Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:30
Voor een mod-project van een Lego technic bouwpakket zou ik graag willen weten welke connector dit is:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/800/1*a7d2hiLiwi3NqFlhz9x5pQ.jpeg

We willen met een Raspberry Pi of Arduino een aantal individuele LED's uit deze kit aansturen om ergens de startup lighting sequence van de echte Chiron te kunnen nabouwen (of toch ten minste al iedere ring apart aansturen, dimmen is een plus).

Als we een RPi Zero gebruiken zouden we hierop ook Homebridge kunnen draaien waardoor we de verlichting van de wagen via Homekit kunnen aan/uit schakelen. :P

Ik ben nog wat de kitlist aan het samenstellen, maar de connectors is al een goede start omdat we zo geen kabeltjes van de kit moeten slopen.

Waar moeten we op letten of welke karakteristieken van de LED's moeten we doormeten om een passend bordje te kopen wat aangestuurd wordt door de RPI of Arduino? We hebben vooral wat bezorgdheden rond de load en voltage die de LED's trekken en wat een extern bordje kan leveren en hoe dit gedimd kan worden...

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 23-04-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Is dat niet gewoon een JST 2.54 connector? Voor een paar euro op ali te krijgen :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oogt op een nano of micro JST, gezien de grootte van de vinger tov connector.

Als je zoekt op JST-SH/ZH/XH kan je die wel vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:30
SinergyX schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:46:
Als je zoekt op JST-SH/ZH/XH kan je die wel vinden.
:o -O-

Wat een oerwoud :D .

Ik heb ze een mailtje gedropped met de vraag. Ik hou me wel nog aanbevolen voor de elektra-vragen 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

pwillemske schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:21:
Is dat niet gewoon een JST 2.54 connector? Voor een paar euro op ali te krijgen :)
Meet even de afstand tussen de pinnen. Als dat 2,5 mm is, is het een JST 2.54, is het 2.0mm, dan is het JST 2.0 (zie je de systematiek? ;) ), etc.

Dit is op zich wel een duidelijk overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/QqUAAOSwjAlao3Pt/s-l1600.jpg

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Oh, wist niet dat er zoveel soorten waren :P Bedankt voor het overzicht, is wel handig!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1