Sennheiser pc 373d - vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV1989
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-07-2019
Beste mensen,

Ik heb vorige week een sennheiser pc 373d besteld, aangesloten & getest.
Voornamelijk heb ik hem gekocht om te gamen (= momenteel voor pubg, om bv betere voetstappen te horen).

Na eerdere reviews te hebben gelezen, heb ik een sound- booster software geïnstalleerd, omdat het geluid dat hij produceerd vrij zacht is. Voetstappen waarnemen werd zelf moeilijker, in vgl met mijn vorige Logitech g430.

De software om het geluid wat te boosten werkt vrij goed, maar het nieuwe probleem is eerder background- geluid.
Het valt mij enorm op dat ik met de sennheiser pc 373d mij zwaar stoor aan overige geluiden die worden geproduceerd in de (woon)- kamer. Bij stille momenten (ingame), hoor ik vrijwel op identiek dezelfde toon bv. van een TV die vrij zacht staat..

Heeft iemand misschien wat tips of ben ik gebonden om hiermee te leren 'leven/gamen'?
En nee, de TV afzetten is niet de eerste beste optie :)

Groeten,
en alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV1989
Extra nog vergeten, de standaard aansluiting bij deze headset is USB, ik las dat een 3.5 mm jack kabeltje wel wonderen zou kunnen doen. Maar de vraag is, helpt dat ook mijn probleem..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Volume harder zetten??

Dit is een open hoofdtelefoon dus het geluiden buiten wordt niet gedempt en het geluid van de hoofdtelefoon is ook door anderen beter te horen.

De Logitech g430 is een gesloten hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimV1989
Helaas staat mijn ingame + win10 sound settings allemaal al op max volume.

Valt wel vies tegen dat een 60-70 € gesloten g430 headset dan wel buiten- geluid tegenhoudt en een 200€ sennheiser 373d dan helemaal niet :(

Er zat wel een 3.5 mm jack - USB kabel bij, denk je dat dit effect kan hebben om rechtstreeks de 3.5 mm aan te sluiten via stereo ipv het te laten lopen via de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Rechtstreeks via stereo of pc zal waarschijnlijk het probleem met het volume oplossen.

Het USB dingetje is een volwaardige geluidskaart met (blijkbaar) matige versterking.