Mac High Sierra .pdf bestand maken vanuit preview

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-09 21:47
Hi,
Ik scan een aantal documenten en sla ze vervolgens op in een aparte folder met .png bestandsformaat.
De bestanden worden automatisch genummerd.
Het eerste bestand open ik in Preview.
Dan selecteer ik onder menu -view- de optie -Thumbnails- en drop de overige bestanden onder degene die daarvoor al had geopend.

D.m.v. export pdf zou dan 1 bestand met alle documenten moeten worden weggeschreven. Maar dat werkt niet meer sinds gisteren!|:(
Gister deed ik precies dezelfde handelingen en toen werden wel alle 'images' in de .pdf bestand op geslagen, nu alleen de image die op dat moment geselecteerd is.

(alle images selecteren maakt geen verschil)

Beste antwoord (via tweakn00b op 23-04-2019 12:56)

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Kun je de bestanden niet gewoon in 1 pdf bestand slepen? Volgens mij kun je direct vanuit de Finder meerdere bestanden gewoon naar Preview slepen maar daarvoor moet je wel een de Thumbnails (Alt-CMD+2) aanzetten en daar je bestanden naartoe slepen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan komt nu de onontkomelijke vraag:

Wat is er tussen gisteren en vandaag veranderd?
- Updates?
- Instellingen gewijzigd?
- Machine herstart?

Iets kan niet zomaar opeens niet meer werken. De oorzaak kan technisch en menselijk zijn ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Niets veranderd. Dat is het frustrerende.

Tevens, de manier waarop ik meerdere images in 1 pdf wil zetten is volgens mij dé manier.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
Kun je de bestanden niet gewoon in 1 pdf bestand slepen? Volgens mij kun je direct vanuit de Finder meerdere bestanden gewoon naar Preview slepen maar daarvoor moet je wel een de Thumbnails (Alt-CMD+2) aanzetten en daar je bestanden naartoe slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
vj_slof schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:49:
je hebt gelijk. ipv exporteren vanuit preview gewoon in .pdf slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
tweakn00b schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:56:
[...]

je hebt gelijk. ipv exporteren vanuit preview gewoon in .pdf slepen.
Mooi dat het werkt. Ikzelf liep ook altijd tegen dit probleem aan. Blijkbaar moeten bestanden in het Thumbnails-venster gesleept worden voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probleem is blijkbaar opgelost, maar voor de goede orde verplaats ik dit topic nog even naar de juiste plek. NOS is niet het forum voor het bespreken van MacOS, daar is een aparte hoek voor. NOS -> MS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1