslagcapaciteit
Zelf vind ik het lastig om te zien welke van deze laptops het beste bij mij en mijn opleiding en doelstellingen, past. Is bijvoorbeeld de upgrade van 8gb werkgeheugen naar 16gb, het prijsverschil waard? En is er veel verschil tussen de NVIDIA GeForce GTX 1050 en de GeForce MX150?
Ik hoop dat ik een beetje een duidelijk beeld heb geschetst over waar ik naar op zoek ben, en hoop hier ook wat advies / meningen / aanbevelingen over te krijgen!
Groetjes,
Sjoerd
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die ik wil gaan gebruiken voor mijn Communication & Multimedia opleiding. Tijdens deze 4 jarige opleiding zal/wil ik veel met programma's zoals Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign, Premiere & Animate gaan werken. De laptop zal ik zowel op school gebruiken als thuis.
Mijn voorkeuren/vereisten wat betreft de laptop zijn:
- Een Windows 10 systeem
- Een i7 processor
- Minimaal 8GB werkgeheugen. (hierbij weet ik persoonlijk niet hoeveel verschil merkbaar is met bijvoorbeeld 16GB)
- 15 inch
- qwerty toetsenbord indeling
- Goede resolutie
- Een ssd
- Het liefst een laptop die zo weinig mogelijk geluid maakt
- Grafische kaart: minimaal geforce mx150
- HDMI aansluiting
- Ook kijk ik (graag) regelmatig Youtube filmpjes
Budget
Wat mijn budget betreft, het uiterlijke bedrag wat ik aan een laptop uit wil geven is 1300 euro, dit omdat één van mijn voorkeuren van een laptop, dat prijskaartje draagt. Het liefst geef ik er ongeveer 800 - 900 euro aan uit, maar als het het echt waard is, dan zou ik dus tot 1300 euro maximaal gaan.
Reis
Ik neem de laptop 4 dagen per week mee naar school, hierbij ben ik gemiddeld 40 minuten per enkele reis, onderweg. De laptop zelf gebruik ik tijdens het reizen niet.
Merk
Kwa merk leun ik toch snel richting een Asus. Dit omdat mijn huidige laptop een asus is en die al 8 jaar meegaat.
Zelf heb ik 3 verschillende laptops kunnen vinden, maar weet ik niet voor welke ik moet gaan..
Asus Vivobook pro 15 N580GD-E4405T
- 1100,- bij bol.com
- 15.6 inch
- 1920 x 1080
- Processor: Intel Core i7-8750H (6 cores)
- Werkgeheugen: 16 GB
- Opslag: 256 GB SSD + 1 TB HDD (of 512gb voor 50 euro extra)
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1050
2. Asus Notebook 15,6" Full-HD IPS N580VD-E4714T
- 1049,- bij Bol.com
- 15.6 inch
- Full HD scherm
- Intel Core i7
- 8 GB werkgeheugen
- 256 GB opslag
- SSD
- NVIDIA GeForce GTX 1050
3. Asus K530FN-EJ343T
- Vanaf 849,- (gevonden op tweakers zelf)
- 15,6 inch
- 1920x1080 (Full HD)
- GeForce MX150
- 8GB Werkgeheugen
- 256GB Totale opslagcapaciteit
Zelf vind ik het lastig om te zien welke van deze laptops het beste bij mij en mijn opleiding en doelstellingen, past. Is bijvoorbeeld de upgrade van 8gb werkgeheugen naar 16gb, het prijsverschil waard? En is er veel verschil tussen de NVIDIA GeForce GTX 1050 en de GeForce MX150?
Ik hoop dat ik een beetje een duidelijk beeld heb geschetst over waar ik naar op zoek ben, en hoop hier ook wat advies / meningen / aanbevelingen over te krijgen!
Groetjes,
Sjoerd