Vraag

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
Ik zoek een?
Een degelijke all-round smartphone met goede camera, software en accuduur.
-Afmetingen maximaal 157x77mm
-4GB+ RAM en 64GB+ opslag
-Slot voor SD-kaart
-3,5mm headphone jack
-Camera met uitgebreide software en die ook in lowlight goed presteert
-Recent genoeg om "gegarandeerd" Android 10 te krijgen

In de pricewatch blijven deze toestellen over:
categorie: Smartphones

Wat is je budget?
€400, €450 als het de extra 50 euro echt waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Waar voor mij de nadruk ligt is de camera, accuduur en software. Mijn huidige Sony Xperia X heeft wisselvallige accuduur, software met zeer storende en onveilige bugs en tegenvallende camera.

Ik maak veel foto's in verschillende situaties. Van zonsondergangen tot vliegtuigen op Schiphol, van foto's door mijn telescoop tot aan vliegjes op het raam. Filmpjes wat minder, selfiecamera zo goed als nooit.

De camera vreet batterij, daardoor is een goede accuduur ook zeker belangrijk.

Tenslotte recente en vlotte software. Ik hou wel van een hoop instellingen om mee te prutsen, zolang het maar stabiel en soepel blijft draaien :P

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Pocophone F1: pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs
Een hele goede prijs/kwaliteit, maar de camera lijkt niet super te zijn.

Nokia 8.1: pricewatch: Nokia 8.1 Grijs
Gewoon een prima allrounder? Camera is vooral in lowlight beter dan de F1 door OIS, zeker met mijn trillende handen tijdens de koude dagen is dat een groot voordeel. Alleen het geluid lijkt niet fantastisch te zijn.

Honor View 20: pricewatch: Honor View 20 (6GB) Zwart
Veel goede specificaties, maar wel vrij groot en net buiten budget.

Lite-toestellen zijn uit de lijst gehaald

[ Voor 153% gewijzigd door Mark22 op 16-05-2019 15:38 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mark22 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:11:
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de smartphone markt een tijdje niet in de gaten gehouden, dus ik moet nog even wat uitgebreid onderzoek doen. Als ik een interessant toestel vind, zal ik die hier toevoegen.
Je openingspost is al vrij compleet, maar toch is het nodig om voordat je een topic opent zelf onderzoek te doen en de bovenstaande vraag te beantwoorden. Zou je dus dus nog even willen beantwoorden?
Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zit het tegenwoordig met Chinese merken en 4G? Ik dacht laatst te hebben gelezen dat deze steeds meer naar de Benelux komen, maar ik wil natuurlijk wel weten of ik zonder problemen mijn KPN abonnement er mee kan gebruiken.
De meeste toestellen werken inmiddels probleemloos in Nederland, maar het is toch verstandig om het even per toestel te bekijken voor de zekerheid.

Verwijderd

Denk gelijk aan de Xiaomi Pocophone F1. 128GB uitbreidbaar, alle 4G banden en super snel en voor de prijs goede camera.

https://www.belsimpel.nl/pocophone-f1/128gb-zwart

Tevens 128GB. Zelfs face id als je regio op Belgie instelt. Prima prijs kwaliteit voor €330.

Vriendin is overgestapt van iPhone 6S en wilt nooit meer terug ;) :9

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2019 12:25 ]

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

De Sony Xperia XZ2 Compact voldoet aan je eisen op het gebied van afmetingen, én hij heeft stereo-speakers.

Rotterdam

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Mark22 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:11:
Waar voor mij de nadruk ligt is de camera, accuduur en software].
Als je met software doelt op up to date software, dan een iPhone of toestel met Android One (bijv. Nokia).

• Mark22
rens-br schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:15:
[...]

[mbr]Je openingspost is al vrij compleet, maar toch is het nodig om voordat je een topic opent zelf onderzoek te doen en de bovenstaande vraag te beantwoorden. Zou je dus dus nog even willen beantwoorden?

[...]

De meeste toestellen werken inmiddels probleemloos in Nederland, maar het is toch verstandig om het even per toestel te bekijken voor de zekerheid.
Ik zal zeker nog mijn eigen onderzoek doen de komende tijd, maar eventuele suggesties zijn natuurlijk niet verkeerd.
GS88 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:06:
De Sony Xperia XZ2 Compact voldoet aan je eisen op het gebied van afmetingen, én hij heeft stereo-speakers.
Ik weet niet zeker of ik weer een Sony wil. Ook al lijkt ie te voldoen aan mijn eisen, ik denk dat ik toch liever een ander merk wil.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:23:
Denk gelijk aan de Xiaomi Pocophone F1. 128GB uitbreidbaar, alle 4G banden en super snel en voor de prijs goede camera.

https://www.belsimpel.nl/pocophone-f1/128gb-zwart

Tevens 128GB. Zelfs face id als je regio op Belgie instelt. Prima prijs kwaliteit voor €330.

Vriendin is overgestapt van iPhone 6S en wilt nooit meer terug ;) :9
Die zag ik al voorbij komen en wordt goed beoordeeld, dus ik zal me wat verder verdiepen in dit toestel.
JaDatIsPeter schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:36:
[...]

Als je met software doelt op up to date software, dan een iPhone of toestel met Android One (bijv. Nokia).
Met goede software bedoel ik software die inderdaad recent is (dus Android 9.0 en sowieso nog een update naar 10). Verder moet de boel ook soepel draaien zonder bugs en weinig tot geen bloatware.
Een iPhone ga ik sowieso niet nemen, die zijn voor mij te duur.

Ik heb enkele eisen toegevoegd aan het starttopic, zo wordt het filteren weer ietsje makkelijker :P

• Mark22
Ik heb een aantal interessante toestellen toegevoegd aan het starttopic.
Ze zijn niet perfect en geen één voldoet aan al mijn eisen, maar daar zijn vast wel oplossingen voor te vinden.
Zo hoeft een SD-kaart slot niet als de telefoon 128GB+ opslag heeft. Afmetingen mogen iets groter aangezien m'n telefoon toch bijna nooit in m'n broekzak zit. Geen 3,5mm poort is nog wel lastig, omdat ik niet veel zin heb om altijd allemaal adapters / losse oortjes mee te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mark22 op 25-04-2019 13:06 ]

• rens-br

rens-br

Mark22 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:05:
Ik heb een aantal interessante toestellen toegevoegd aan het starttopic.
Ik zie dat je nu in je OP de 64GB versie van de Pocophone hebt gelinkt, maar de 128GB versie is maar 15 euro meer: pricewatch: Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 128GB opslag) Grijs. Dus dat is een stuk betere deal.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:20
Pocophone F1 zou ik zeggen. Goede prestaties, lage prijs en een prima camera.

[ Voor 98% gewijzigd door NotSoSteady op 26-04-2019 10:01 ]

• Mark22
De F1 lijkt inderdaad een heel goed toestel, al helemaal voor de prijs. Maar er zijn wel een aantal dingen (volgens de reviews in ieder geval) waardoor ik toch nog een beetje begin te twijfelen. Zo heeft ie geen NFC, hoe vaak ik dit ga gebruiken is maar de vraag, maar misschien komen er wel hele handige functies binnen nu en 3 jaar?
Ook lijkt de camera niet altijd even goed te presteren, zo wordt er in de Tweakers review gepraat over shutterlag, iets waar ik met mijn huidige telefoon ook regelmatig vaak last van heb. Ook lijken de low-light prestaties wat tegen te vallen, maar misschien verwacht ik gewoon teveel voor de prijs.
Tenslotte heb ik de vingerafdrukscanner liever op de voorkant of zijkant, zeker met een bookcase (voor pasjes en bescherming van het glas).

Als ik in de pricewatch mijn eisen invul, komt het volgende eruit:
categorie: Smartphones

Ik zal de andere toestellen ook nog wat beter bekijken om zo beter de boel te kunnen filteren.
Ook heb ik het starttopic weer een beetje geüpdatet.

Zie mijn laatste reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Mark22 op 05-05-2019 12:52 ]

• Mark22
Ik ben even naar de winkel geweest en heb wat telefoons in mijn handen gehad om te bepalen wat voor formaat ik fijn vind. Daarnaast heb ik van een aantal toestellen enkele reviews gelezen en heb daarmee een aantal opties geschrapt en toegevoegd.
Als jullie nog opmerkingen hebben over de toestellen die ik nu in het starttopic heb staan, dan hoor ik dat graag. Er zijn nog teveel die interessant lijken om een keuze te kunnen maken...

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb je lijstje bekeken.

Heel eerlijk: ik zou de lite-toestellen links laten liggen. Die leveren toch in op sowieso de camera en andere dingen.

Het blijft een beetje een zoektocht naar de beste prijs-kwaliteit. Als je echt op zoek bent naar een telefoon met een goede camera, dan zit je toch al snel in het duurdere segment.

Als ik zou moeten kiezen, zou de Nokia 8.1 mijn voorkeur hebben. Lijkt me een prima allrounder en heeft Zeiss-camera's. Qua hardware prima, weet alleen niet hoe Nokia de camera softwarematig heeft uitgerust. Verder draait ie op Android One en krijgt lang updates.

Tip: kijk ook eens naar filmpjes op youtube van cameravergelijkingen. Ikzelf heb vandaag de Galaxy A50 besteld (ik kom van een Galaxy A5 2017). Tuurlijk lever ik in op de high end smartphones, maar door een filmpje bekeken te hebben van een aantal foto's die met dit toestel genomen zijn, toch voor dit toestel gekozen.

• Mark22
Ik verwacht natuurlijk ook geen S10+ of P30 pro kwaliteit, maar ik heb liever een goede camera en een iets mindere CPU dan andersom. Zo is mijn huidige Sony (na 2,5 jaar) met SD650 in de meeste gevallen nog snel genoeg.

Neem de Pocophone F1 als voorbeeld, voor de prijs een hele goede CPU, maar als de camera niet heel goed beoordeeld wordt kijk ik toch liever verder.

Daarnaast ben ik het niet helemaal met je eens dat ik de lite toestellen links moet laten liggen, want zoals je zelf zegt, als ik een camera wil die zo goed is als die van een P30 pro, dan betaal ik ook fors meer. Dus dan is het logisch dat de camera wat minder is op de lite toestellen. Maar dat betekend niet dat ze meteen slecht zijn voor de prijs.

Dan is het wel zo dat 2 van de genoemde lite toestellen net nieuw zijn, waardoor het lastig om te zeggen hoe goed de camera's precies zijn.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

De LG G7 is nu meer dan de helft goedkoper (vergeleken met de prijs tijdens de review). Lijkt me echt geen verkeerd toestel, heb zelf de G6 aangeraden +/- een jaartje terug aan een van mijn vrienden, die is er nu nog steeds erg blij mee!

Rotterdam

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 05:10
Heb laatst de LG G7 thinq aangeraden aan een vriendin die weer een sony wilde, in de price range tot ongv 350. Ze vond foto kwaliteit belangrijk we hebben ze van verschillende toestellen in normal en low light vergeleken en de lg was de beste. Ze heeft hem gehaald en me al meerdere malen bedankt voor mijn hulp ze is er super blij mee.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Mark22 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:14:
Ik verwacht natuurlijk ook geen S10+ of P30 pro kwaliteit, maar ik heb liever een goede camera en een iets mindere CPU dan andersom. Zo is mijn huidige Sony (na 2,5 jaar) met SD650 in de meeste gevallen nog snel genoeg.

Neem de Pocophone F1 als voorbeeld, voor de prijs een hele goede CPU, maar als de camera niet heel goed beoordeeld wordt kijk ik toch liever verder.

Daarnaast ben ik het niet helemaal met je eens dat ik de lite toestellen links moet laten liggen, want zoals je zelf zegt, als ik een camera wil die zo goed is als die van een P30 pro, dan betaal ik ook fors meer. Dus dan is het logisch dat de camera wat minder is op de lite toestellen. Maar dat betekend niet dat ze meteen slecht zijn voor de prijs.

Dan is het wel zo dat 2 van de genoemde lite toestellen net nieuw zijn, waardoor het lastig om te zeggen hoe goed de camera's precies zijn.
Dus je camera eis geldt alleen voor de Pocophone en niet voor de Lite toestellen.
Die Pocophone draait zowel in prestaties als in camera rondjes om die Lite toestellen en is van je lijstje veruit de beste keuze, ook door de softwareondersteuning vanuit Xiaomi.

• Mark22
ChinaGeek schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Dus je camera eis geldt alleen voor de Pocophone en niet voor de Lite toestellen.
Die Pocophone draait zowel in prestaties als in camera rondjes om die Lite toestellen en is van je lijstje veruit de beste keuze, ook door de softwareondersteuning vanuit Xiaomi.
Dat geldt zeker niet alleen voor de Pocophone, het was ook maar een voorbeeld. Zoals ik ook al zei weet ik niet precies hoe goed de camera's zijn van de lite-toestellen, omdat ze vrij nieuw zijn.

Ik had nog wel gehoord dat de F2 binnenkort komt (geen idee wat "binnenkort" is), misschien het wachten waard?

Tenslotte nog: Welke van de toestellen in de lijst raden jullie sowieso niet aan? Zo is het met een aantal toestellen lastig te zeggen of ze nou goed zijn of niet, vooral omdat de prijs sinds de release al flink gedaald is (de G7 bijvoorbeeld).

[ Voor 15% gewijzigd door Mark22 op 06-05-2019 13:06 ]

• ChinaGeek
Mark22 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Dat geldt zeker niet alleen voor de Pocophone, het was ook maar een voorbeeld. Zoals ik ook al zei weet ik niet precies hoe goed de camera's zijn van de lite-toestellen, omdat ze vrij nieuw zijn.

Ik had nog wel gehoord dat de F2 binnenkort komt (geen idee wat "binnenkort" is), misschien het wachten waard?

Tenslotte nog: Welke van de toestellen in de lijst raden jullie sowieso niet aan? Zo is het met een aantal toestellen lastig te zeggen of ze nou goed zijn of niet, vooral omdat de prijs sinds de release al flink gedaald is (de G7 bijvoorbeeld).
Als de F2 gereleased is, wordt er 2 maanden later weer een toestel gereleased wat zeer interessant is.
Ik zou de Lite toestellen niet doen, zeker omdat je ze vergelijkt met een premium toestel als de F1.

• rens-br

rens-br

Mark22 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:59:
De meeste toestellen worden ongeveer in dezelfde periode in het jaar gelanceerd, de Pocophone F1 is uitgekomen eind augustus. De F2 wordt ook verwacht eind augustus/begin september. Het toestel zal waarschijnlijk een 855 hebben en overal een (klein) stukje beter zijn, maar ik verwacht ook dat de (introductie) prijs een stukje hoger wordt. Daarnaast is de prijs van de F1 ook een stuk gedaald in tegenstelling tot de introprijs. Ik gok dus dat de F2 een prijs gaat krijgen van zo'n 399 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 06-05-2019 13:28 ]

• Mark22
Ik heb het starttopic weer aangepast a.d.h.v. jullie reacties. De lite-toestellen zijn eruit gehaald omdat ik inmiddels ook overtuigd ben dat er voor €350 beter te krijgen is (zoals de F1). Daarnaast heb ik nog een aantal reviews gelezen en gezien en daarmee de plus- en minpunten aangepast van een aantal toestellen.
ChinaGeek schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Als de F2 gereleased is, wordt er 2 maanden later weer een toestel gereleased wat zeer interessant is.
Ik zou de Lite toestellen niet doen, zeker omdat je ze vergelijkt met een premium toestel als de F1.
Dat is zeker waar, ik kan ook niet blijven wachten doordat er steeds een nieuw interessant toestel op de markt komt. Ik ben van plan om in juni het nieuwe toestel te kopen, hooguit juli.
Darksequence schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:37:
Heb laatst de LG G7 thinq aangeraden aan een vriendin die weer een sony wilde, in de price range tot ongv 350. Ze vond foto kwaliteit belangrijk we hebben ze van verschillende toestellen in normal en low light vergeleken en de lg was de beste. Ze heeft hem gehaald en me al meerdere malen bedankt voor mijn hulp ze is er super blij mee.
Weet je toevallig met welke toestellen ze de G7 heeft vergeleken?

• Mark22
Even een update:
Ik heb de LG G7 van de lijst gehaald. Zo lijkt deze geen update naar Android 9 te hebben gekregen, dit is toch wel een vereiste. Daarnaast is de Mate 20 net buiten budget en te groot, zeker doordat een stevig hoesje nodig lijkt te zijn.

Wat vinden jullie van de Asus Zenfone 5Z? Goede hardware, SD-kaart slot, 3,5mm poort, frontspeaker, niet al te groot, goed scherm en de camera lijkt ook in de meeste situaties goede foto's te maken. Ook spreekt de software mij meer aan dan de Pocophone F1, maar dit is wel één van de laatste dingen waar ik naar kijk (qua uiterlijk).

• ChinaGeek
Het updatebeleid van Asus is dramatisch, i.t.t. dat van Xiaomi.

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zonder camera eis zou ik de Xioami mi a2 lite aanraden. Android One, lange accuduur, sd, niet te groot, maar camera zal je waarschijnlijk niet voldoende vinden

[ Voor 6% gewijzigd door hans_1990 op 16-05-2019 16:42 ]

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Asus 5z heeft betere camera dan poco.
Zijn updates belangrijk, dan is de poco een betere keuze.

• Mark22
hans_1990 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:41:
Zonder camera eis zou ik de Xioami mi a2 lite aanraden. Android One, lange accuduur, sd, niet te groot, maar camera zal je waarschijnlijk niet voldoende vinden
Voor mij is de camera belangrijk, dus dan is de Mi a2 lite geen optie.
Tahref schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:01:
Asus 5z heeft betere camera dan poco.
Zijn updates belangrijk, dan is de poco een betere keuze.
Asus heeft zojuist de Zenfone 6 aangekondigd, net buiten budget maar misschien een optie om het software "probleem" op te lossen. Maar hetzelfde geldt voor de Pocophone F2 die binnenkort (?) komt. Ik wacht dus even af tot er meer bekend is over de F2.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien is een (tweedehands) Galaxy S9+ een optie? Die voldoet volgens mij aan al je eisen.
De andere die me gelijk te binnen schiet is de al genoemde Pocophone F1

• Mark22
gwystyl schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:22:
Misschien is een (tweedehands) Galaxy S9+ een optie? Die voldoet volgens mij aan al je eisen.
De andere die me gelijk te binnen schiet is de al genoemde Pocophone F1
Alhoewel ik liever geen tweedehands heb, is een toestel al de S9+ misschien een optie. Maar net zoals de LG G7 is deze inmiddels al meer dan een jaar oud, dus ik hoop dat ie nog een update naar Android 10 krijgt. Ik weet niet hoelang Samsung z'n toestellen up-to-date houdt tegenwoordig.

Daarnaast is de F1 nog altijd een optie, maar nu de F2 er aan lijkt te komen wacht ik die toch even af. Zo heeft Xiaomi een soort reclame waarin ze teasen met een "Flagship killer 2.0". Specifiek gericht tegen de OnePlus 7.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mark22 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:23:
[...]

Alhoewel ik liever geen tweedehands heb, is een toestel al de S9+ misschien een optie. Maar net zoals de LG G7 is deze inmiddels al meer dan een jaar oud, dus ik hoop dat ie nog een update naar Android 10 krijgt. Ik weet niet hoelang Samsung z'n toestellen up-to-date houdt tegenwoordig.

Daarnaast is de F1 nog altijd een optie, maar nu de F2 er aan lijkt te komen wacht ik die toch even af. Zo heeft Xiaomi een soort reclame waarin ze teasen met een "Flagship killer 2.0". Specifiek gericht tegen de OnePlus 7.
Ik heb zelf de S8, en heb een upgrade naar Android 8 en 9 gehad. Ik verwacht dus dat de S9+ ook een upgrade krijgt naar Android 10, maar dat blijft altijd een beetje afwachten bij Samsung. Ze zijn er sowieso niet al te snel bij; reken op een half tot driekwaart jaar na het uitkomen van Android Q voor er een upgrade is. Volgens Galaxyclub zal de S9(+) waarschijnlijk wel een upgrade krijgen.
Naast de grote upgrades krijgen Samsung (top)toestellen tegenwoordig ook tussendoor wel verschillende (security)updates, ongeveer eens per maand/twee maanden.

• C-Pepper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-11 16:16
En om welke reden vallen de A50 of A70 af? gewoon benieuwd, ben zelf naar deze toestellen aan het kijken...

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Misschien ook nog kijken naar de pixel 3a. Een flagship camera in een goedkoper toestel?
Mist wel de sd kaart ingang, maar met een flinke hoeveelheid opslag hoeft dat geen probleem te zijn denk ik?

• ChinaGeek
Mark22 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:23:
[...]

Zal pas augustus worden voor je eventueel iets van de F2 mag verwachten.

• Mark22
gwystyl schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Ik heb zelf de S8, en heb een upgrade naar Android 8 en 9 gehad. Ik verwacht dus dat de S9+ ook een upgrade krijgt naar Android 10, maar dat blijft altijd een beetje afwachten bij Samsung. Ze zijn er sowieso niet al te snel bij; reken op een half tot driekwaart jaar na het uitkomen van Android Q voor er een upgrade is. Volgens Galaxyclub zal de S9(+) waarschijnlijk wel een upgrade krijgen.
Naast de grote upgrades krijgen Samsung (top)toestellen tegenwoordig ook tussendoor wel verschillende (security)updates, ongeveer eens per maand/twee maanden.
Ik denk zelf ook dat de S9+ nog wel een update naar Android 10 krijgt, maar het blijft tweedehands en daar heb ik nog mijn twijfels over. Ik zal nog wel kijken naar de gehele tweedehands markt voor interessante toestellen.
Smobbo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:16:
Misschien ook nog kijken naar de pixel 3a. Een flagship camera in een goedkoper toestel?
Mist wel de sd kaart ingang, maar met een flinke hoeveelheid opslag hoeft dat geen probleem te zijn denk ik?
Voor €450+ verwacht ik wel een SD-kaart slot en een betere CPU. Qua prijs/kwaliteit is er naar mijn mening beter / completer te vinden.
C-Pepper schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:14:
En om welke reden vallen de A50 of A70 af? gewoon benieuwd, ben zelf naar deze toestellen aan het kijken...
De A70 is te groot en de A50 overtuigd mij niet qua camera, snelheid en audio kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Mark22 op 17-05-2019 11:29 ]

• Smobbo
  • Laatst online: 08-11 16:32
Mark22 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:25:

[...]

Voor €450+ verwacht ik wel een SD-kaart slot en een betere CPU. Qua prijs/kwaliteit is er naar mijn mening beter / completer te vinden.
Ik kan me voorstellen dat op basis van de specs alleen de telefoon niet bovenaan staat, maar op basis van de reviews schijnt hij toch wel goed te zijn.
Het voordeel is natuurlijk dat Google snelle updates uitbrengt en een schone (en dus snelle?) versie van Android meelevert.

• Mark22
Smobbo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Ik kan me voorstellen dat op basis van de specs alleen de telefoon niet bovenaan staat, maar op basis van de reviews schijnt hij toch wel goed te zijn.
Het voordeel is natuurlijk dat Google snelle updates uitbrengt en een schone (en dus snelle?) versie van Android meelevert.
De software is zeker een pluspunt, maar het toestel is met €477 buiten budget. Voor dik €100 minder kan ik een Nokia 8.1 kopen met ook Android One, een prima camera, evenveel opslag en werkgeheugen, betere CPU en SD-kaart slot.
Ook lijkt de F1 een betere optie dan de Pixel. Veel goedkoper, veel betere CPU, accu (denk ik), SD-kaart slot, 6GB RAM en 128GB opslag. Alleen de camera is minder en de software is anders.

• TimBC
  • Laatst online: 18:18
Fun fact: de pocofone heeft precies dezelfde camera sensor als de pixel 3. Natuurlijk heeft ie wel andere optics. Als je gcam mod installeerd op je pocofone (hoef je geen root voor te hebben, alleen een apk installeren buiten de play store om) kan je toch echt mooie fotos maken.
YouTube: Google Camera App APK Experiment: Oneplus 6T v. Pocofone F1 v. Galax...

https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130

Als je wilt gaan rooten enzo kan je er ook een bijna pixel achtige telefoon van maken, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
YouTube: The Ultimate Pixel 3 KILLER - Poco F1 with Mods!

Pocofone F2 komt eraan maar als die er is komt een jaar erna de F3 oh en wacht nee dan de F4 ;). Misschien in juli/augustus je telefoon weer verkopen en dan wachten op de F2?

[ Voor 9% gewijzigd door TimBC op 18-05-2019 01:10 ]

• Mark22
TimBC schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:08:
Fun fact: de pocofone heeft precies dezelfde camera sensor als de pixel 3. Natuurlijk heeft ie wel andere optics. Als je gcam mod installeerd op je pocofone (hoef je geen root voor te hebben, alleen een apk installeren buiten de play store om) kan je toch echt mooie fotos maken.
YouTube: Google Camera App APK Experiment: Oneplus 6T v. Pocofone F1 v. Galax...

https://forum.xda-develop...t-developed-mi-8-t3843130

Als je wilt gaan rooten enzo kan je er ook een bijna pixel achtige telefoon van maken, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
YouTube: The Ultimate Pixel 3 KILLER - Poco F1 with Mods!

Pocofone F2 komt eraan maar als die er is komt een jaar erna de F3 oh en wacht nee dan de F4 ;). Misschien in juli/augustus je telefoon weer verkopen en dan wachten op de F2?
Ik wil liever niet teveel gaan klooien met andere software installeren, dus rooten ga ik in ieder geval niet doen. Een APK installeren voor de camera is wel mogelijk, dus ik zal de linkjes die je hebt gestuurd bekijken. Als je daarmee daadwerkelijk betere resultaten kan krijgen, zal ik de F1 kopen. En inderdaad, verkopen kan altijd als de F2 uitkomt. :P

• Mark22
Even een update:
Na een beetje zoeken heb ik een paar interessante tweedehands toestellen gevonden:
-LG V35 (met Google Fi) voor ~€300
-Oneplus 6 voor ~€350

Beide zijn op papier veelbelovend, maar er zijn altijd dingen waar je pas achter komt als je 'm een tijdje hebt gebruikt.

Nou is mijn vraag: heeft iemand ervaring met de V35 en welke van de 2 is een betere deal?

• TimBC
  • Laatst online: 18:18
Met de oneplus 6 krijg je waarschijnlijk sneller android Q en naar mijn mening is die skin fijner.
Met jouw budget kan je er ook nog net een 6t in squeezen voor 399 (kijk maar in de v&a sectie) dus 380 voor een oneplus 6 lijkt me best prijzig (idk de conditie tho). De 6t heeft wel een under display fingerprint scanner en die schijnt minder snel te zijn dan die in de 7 pro of een capacitieve op de achterkant zoals bij de 6. Lg's verliezen om een reden altijd heel snel hun waarde.

Voor de rest zou ik dus even reviews opzoeken ;).

• Mark22
TimBC schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:25:
Met de oneplus 6 krijg je waarschijnlijk sneller android Q en naar mijn mening is die skin fijner.
Met jouw budget kan je er ook nog net een 6t in squeezen voor 399 (kijk maar in de v&a sectie) dus 380 voor een oneplus 6 lijkt me best prijzig (idk de conditie tho). De 6t heeft wel een under display fingerprint scanner en die schijnt minder snel te zijn dan die in de 7 pro of een capacitieve op de achterkant zoals bij de 6. Lg's verliezen om een reden altijd heel snel hun waarde.

Voor de rest zou ik dus even reviews opzoeken ;).
Ik vind het niet heel erg om wat langer te wachten op een update, zolang ie maar komt :P

Over de 6t: Deze heeft geen 3,5mm poort én geen SD-kaart slot. Verder schijnt de camera wat tegen te vallen en is de speaker ook niet geweldig. Dus ook al was ie nieuw voor €400 te krijgen, alsnog zou ik 'm niet kopen :/

Ik ben nu ook aan het kijken of de Oneplus 6 beter is (voor mijn gebruik) dan de 128GB Pocophone, beide hebben zo hun eigen sterke en minder sterke punten, dus dat wordt nog een lastige...
Pagina: 1