Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afke
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 08:48
Voor een mogelijke nieuwe baan moet ik Java 8 OCA certificaat halen.
Ik heb het boek: https://www.bol.com/nl/p/...603Bhu5ZNI4Q.ProductImage

Ik heb de examens van ethunware (wat ik iets te vaak oefen)

Ik heb in januari al eens keer examen gedaan en rond 35% van de vragen goed gehad.
Nu heb ik een beetje soort faalangst gecreeerd.

Dus mijn vraag is hoe ik het beste kan voorbereiden op het examen en waar ik mogelijk andere oefenexamens kan vinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:22

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Langer studeren... Als je het niet 'ziet' dan heb je weinig kans om het te halen, en hoewel de Enthuwares lastiger zijn dan de echte examens, testen ze wel je inzicht. Ik zou toch graag 70+% goed willen zien voordat je naar het echte examen gaat.

Hoeveel heb je daadwerkelijk geprogrammeerd aan grotere stukken software die bijvoorbeeld inheritance goed gebruiken? (de testvoorbeeldjes etc zijn vaak geforceerd gedaan, omdat ze in zo min mogelijk code iets moeten laten zien)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43
De mock examns van OCA/OCP zijn moeilijker dan de actuele examen.

Ook stomme vragen als "Choose all answers that applies" dan zie je in het echte examen "Choose the 3 correct answers" waarbij het correcte aantal wordt vermeld. Ik weet niet of dit nog actueel is maar in mijn tijd met OCJP 6 was dit het geval.

Het OCA/OCP examen staat datgene in wat je juist in de praktijk niet moet doen, maar wel moet weten. Het zit vol met strikvragen.

Dingen als:
Je hebt een abstract class A, een child class A en in beide klasses een methode public static void A(). Wat is de volgorde van aanroepen en welke static method wordt er gebruikt. Dit moet je oefenen en oefenen.
Of
int a = i++ + ++i;

Oefenen kan je beter in een text editor doen en niet in een IDE omdat je IDE stiekem extra dingen doet zoals importjes toevoegen. Tevens kan het zijn dat je IDE errors laat zien die java wel toestaat. Zo dwong Eclipse af dat als je een methode ging overriden, dat de @Override annotatie verplicht zou zijn. Terwijl de compiler hier niets over zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Het is toch een kwestie van stampen en goed opletten. Dus maak een oefenexamen en kijk op welke onderwerpen je slecht scoort. Ga al die onderwerpen langs en als er sprake is van rijtjes leer ze gewoon ff uit je hoofd. En herhaal deze stappen totdat je meer dan 65% haalt.

Het is simpelweg een examen waar je de stof goed uit je hoofd moeten kennen en de details weten.(Zonder dat je het per se hoeft te begrijpen)

Edit: In enthuware zijn de modelantwoorden soms best uitgebreid dus check die ook zeker even.
Als je vragen hebt stel ze online bijvoorbeeld op coderanch.com

[ Voor 22% gewijzigd door Trapezoid op 24-04-2019 12:00 ]