Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjeff
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 01:27
Mijn vraag
Ik heb de acer predator XB24 op het oog. 144 hz met g sync.

Mijn rig:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9400F€ 168,-€ 168,-
1MoederbordenASRock B365M Pro4€ 82,95€ 82,95
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 295,-€ 295,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,-€ 46,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 83,95€ 83,95
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 69,50€ 69,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,40

Ik speel spellen zoals overwatch, destiny, division 2, fortnite, WoW en apex legends op 1080p.
Zelf heb ik veel research gedaan wat betreft g sync. Ik snap het wel maar ook sommige dingen niet.
Ik weet dat ik niet in elke spel 144 fps hit maar sommige wel zoals overwatch fortnite. Mijn vraag is is het verstandig om die acer monitor te kopen met g sync? Of is het verstandiger een 144 hz monitor te kopen zonder g sync?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Flater
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 18:23
Hallo masterjeff,
Bij mijn weten zorgt g-sync voor een "vloeiender" (en mooier?) beeld dan een "niet g-sync" monitor bij een verversings-frequentie van 60hz. Maar wanneer fps belangrijker is, raad ik je aan om minimaal een 144hz monitor nemen. Je videokaart moet dan wel het liefst meer of evenveel (dan 144) beelden per seconden kunnen doorsturen naar je monitor. Hoewel je met een videokaart die maar 100 beeldjes per seconden naar je 144hz monitor kan sturen, ook al een mogelijke betere game-ervaring geeft.
Afgezien van gameprestaties vind ik persoonlijk een goede 144hz of 240hz monitor fijner om naar te kijken en om mee te werken.
Wanneer fps bij jou prio 1 heeft, dan zou ik de snelste monitor kopen die ik zou kunnen betalen. Een goede monitor vervang je niet zo snel als een videokaart.
EN wanneer je een nvidia-videokaart hebt, nvidia biedt steeds meer "g-sync ondersteuning" aan niet officiele g-sync monitoren. Dus vergeet g-sync en ga voor "meer hz".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjeff
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 01:27
ik hoef geen meer hz, 144 is max en zal ook nooit hoger nemen dan 144. Het ging mij voornamelijk om de g sync met of zonder. Bedankt iig voor je uitleg en moeite!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nVidia heeft eindelijk, sinds enkele maanden nu, ondersteuning voor Adaptive Sync toegevoegd. Je kunt nu dus ook schermen met FreeSync gebruiken. Daarmee is de keuze nu veel ruimer en hoef je ook niet grof meer te betalen voor een speciaal G-sync scherm.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-09 07:30
-The_Mask- schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:49:
nVidia heeft eindelijk, sinds enkele maanden nu, ondersteuning voor Adaptive Sync toegevoegd. Je kunt nu dus ook schermen met FreeSync gebruiken. Daarmee is de keuze nu veel ruimer en hoef je ook niet grof meer te betalen voor een speciaal G-sync scherm.
Dat is goed om te weten! Ik ben ook aan het oriënteren voor een 144hz scherm, maar die GSync dingen zijn zo ontzettend duur.

Nu lees ik dat het enige wat je dus hoeft te doen met een FreeSync scherm, is het aanzetten van adaptive sync, omdat het standaard uit staat (nieuws: Nvidia ondersteunt vanaf 15 januari Adaptive Sync - update)

Dus bijvoorbeeld dit scherm: https://www.coolblue.nl/p...20desc&pagina=&taal=nl_NL hoef je enkel adaptive sync te activeren en dan heb je hetzelfde effect als met GSync? Dus niet dat sommige textures niet goed renderen op je beeldscherm?

Is er verder nog een verschil?

[ Voor 15% gewijzigd door CydexTM op 24-04-2019 12:46 ]