Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Vraag
Alle reacties
[ Voor 21% gewijzigd door FitzJac op 24-04-2019 08:53 ]
Het zit in een BMW E36 cabrio aan de antennezijde. Wat ik terug kan vinden, is het een vrij standaard aansluiting voor autoantenne's uit de jaren 80 en 90.FitzJac schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:52:
Welke auto?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dan kun je het misschien oplossen met een standaard F-connector en een female-female koppelstukje? Kun je het alleen niet vastschroeven...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Het lijkt een F-connector-variant te zijn. Maar de mantel is iets dunner. Bovendien is het vast kunnen schroeven wel essentieel, de kabel hang aan de aansluiting, dus als hij niet vastgeschroefd zit, heb ik én geen aarding van de kabel én valt de stekker bij de eerste de beste drempel waarschijnlijk van de aansluiting.Xander schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:56:
Is dit, minus de schroefbare ring, geen standaard F-connector zoals je die ook op satellietschotels e.d. vindt?
Dan kun je het misschien oplossen met een standaard F-connector en een female-female koppelstukje? Kun je het alleen niet vastschroeven...
Voor de duidelijkheid, het gaat om de aansluiting die aan deze antenne redelijk bovenaan zit.
(Reverse Polarity, waarbij het vrouwtje dus binnendraad heeft)
Voor TNC is hij ook veel te grof (en volgens mij bestond die in de jaren 80 sowieso nog niet)._ferry_ schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:08:
Het lijkt op een soort TNC RP, maar toch denk ik niet dat dat het is. F connector is het niet, althansd, VZIW bestaat daar geen RP variant van
(Reverse Polarity, waarbij het vrouwtje dus binnendraad heeft)
Het enige wat ik kan vinden is M10x0.75 (wat de schroefdraadmaat is van het kapje) / F , wat dus wel suggereert dat het een soort F-connector RP is. Maar die is als losse connector ook niet te vinden...
Een goede grap mag vrienden kosten.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
@director4573
Ik citeer mezelf even:
Volgende keer graag dus even de hele vraag lezen.deepbass909 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:13:
[...]
En voor iemand het voorstelt, de hele kabel vervangen is (op dit moment) geen realistische optie, daarvoor zal ik het gehele interieur uit m'n auto moeten halen.
Dan citeer ik jou ook even:deepbass909 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:45:
@director4573
Ik citeer mezelf even:
[...]
Volgende keer graag dus even de hele vraag lezen.
Dat is deze kabel toch gewoon? Alleen wat lang misschien.deepbass909 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:13:
Alternatief zoek ik deze verloop:
[Afbeelding]
Zoiets kun je eventueel ook inkorten toch? Die normale antenneconnectors zijn toch wel los te vinden?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Een kabel van bijna 5 meter is niet bepaald meer een verloop te noemenXander schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:33:
[...]
Dan citeer ik jou ook even:
[...]
Dat is deze kabel toch gewoon? Alleen wat lang misschien.
Zoiets kun je eventueel ook inkorten toch? Die normale antenneconnectors zijn toch wel los te vinden?
Inmiddels is het min of meer ook al opgelost, er staat een verloopt (20cm) in bestelling:

en een female standaard DIN 150 plug:

Alleen had ik liever de kabel zelf gerepareerd, dit geeft namelijk hoe dan ook signaalverlies en zo geweldig is de ontvangst al niet.
Daarom is een kabel van bijna 5 meter ook geen optie, dan ligt er tegen de 10 meter antennekabel in de auto en kan ik een beetje stabiele ontvangst helemaal vergeten. Bovendien gaat het interieur er volgend jaar sowieso helemaal uit en wil ik dan de kabel hoe dan ook vervangen (achter de radio is de plug ook al niet meer origineel) en wil ik de kosten daarom nu minimaliseren.
Jammer alleen dat ik nog steeds niet weet hoe die connector genoemd wordt...