Ik ben thuis bezig met me freeBSD bak te spelen. Nu maak ik daar virtualhost www.tweakers.nl aan. Ik wil als ik op me desktop www.tweakers.nl intyp niet naar de echte site gaan, maar de virt host op die bak.
Verwijderd
gewoon dns daaien op die freebsd bak, een tweakers.net zonefile aanmaken en op je pc's dat ding als dns server instellen. should work
hmpf, waarom heb ik daar zelf niet aangedacht? Maar nog een vraagje : hoe doe ik dan sec NS ? of gewoon zelfde IP opgeven in windhoos??Op donderdag 26 juli 2001 09:52 schreef sproggle het volgende:
gewoon dns daaien op die freebsd bak, een tweakers.net zonefile aanmaken en op je pc's dat ding als dns server instellen. should work
Verwijderd
DNS forwarder aangeven. Dus: als dns-request niet op jouw lokale bak voorkomt stuurt de dns-forwarder een request uit op een extern netwerk. Werkt perfect.
Alhoewel ik niet weet hoe FreeBSD daar mee omgaat. Met Novell 5 werkt het iig erg prettig.
Alhoewel ik niet weet hoe FreeBSD daar mee omgaat. Met Novell 5 werkt het iig erg prettig.
secondary is niet verplicht. Maar je kan altijd de DNS van je ISP opgeven, voor het geval dat je eigen DNS niet werkt...Op donderdag 26 juli 2001 10:03 schreef Magio het volgende:
[..]
hmpf, waarom heb ik daar zelf niet aangedacht? Maar nog een vraagje : hoe doe ik dan sec NS ? of gewoon zelfde IP opgeven in windhoos??
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
moet je dan niet elke keer wachten op de timeout van je eigen DNS servertje voordat de volgende in lijst geprobeerd wordt?secondary is niet verplicht. Maar je kan altijd de DNS van je ISP opgeven, voor het geval dat je eigen DNS niet werkt...
zet je de timeout toch heel laag, het is toch intern op 100 mbit, heeft ie niet veel tijd nodigOp donderdag 26 juli 2001 10:49 schreef Bagger het volgende:
[..]
moet je dan niet elke keer wachten op de timeout van je eigen DNS servertje voordat de volgende in lijst geprobeerd wordt?
de windows host file draait op z'n desktop PC.
Als je daarin zet dat tweakers.nl naar IP: 192.168.0.XX verwijst en op die .XX staat een juiste VirtualHost dan werkt dat gewoon (is toch een stuk sneller dan fake DNS entries gaan liggen maken)
Als je daarin zet dat tweakers.nl naar IP: 192.168.0.XX verwijst en op die .XX staat een juiste VirtualHost dan werkt dat gewoon (is toch een stuk sneller dan fake DNS entries gaan liggen maken)
DNS server worden willekeurig afgewisseld tussen een van de twee, en niet eerst de ene en dan de anderemoet je dan niet elke keer wachten op de timeout van je eigen DNS servertje voordat de volgende in lijst geprobeerd wordt?
En waarom heten ze dan primary en secondary volgens jou?Op donderdag 26 juli 2001 17:39 schreef igmar het volgende:
[..]
DNS server worden willekeurig afgewisseld tussen een van de twee, en niet eerst de ene en dan de andere
Plus dat je in Windows met pijltjes de DNS entries in een volgorde kan zetten. Overbodig volgens jou dus?
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
Lijkt mij vrijwel niets van waar. Ik kan nu 4 dns servers is mijn bak zetten en daarvan de 3 laatste down gooien. Dan surf ik nog altijd even snel en fijn. Zonder DNS timeouts or what so ever.Op donderdag 26 juli 2001 17:39 schreef igmar het volgende:
[..]
DNS server worden willekeurig afgewisseld tussen een van de twee, en niet eerst de ene en dan de andere
In een DNS query waarbij een domein bijvoorbeeld:
willem.nl IN A 213.239.129.46
willem.nl IN A 213.239.129.5
Dan word elke keer bij een request om en om het ip nummer naar buiten gestuurd. Microsoft bijvoorbeeld heeft er een stuk 100 voor www.microsoft.com instaan doe maar eens heel leuk ping www.microsoft.com en dat vier of vijf keer. Durf te wedden dat je naar 4 verschillende (of 5) ip adressen pingt.
Maar voor je windows bak die telkens de ene of de andere pakt dat is volgens mij niet waar.
Volgens mijn cachet je eigen computer het resultaat van de 1e name resolution voor microsoft.com, en haalt ie dus voor de tweede keer het resultaat uit je eigen cache. Tenzij je even wacht met de volgende ping natuurlijk.Op vrijdag 27 juli 2001 10:29 schreef NewAgePerformance het volgende:
[..]
doe maar eens heel leuk ping www.microsoft.com en dat vier of vijf keer. Durf te wedden dat je naar 4 verschillende (of 5) ip adressen pingt.
No production networks were harmed during this posting
Pagina: 1