PS4 Pro leest zo goed als geen cd's meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 18:55
Nu heb ik sinds gisteren Division 2 in huis gehaald en heb deze kunnen installeren en kunnen updaten.
Nadat ik de ps weer opnieuw opgestart had weigerde deze ineens om nog een cd te lezen. Hij maakt de hele tijd een soort van tikkend geluid gedurende 10-15 seconden vervolgens lijkt het also de cd opnieuw gepakt word en dan weer 10-15 seconden een getik gevold door "Niet herkende disc"
Bestaat hier een oplossing voor?

Initialisatie en systeemupdate hebben geen nu helaas.
Garantie is helaas in Nederland maar één jaar.
Tikken boven de cd tray is iets wat zeer sporadisch werkt.
-Eenmaal werkend werkt het totdat er een nieuwe cd in gaat of totdat het systeem uit/rust gaat.
Sony troubleshooting heeft geen nut. Die beschrijven wat ik al had gedaan, helpdesk weet niet eens wat ze aan links doorsturen.

Opsturen naar sony is voor mij geen oplossing. 150 euro om alleen maar te laten kijken is voor mij een onmogelijk bedrag helaas.
------
Probleem opgelost, GM hoofdkantoor deed minder moeilijk als het filiaal. PS4 word gerepareerd binnen de garantie. Allen bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven_X3 op 26-04-2019 19:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:41
Je hebt twee jaar wettelijke garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Typhone

Who Dares Wins

Van wanneer dateert je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
Dateert van 6 september 2019. Gekocht met de launch van Destiny 2.
Van wat ik heb gelezen is er wettelijk maar 1 jaar. waarvan je in de laatste 6 maanden zelf moet aantonen dat het geen defect is wat je zelf hebt aangericht. Sony en Gamemania geven ook aan maar 1 jaar.
Als iemand zeker weet dat het 2 jaar is en me daar ook bijvoorbeeld een linkje kan geven. Wil ik het daarmee nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heb je het spel 2e hands gekocht? is dat het enige spel die dat doet? zo ja, hou de achterkant van de disc onder het koud water, droog het af en probeer het daarna opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
Nieuw gekocht. Ook andere spellen worden niet meer gelezen. Heb tot nu toe ook nog nooit een kras op een spel gemaakt of gehad van de ps4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Met 1 jaartje garantie komen ze niet zomaar weg:

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
Dan ga ik het daar nog maar eens mee proberen en wat standvastiger zijn. TY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:53
Dit staat op de site van GameMania, ze hanteren 2 jaar garantie.

ARTIKEL 12 - NAKOMING OVEREENKOMST EN EXTRA GARANTIE
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan jouw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van jouw bestelling bestaande wetten.
Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen. Deze garantie dekt enkel een gebrek aan conformiteit dat reeds bestaat bij de levering van de goederen.
Afhankelijk van het product en de aard van het defect, bieden wij de keuze tussen een herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopovereenkomst te eisen.
Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden zal u zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.
Neem contact op met customercare@gamemania.nl voor meer hulp en informatie. Vele fabrikanten zorgen voor verdere opvolging via de fabrieksgarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je moet niet bij Sony zijn maar bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Je hebt gewoon 2 jaar garantie, hoe de GM dat regelt met Sony is niet jouw probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
Deze garantie dekt enkel een gebrek aan conformiteit dat reeds bestaat bij de levering van de goederen.

Dat stukje tekst is waar ik me een beetje druk om maak. Had al contact gehad met de winkel in de stad waar ik woon. maar hoop bij het algemene nummer verder te komen.
Allemaal wel alvast bedankt voor het snelle reageren en de wil om te helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Neyluzz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:55:
Je hebt twee jaar wettelijke garantie.
Nee, aangezien TS in NL woont heb (wettelijk) je recht op een goed product. Hier zit geen tijdsbestek aan vast maar een 'levensduur' verwachting.

edit zie:
Is er een wettelijke garantietermijn?
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 23-04-2019 16:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
2 jaar garantie:

Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen. Deze garantie dekt enkel een gebrek aan conformiteit dat reeds bestaat bij de levering van de goederen.

Kortom: contact opnemen met Gamemania en hem door ze laten repareren of vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmaNL op 23-04-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Non conformiteit bij consumentenkoop (de 6 maanden die zij noemen) is bedoeld als extra zekerheid voor de consument en geldt niet als een beperking van de garantie / redelijkerwijs te verwachten levenstermijn.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 17:39
Over het niet pakken van de cd's (alle cd's). Ik heb dit ook op een oude PS4 Pro. Wat ik doe als die de cd gaat lezen is een paar klappen op de bovenkant geven en dan pakt die hem. Waarom die hem dan pakt? Geen idee, maar het helpt wel :)

https://www.reddit.com/r/...scs_unless_i_tap_the_top/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MichelatNL schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:35:
Over het niet pakken van de cd's (alle cd's). Ik heb dit ook op een oude PS4 Pro. Wat ik doe als die de cd gaat lezen is een paar klappen op de bovenkant geven en dan pakt die hem. Waarom die hem dan pakt? Geen idee, maar het helpt wel :)

https://www.reddit.com/r/...scs_unless_i_tap_the_top/
Als je geen garantie hebt, dan kun je dat wel doen ja.

TS heeft nog garantie, dus bellen of langs gaan met je PS4 Pro en neem je schijfjes mee om daar op locatie te testen. Komt vast wel goed dan.

Laat je even weten hoe het afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
Ik zal zeker even laten weten hoe het afloopt. Heb nu een mail gestuurd naar klantenservice en zij zouden het aan sony voorleggen. Als ik daar niet verder mee kom ga ik maar eens met de ps4 langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Je moet gewoon bij Game Mania zijn.

Krijg ik garantie op spelconsoles?
Op al onze consoles zijn naast de geldende fabrieksgarantie ook de wettelijk bepaalde garanties van toepassing. Bij de aankoop van je toestel krijg je steeds een formulier met de garantievoorwaarden mee.
https://www.gamemania.nl/FAQ

[ Voor 86% gewijzigd door NotSoSteady op 23-04-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
Dit gaat dus via game mania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dan wens ik je veel succes. Gaat vermoedelijk lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven_X3 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:46:
Ik zal zeker even laten weten hoe het afloopt. Heb nu een mail gestuurd naar klantenservice en zij zouden het aan sony voorleggen. Als ik daar niet verder mee kom ga ik maar eens met de ps4 langs.
Dat voorleggen aan Sony is prima. Moeten ze vooral doen. Maar als jouw PS nog onder garantie valt heb jij daar niets mee te schaften. Gewoon langs gaan met PS onder de arm zoals eerder is aangeraden. Dat langs gaan, gaat toch moeten gebeuren wat de klantenservice nu ook zegt.

Ik vind het wel vreemd dat Gamemania zo afhoudend lijkt te doen. Zo ken ik ze niet.

Ik verplaats het topic van HSA naar Spielerij problemen en vragen. Daar hoort hij omdat je vragen stelt over een probleem dat je ervaart. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:15
Zolang de ps4 niet open is gemaakt en rondom geen schade heeft heb je gewoon twee jaar garantie.
Zelfs bij Sony direct mits overhandigen aankoopbon bij mijn weten maar anders zoals anderen ook aangeven 100% via Gamemania.

Apart zelfs dat Gamemania zo doet.....jij hebt een probleem binnen twee jaar en alleen dit aankaarten en de rest is hun probleem jij hebt hier niks van doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven_X3
Vandaag met ps4 naar de GM geweest. Daar werd mij verteld geen garantie te hebben (alweer). Ze houden vast aan 1 jaar. Via "deugdelijkheids" wet zou ik zelf moeten bewijzen dat het niet door mij veroorzaakt is maar als ik hem daar in de winkel zou laten opsturen is dit uitgesloten volgens hun en dus ben ik 100% verantwoordelijk.
GM Belgie gebeld(nummer van NL website). Zij gaan nu ook al contact opnemen om het alsnog binnen de garantie te laten repareren.
Heel vreemd hoe hetzelfde bedrijf in verschillende landen reageert.

Word vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven_X3
Ik mag hem opsturen voor reparatie binnen garantie :D
Moet hem nu alleen dan nog even bij mijn lokale GM brengen. Ben benieuwd wat hun reactie gaat worden.
Allemaal hartstikke bedankt!

[ Voor 38% gewijzigd door Raven_X3 op 26-04-2019 19:03 ]

Pagina: 1