Toon posts:

dns thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben thuis bezig met me freeBSD bak te spelen. Nu maak ik daar virtualhost www.tweakers.nl aan. Ik wil als ik op me desktop www.tweakers.nl intyp niet naar de echte site gaan, maar de virt host op die bak.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

moet je even gaan spelen met de hosts file onder Windows

Verwijderd

hij is bezig met freebsd, dus Windows lijkt me niet de juiste plek om te kijken, toch? :)

Verwijderd

gewoon dns daaien op die freebsd bak, een tweakers.net zonefile aanmaken en op je pc's dat ding als dns server instellen. should work :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 09:52 schreef sproggle het volgende:
gewoon dns daaien op die freebsd bak, een tweakers.net zonefile aanmaken en op je pc's dat ding als dns server instellen. should work :)
hmpf, waarom heb ik daar zelf niet aangedacht? Maar nog een vraagje : hoe doe ik dan sec NS ? of gewoon zelfde IP opgeven in windhoos??

Verwijderd

DNS forwarder aangeven. Dus: als dns-request niet op jouw lokale bak voorkomt stuurt de dns-forwarder een request uit op een extern netwerk. Werkt perfect.
Alhoewel ik niet weet hoe FreeBSD daar mee omgaat. Met Novell 5 werkt het iig erg prettig. :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 09:26

pistole

Frutter

Op donderdag 26 juli 2001 10:03 schreef Magio het volgende:

[..]

hmpf, waarom heb ik daar zelf niet aangedacht? Maar nog een vraagje : hoe doe ik dan sec NS ? of gewoon zelfde IP opgeven in windhoos??
secondary is niet verplicht. Maar je kan altijd de DNS van je ISP opgeven, voor het geval dat je eigen DNS niet werkt...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
thx !

Verwijderd

secondary is niet verplicht. Maar je kan altijd de DNS van je ISP opgeven, voor het geval dat je eigen DNS niet werkt...
moet je dan niet elke keer wachten op de timeout van je eigen DNS servertje voordat de volgende in lijst geprobeerd wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 10:49 schreef Bagger het volgende:

[..]

moet je dan niet elke keer wachten op de timeout van je eigen DNS servertje voordat de volgende in lijst geprobeerd wordt?
zet je de timeout toch heel laag, het is toch intern op 100 mbit, heeft ie niet veel tijd nodig

• HGM
  • Niet online

HGM

de windows host file draait op z'n desktop PC.

Als je daarin zet dat tweakers.nl naar IP: 192.168.0.XX verwijst en op die .XX staat een juiste VirtualHost dan werkt dat gewoon (is toch een stuk sneller dan fake DNS entries gaan liggen maken)

• igmar
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

DNS server worden willekeurig afgewisseld tussen een van de twee, en niet eerst de ene en dan de andere

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23
Op donderdag 26 juli 2001 17:39 schreef igmar het volgende:

[..]

DNS server worden willekeurig afgewisseld tussen een van de twee, en niet eerst de ene en dan de andere
En waarom heten ze dan primary en secondary volgens jou?

Plus dat je in Windows met pijltjes de DNS entries in een volgorde kan zetten. Overbodig volgens jou dus? >:)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 17:39 schreef igmar het volgende:

[..]

Lijkt mij vrijwel niets van waar. Ik kan nu 4 dns servers is mijn bak zetten en daarvan de 3 laatste down gooien. Dan surf ik nog altijd even snel en fijn. Zonder DNS timeouts or what so ever.

In een DNS query waarbij een domein bijvoorbeeld:

willem.nl IN A 213.239.129.46
willem.nl IN A 213.239.129.5

Dan word elke keer bij een request om en om het ip nummer naar buiten gestuurd. Microsoft bijvoorbeeld heeft er een stuk 100 voor www.microsoft.com instaan doe maar eens heel leuk ping www.microsoft.com en dat vier of vijf keer. Durf te wedden dat je naar 4 verschillende (of 5) ip adressen pingt.

Maar voor je windows bak die telkens de ene of de andere pakt dat is volgens mij niet waar.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:23
Op vrijdag 27 juli 2001 10:29 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

doe maar eens heel leuk ping www.microsoft.com en dat vier of vijf keer. Durf te wedden dat je naar 4 verschillende (of 5) ip adressen pingt.
Volgens mijn cachet je eigen computer het resultaat van de 1e name resolution voor microsoft.com, en haalt ie dus voor de tweede keer het resultaat uit je eigen cache. Tenzij je even wacht met de volgende ping natuurlijk.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1