Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Onbekend netwerk geen internettoegang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen,

Ik zit met de handen in het haar. Al twee weken lang heb ik problemen met internet op mijn windows 7 desktop. In het netwerkcentrum zie ik dat het systeem contact probeert te maken met een onbekend netwerk en heb ik uiteindelijk geen internet.

Het interessante is dat ik dit probleem tijdelijk kan oplossen door met een volledige Avast antivirusscan. Rond de 32% completion rate van de scan werkt mijn internet weer. Maar om op de 32% te komen ben ik zo 5 uur verder.

Het vervelende is dat zodra ik de pc afsluit en hem de volgende dag opstart het probleem weer terug is.

Daarnaast werken er allerlei andere dingen ook niet. Zo kan ik mijn diagnostics policy niet activeren (error: geen toegang), kan ik mijn Windows Firewall niet activeren (ook niet manueel).

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Systeem herstellen naar een punt in het verleden werkt niet (hoever ik ook terugga)

Bedankt alvast!

Alle reacties

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Documenten, foto's, etc. extern veilig stellen en dan een schone nieuwe installatie doen met Windows 10.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik neem het mee maar dat zie ik als een worst case scenario.

Het valt me trouwens op dat alle processen die uitgevoerd worden door svchost.exe niet werken, bijvoorbeeld: "base filtering engine", "diagnostics policy", "firewall". Is er een mogelijkheid dat het bestand corrupted is (of er sprake is van malware ofzo)?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb je Avast al verwijderd en gekeken of dat het oplost? Anders is reinstall helaas enige snelle oplossing...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-11 07:30
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:45:
Bedankt voor de reactie. Ik neem het mee maar dat zie ik als een worst case scenario.

Het valt me trouwens op dat alle processen die uitgevoerd worden door svchost.exe niet werken, bijvoorbeeld: "base filtering engine", "diagnostics policy", "firewall". Is er een mogelijkheid dat het bestand corrupted is (of er sprake is van malware ofzo)?
Zo worst case senario is het niet. Ik weet niet hoe lang Windows al geΓ―nstalleerd staat maar eens per xx tijd Windows eens opnieuw installeren is nooit verkeerd.

Daarnaast Windows 7 is einde per oktober is er sowieso geen ondersteuning meer. Naar Windows 10 upgraden is dan zeker geen slecht advies.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd hoewel dit wel een internet probleem is, heeft dit waarschijnlijk niks met de 'internet-hardware' / verbinding te maken, maar lijkt dit meer op een Windows probleem. Ik verhuis je topic dan ook van NT naar WOS.

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:46
te maken met een onbekend netwerk en heb ik uiteindelijk geen internet.
Je bedoelt dat je netwerk op "identificeren"/"onbekend" staat, of dat er werkelijk een vreemde netwerk naam staat? :P

Merkwaardig dat je problemen tijdelijk opgelost worden met Avast. Nou liep ik toevallig gisteren tegen een windows 7 Issue aan. Specifiek een windows 7 update in combinatie met Sophos (En Avast schijnt ook problemen te geven) ging om KB4493472. (Deze kwam toevallig 10 april uit geloof ik.... :+ )

Deze update in combinatie met Sophos veroorzaakte een zwart scherm met cursor na automatisch inloggen. Hier kwam de laptop na 10-15 minuten pas doorheen en toonde dan pas het startmenu, iconen etc. (Voor die tijd was er niets te beginnen met de laptop)

Of de symptomen hetzelfde zijn met Avast durf ik niet te zeggen, en er zijn volgens mij nog 1 of 2 brakke updates geweest. Maar misschien kan je de volgende dingen even checken:
- is er een update geΓ―nstalleerd voor je problemen begonnen
- lost het deinstalleren van avast of de voorgenoemde update je problemen op
- een andere virusscanner installeren om voor de zekerheid toch even je systeem te scannen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Ik heb Avast in zijn totaliteit verwijderd. Morgen moet ik al dan niet de bevestiging krijgen of dit het probleem ook daadwerkelijk heeft opgelost.
Pagina: 1