Set studio monitors aansluiten op 2 verschillende apparaten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-05-2021
Hoi,

Ik heb een set studio monitors in mijn kamer staan voor het maken muziek. Ze zijn voorzien van TRS en RCA inputs. Ik gebruik nu de TRS aangesloten op een externe audio interface.

Ik kan de oude televisie van mijn ouders overnemen en ik vroeg me af of het oke is om mijn speakers aan te sluiten op 2 verschillende apparaten. Op het ene forum zie ik van wel en op andere weer niet. Kan iemand dit ophelderen voor me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Ligt eraan of die inputs intern gewoon verbonden/door gelust zijn. Dikke kans van wel zou ik denken. Dan kan het niet, of iig niet tegelijk aanstaan. Als je dat wil, moet er een klein mixertje tussen. Kost een paar tientjes wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Het gaat om deze speakers;

https://www.bax-shop.nl/s...0V0QHMEAAYAiAAEgKfUfD_BwE

Ik wil ze niet te gelijk aan hebben natuurlijk, maar ik wil wel kunnen switchen tussen beide zonder dat de één perse uit moet.

Wat voor mixer zou ik dan eventueel nodig hebben? Zijn zoveel verschillende types of de markt dat ik niet precies wat je ermee zou bedoelen;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het lijkt erop dat je gewoon een bron wil kunnen kiezen, niet door elkaar mixen..
Een x-kanaals audio schakelaar lijkt me dan de makkelijkste optie, gezien het actieve speakers zijn zul je geen tussenliggende versterker nodig hebben.
Ik weet/denk niet dat ik links mag plaatsen naar een product hier, kan er op tweakers zo gauw ook geen vinden maar ik stuur je een berichtje!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

CoenT schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:49:
Het gaat om deze speakers;

https://www.bax-shop.nl/s...0V0QHMEAAYAiAAEgKfUfD_BwE

Ik wil ze niet te gelijk aan hebben natuurlijk, maar ik wil wel kunnen switchen tussen beide zonder dat de één perse uit moet.

Wat voor mixer zou ik dan eventueel nodig hebben? Zijn zoveel verschillende types of de markt dat ik niet precies wat je ermee zou bedoelen;).
Je kan een kleine passieve mixer kopen zoals deze
Of een kleine actieve mixer, dan heb je nog wat meer controle over het level, deze is ongeveer de goedkoopste die je zult vinden. Scheelt je ook in de verloopjes die je nodig hebt, hij heeft genoeg verschillende aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenT
Enige wat dan niet helemaal duidelijk voor me is is dat zo’n mixertje maar 1 output heeft(2e link)? Ik heb sowieso al een mixer in de toekomst nodig, omdat mijn audio interface geen ruimte meer heeft en ik mijn hardware synthesizer setup wil uitbreiden in de toekomst, dus mocht zo iets flexibel werken, dan zou dat het meest ideale zijn en dan natuurlijk een grotere versie;). En het is dan toch niet perse verplicht om me pc aan te hebben om alles te laten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Zeker niet nee. Die mixertjes zijn zeer analoog; geen pc nodig voor de werking :)
Pagina: 1