Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 16:07
Goedemiddag beste lezer,

Graag vraag ik via deze weg advies over de aankoop van een RAM-upgrade voor mijn laptop, de HP OMEN 17-an102nd. Er zit 8GB RAM in maar ik wil graag naar 16GB, met als doel het spelen van de nieuwste gamen (hoge settings) en tegelijkertijd het recorden van de gameplay. Voorheen deed ik dat probleem met mijn desktop, maar die heb ik verkocht.

Ik zoek een?
RAM Upgrade van 8GB

Wat is je budget?
€40-50

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Geloof dat Crucial e.d. wel goed zijn.

Uiteraard heb ik zelf al even gekeken maar de zoektocht verloopt niet geweldig. Voor een laptop heb je natuurlijk een andere type nodig. Ik ben uitgekomen bij deze:

https://www.bol.com/nl/p/...3_rgPPEAQYASABEgIntfD_BwE

Ik hoor graag of jullie betere alternatieven hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
Heb je gekeken of je ruimte hebt voor een 2e ramstick in je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
michelstreurman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:14:
Heb je gekeken of je ruimte hebt voor een 2e ramstick in je laptop?
Ja er is ruimte voor!
Dezelfde vraag is door iemand anders gesteld op het forum van HP. Een medewerker gaf dit als antwoord:

There are two slots and at the moment you have one slot with 8GB and one empty slot. You can purchase RAM from your preferred brand such as Crucial, Corsair....

[ Voor 39% gewijzigd door GluXz op 23-04-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
Welke snelheid RAM heb je op dit moment er in zitten, kan je zien in bijvoorbeeld CPU-z?

Also, loop je tegen de 8GB aan tijdens gamen? Zo niet, dan zal 16GB totaal geen extra snelheid opleveren. Zelfs met hoge settings, gezien deze hoge settings gebruik maken van je GPU ram (vram) welke niet uitbreidbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door michelstreurman op 23-04-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je bij de verschillende geheugenfabrikanten de memory finder / search gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
8 GB DDR4-2666 SDRAM (1 x 8 GB)

Ik speel zware spellen gewoon op high / ultra maar als ik wil opnemen val ik terug in FPS, helemaal als ik in hoge kwaliteit wil opnemen. Daarnaast stotteren de opnames soms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:44:
En heb je bij de verschillende geheugenfabrikanten de memory finder / search gebruikt?
Dat kende ik niet. Dat werkt goed! Net via de site van crucial een aantal opties gevonden, waaronder het type dat ik noemde.

Dan blijft het natuurlijk wel de vraag of dat mijn probleem oplost. @michelstreurman Wat denk jij?

[ Voor 13% gewijzigd door GluXz op 23-04-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
Sorry, moest even de vrouw naar het vliegveld toe brengen. Opnemen/streamen gebruikt tot zover ik weet niet echt RAM, maar wel je CPU kracht, daarom zijn 4+ core CPU's zo interessant voor deze mensen. Echter gezien je waarschijnljik een nVidia GPU hebt zou je kunnen kijken naar iets als Shadowplay (word meegeleverd in de GeForce experience) om te streamen/recorden dat gebruikt nameljk je GPU om te encoden ipv je CPU (wat de standaard instelling van zoiets als OBS is) dat kost een stuk minder FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
michelstreurman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:03:
Sorry, moest even de vrouw naar het vliegveld toe brengen. Opnemen/streamen gebruikt tot zover ik weet niet echt RAM, maar wel je CPU kracht, daarom zijn 4+ core CPU's zo interessant voor deze mensen. Echter gezien je waarschijnljik een nVidia GPU hebt zou je kunnen kijken naar iets als Shadowplay (word meegeleverd in de GeForce experience) om te streamen/recorden dat gebruikt nameljk je GPU om te encoden ipv je CPU (wat de standaard instelling van zoiets als OBS is) dat kost een stuk minder FPS.
Ah, op die manier! Shadowplay en de opnamefunctie van windows heb ik beide geprobeerd zonder het gewenste resultaat. En dat is toch erg vreemd, want met mijn vorige setup, i5, nvidia GTX970 en 16GB RAM, maakte ik probleemloos opnames in de hoogste kwaliteit (van dezelfde game die ik nu nog speel). Op dit moment heb ik dus een i7 , GTX 1060 en 8GB RAM. Eigenlijk een veel krachtigere setup (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
In dat geval zou ik je geheugengebruik eens in de gaten houden tijdens het streamen/recorden. als dat richting de 95% gaat kan het dus wel verschil maken.

Welke game gaat het om, misschien heb ik hem en kan ik het zelf eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
Het gaat om Gears of War 4. Ik heb ook al geprobeerd met wat in-game settings te spelen, maar dat maakt niet uit. De recommended settings zijn een combi van high en ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerome83
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik heb exact dezelfde laptop en net een extra reepje van 8gb erbij gezet. Een groot verschil! Bij mrmemory.co.uk het geheugen opgezocht en besteld. Heb jij al een upgrade gedaan?
Pagina: 1