BSoD bij opstarten (video tdr failure)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Mijn laptop is een probook 6570b met SSD, ik draai er windows 10 op.
Ongeveer een maand geleden startte ik mijn laptop opnieuw op en in eerste instantie ging hij gewoon niet aan (alles bleef zwart), maar nu heb ik al een tijd lang consistent hetzelfde.
Hij komt soms net tot de achtergrond van het inlogscherm en dan BSoD met als stopcode video tdr failure.
Nu pas heb ik tijd om er iets mee te doen :l

Wat ik heb gedaan/test: Opstarten in veilige modus lukt. Ik heb de laatste update verwijderd (adobe beveiligingsupdate). Systeemherstel kan niet omdat ik geen herstelpunt heb.
Ook heb ik geprobeerd de laptop met alleen de voeding te laten draaien (zonder accu), dat verandert niets.

Het laatste dat ik heb geprobeerd is de pc opnieuw instellen met behoud van bestanden. Dit leek goed te gaan tot ik ook daarbij een (deze keer zeer glitched out) BSoD kreeg.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, waar ik nu aan zit te denken is in veilige modus een backup van mn files maken op een externe schijf en dan de pc opnieuw instellen zonder bestanden behouden, maar liever doe ik dit niet.

Alvast bedankt,

Schaatsmeneer

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
schaatsmeneer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:57:
..een backup van mn files maken op een externe schijf en dan de pc opnieuw instellen
Dit zou ik sowieso doen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
Bedankt voor het antwoord!
Het maken van de backup ga ik zeker doen (ik ga zo een schijf kopen), maar tegen het resetten van de laptop zie ik op. (Bang dat ik een bestand gemist heb/alles opnieuw moeten instellen.) Of is dat onzin en moet ik het gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
Als ik even snel zoek op het internet krijg ik resultaten welke verwijzen naar problemen met drivers van de videokaart. Heb je deze al verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Of eerst alleen verwijderen en kijken of Windows het zelf oppikt (of de standaard driver in Windows niet al voldoende is)

Wat ik onder andere heb gevonden, misschien kan het je verder helpen:
https://www.techclassy.com/fix-video-tdr-failure/

Maar hoe dan ook eerst een backup maken. Dat wil je sowieso elke week wel doen denk ik. Zeker als er belangrijke bestanden op staan die je niet kwijt wilt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 05:04
Het betreft een probleem met een video driver dus ik zou wachten met opnieuw instellen.

Het probleem is een maand geleden ontstaan. Wat is er toen veranderd? Heeft Windows update een video driver geïnstalleerd? Ik zou de laatste driver van de website van de maker van de video chip halen en automatische installatie van drivers door Windows update uitzetten omdat dat soms tot problemen heeft geleid.

Een andere strategie is het verwijderen van de Windows updates de vorige maand en kijken of dat help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb de schijf en ga de backup asap maken, dan zal ik proberen de drivers te updaten/verwijderen
Pagina: 1