Fiets uitzoeken bij fietsdealer

Pagina: 1
Acties:

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
Voor een fiets voor woon-werk verkeer ben ik op zoek naar een fiets. Naast online wat lezen, ben ik ook langs 3 verschillende fietswinkels.

Na omschreven te hebben wat ik zoek (het woon-werk en af en toe wat plezierritjes), kwamen alle fietsenwinkels met exact dezelfde Gazelle fiets. Een winkel had volgens mij dan ook alleen gazella, maar anderen hadden ook andere merken.

Is het nu zo dat de fiets die ze aanwijzen de 'perfecte' fiets is? fiets met meeste marge? fiets die ze waarschijnlijk statistische gezien het snelst aan iemand kunnen verkopen? Krijgen ze dit van de fabrikant opgelegd omdat ze anders het merk niet mogen verkopen? Ik kan zo nog wel even doorgaan met vragen die in m'n opkomen
Er zijn 101 verschillende merken en ik kan me niet voorstellen dat er voor fietsenverkopers dan er maar 1 goed genoeg is om te verkopen.

Heb ik nu soort 'pech' dat het elke keer dezelfde is, of zit er nu ook logische redenering achter?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je daar, net zoals hier, ook niet dieper op de specifieke wensen en doelen bent in gegaan dan krijg je dát soort antwoorden inderdaad :P

Op basis van de gegevens welke je hier aangeleverd hebt: Een rode Hyabusa... Die zijn sneller (heb ik ooit ergens eens gehoord).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-11 13:31
Je zal idd specifieker moeten zijn, dus met of zonder versnellingen en aantal, wel of niet elektrisch, gewicht, soort aandrijving etc etc...

[ Voor 3% gewijzigd door BadEendTerror op 25-04-2019 09:45 ]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01
Keiichi schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:43:
Voor een fiets voor woon-werk verkeer ben ik op zoek naar een fiets. Naast online wat lezen, ben ik ook langs 3 verschillende fietswinkels.

Na omschreven te hebben wat ik zoek (het woon-werk en af en toe wat plezierritjes), kwamen alle fietsenwinkels met exact dezelfde Gazelle fiets. Een winkel had volgens mij dan ook alleen gazella, maar anderen hadden ook andere merken.

Is het nu zo dat de fiets die ze aanwijzen de 'perfecte' fiets is? fiets met meeste marge? fiets die ze waarschijnlijk statistische gezien het snelst aan iemand kunnen verkopen? Krijgen ze dit van de fabrikant opgelegd omdat ze anders het merk niet mogen verkopen? Ik kan zo nog wel even doorgaan met vragen die in m'n opkomen
Er zijn 101 verschillende merken en ik kan me niet voorstellen dat er voor fietsenverkopers dan er maar 1 goed genoeg is om te verkopen.

Heb ik nu soort 'pech' dat het elke keer dezelfde is, of zit er nu ook logische redenering achter?
Ook aan de verkoper gevraagd waarom ze specifiek een Gazelle fiets aanbevelen? :+

Kan zo zijn dat het fiets is met goede beoordelingen o.i.d.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:02
wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:48:
Als je daar, net zoals hier, ook niet dieper op de specifieke wensen en doelen bent in gegaan dan krijg je dát soort antwoorden inderdaad :P

Op basis van de gegevens welke je hier aangeleverd hebt: Een rode Hyabusa... Die zijn sneller (heb ik ooit ergens eens gehoord).
Die trap je alleen op om hem op z'n zijkant te leggen ;).

On topic: Geen idee waarom de Gazelle wordt aanbevolen. Maar ga er eens op fietsen en kijk hoe het voelt. Ieder merk heeft een andere houding en resulteert in bepaald comfort voor jouw specifiek. Kans bestaat dus ook dat ze op basis van je postuur dit merk aanbevelen.

Andere vraag: als je de specs van de gazelle vergelijkt met batavus/sparta etc. zijn de prijzen dan gelijk of lager? Dat zou wat kunnen zeggen over de marge.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 15:37

Ursamajor

Astrofotograaf

Het kan natuurlijk zijn dat ze een hogere bonus krijgen als ze een bepaalde fiets verkopen. Zo wist ik ooit eens van een actie die JVC had, dat het voor verkopers het loonde om vooral dat merk (camera) te verkopen, terwijl ik toch echt een Panasonic wilde. Sindsdien vertrouw ik verkopers nog minder.

Maar ben inderdaad benieuwd hoe specifiek je bent en wat je eisen zijn.

Gadgets FTW!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:08

Yucon

*broem*

Soms zie je ook binnen een branche een soort breed gedragen mening "dat iets nu eenmaal zo is". Want "renault roest, dat weet iedereen". Dat hoeft lang niet altijd ook echt zo te zijn, maar er is best een flinke groep mensen die dat gewoon voor waar aanneemt en verkondigt. Verkopers zullen daar geen uitzondering op zijn.

Dit maakt trouwens ook dat ik zelf erg moeilijk vind om op vakmensen te vertrouwen.. je komt te vaak ingesleten meningen tegen.
Pagina: 1