Router/modem gezocht met DD-WRT mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guneyd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07 15:02
Ik zoek een?
Router/modem

Wat is je budget?
~150 euro, maar ik ben wel bereid om meer te betalen indien dat te verantwoorden is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel heb ik een modem van Ziggo voor mijn kabelinternet, maar ik zou graag meer vrijheid willen hebben om zelf opties te kunnen aanpassen. Zo zou ik o.a. gebruik willen maken van DD-WRT en op mijn apparaat ook een (wireguard) VPN kunnen instellen. Tot nu toe heb ik altijd een apparaat van mijn internetboer gebruikt en weet ik dus niet veel op dit gebied. Van wat ik online heb gelezen, zien de Asus apparaten er wel redelijk uit, maar hebben ze veel last van stabiliteit qua firmware/verbinding.

Dus mijn voorkeur gaat uit naar iets met goede ondersteuning voor DD-WRT, stabiliteit, minimaal 3 ethernet poorten en redelijke WiFi.

Ik realiseer mij dat dit heel erg vaag klinkt, maar ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen zeggen. Dus indien er meer vragen zijn die ik kan beantwoorden, laat het dan gerust weten.

Alvast bedankt :)!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
Als oud medewerker van Ziggo/@Home Internet kan ik je vertellen dat je sowieso vast zit aan het modem van Ziggo gezien deze in hun systemen word geprovisioned (applicatie heette Matrix toen) dit gebeurt aan de hand van het MAC-adres, Als de MAC niet overeenkomt met wat er in de systemen staat word er geen IP uitgegeven e.g. Geen verbinding naar buiten. Gezien hun modems worden geprovisioned aan de hand van het MAC weten ze dus ook welke modems ze gebruiken en in welke MAC ranges deze zitten… Simpel gezegd het is onmogelijk om je Ziggo modem te vervangen door iets dat je zelf koopt.

Je zou Ziggo echter kunnen vragen om Cisco EPC 3928 wifi-modem te leveren, welke 2 werkende USB aansluitingen heeft voor NAS doeleinden, Gigabit Ethernet, 802.11n Wi-Fi 2.4GHz/5GHz en redelijk wat geavanceerde instellingen toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

michelstreurman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:32:
Als oud medewerker van Ziggo/@Home Internet kan ik je vertellen dat je sowieso vast zit aan het modem van Ziggo gezien deze in hun systemen word geprovisioned (applicatie heette Matrix toen) dit gebeurt aan de hand van het MAC-adres, Als de MAC niet overeenkomt met wat er in de systemen staat word er geen IP uitgegeven e.g. Geen verbinding naar buiten. Gezien hun modems worden geprovisioned aan de hand van het MAC weten ze dus ook welke modems ze gebruiken en in welke MAC ranges deze zitten… Simpel gezegd het is onmogelijk om je Ziggo modem te vervangen door iets dat je zelf koopt.

Je zou Ziggo echter kunnen vragen om Cisco EPC 3928 wifi-modem te leveren, welke 2 werkende USB aansluitingen heeft voor NAS doeleinden, Gigabit Ethernet, 802.11n Wi-Fi 2.4GHz/5GHz en redelijk wat geavanceerde instellingen toestaat.
Volgens mij zijn ISPs tegenwoordig bij wet verplicht om hun klanten eigen apparatuur te laten gebruiken.

In het argument dat je aanhaalt dat dit niet mogelijk zou zijn vergeet je ook dat je MAC-adressen doodeenvoudig kunt spoofen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heel simpel:

Modem van Ziggo gebruiken, in bridge mode laten zetten en d'r zelf een apparaat achter hangen. (Zoals een willekeurig DD-WRT apparaat.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Simpel gezegd het is onmogelijk om je Ziggo modem te vervangen door iets dat je zelf koopt.
Je kan een doorsnee router sowieso niet aan een COAX aansluiting hangen, dus ik denk ook niet dat vervangen per se het doel was. Je kan natuurlijk prima een eigen, meer geavanceerde router achter de modemrouter van Ziggo hangen (en evt. je Ziggo modemrouter in bridge mode laten zetten).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
@michelstreurman beetje router kan voor elke interface zijn mac adres aanpassen.

Wellicht kan @Guneyd kijken naar apparatuur van Mikrotik.
De hAP ac bijvoorbeeld. (waarvan er nu twee in de V&A staan) is een leuke dual band thuisrouter, en je kunt er veel van leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

jeroen3 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:38:
@michelstreurman beetje router kan voor elke interface zijn mac adres aanpassen.
Dat is niet nodig. Met een modem in bridge, kun je zelf een router áchter het Ziggo modem hangen.
MAC maakt niet uit.

(Sterker nog, als je je PC d'r achter hangt werkt het nog, alleen als je te vaak wisselt niet, dan moeten ze het MAC even resetten. Ik dacht dat er tot 3 MAC adressen actief mochten zijn, daarna is het klaar tot iemand op een knop drukt óf er een timeout voorbij is. Van dat laatste ben ik niet zeker.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das war einmal.....en toen waren de koeien ook nog van hout enzo :z
Wat Unezra zegt, gewoon modem in bidge laten zetten door de Ziggo helpdesk en er je eigen router achter zetten. WIllekeurig welke router heeft tegenwoordig ook een switch ingebouwd dus dat gaat loslopen. Wl je DD-WRT, kijk je bij DD-WRT op de site welke routers er compatible zijn en kies je die. Maar als ik al les dat je er niet zoveel vestand van hebt zou ik zeggen: koop gewoon een fatsoenlijke router met standaard firmware, doe het daar eerst mee, en kijk dan pas verder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1