Probleem met webshop otto.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1144013

Topicstarter
Dag mensen,

Op 22 maart heb ik een douche mat bestelt bij deze webshop,
Omdat de maten van de douche mat, behoorlijk verschilde dan stond op we website heb ik het retour terug gestuurd op 25 maart. Dat is dus 3 dagen nadat ik het ontvangen heb. Heb de postnl bon nog bewaard van het retour.
Nu zitten we inmiddels op 23 april, en heb ik nog steeds mijn geld nog niet terug ontvangen.

Ik heb ondertussen al 3 keer telefonisch contact met ze gezocht, en 3 keer krijg ik iets anders te horen.

Onder andere dat het tijd nodig heeft voor dat de retour ontvangen is op de juiste afdeling en dat ik geduld moet hebben, en door dat er mensen op vakantie zijn dat het wat langer duurt.
Maar wat langer? Ik vindt dit behoorlijk lang.

Maar is een webshop niet wettelijk verplicht om binnen 14 dagen het geld terug te sturen? Of hoe zit dat precies, en wie weet waar ik dit kan melden? Een officiele melding naar een organisatie die dit soort meldingen aanneemt en onderzoekt.

Alvast bedankt voor de reactie's _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Houden ze zich niet aan de wet. Retour moet binnen 2 weken na binnenkomst terug worden betaald, zie https://www.webwinkelkeur.nl/regels-terugbetalen-na-retour/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1144013

Topicstarter
Thnx.

Is dat ook echt verplicht dat ze het geld binnen 14 dagen terug moeten sturen, anders is het wettelijk gezien een breuk op de regels?
Wat mij ook opviel is dat bijna alle google recensies nega zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie de mail, @Anoniem: 1144013

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.