Probleem met LSA-doos aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 10:19
Beste Tweakers,

Ik probeer voor het eerst om LSA wandcontactdozen aan te sluiten. Ik dacht ik ga eerst ff wat testen, maar het wil maar niet lukken....

Ik heb een CAT 6A kabel, AWG 23 solid liggen. Als ik mijn stukje testkabel met 2x RJ-45 connectoren aansluit en in mijn kabel tester stop, krijg ik netjes over 8 aders signaal (dus geen kabel breuk).
Zodra ik 1 kant op de LSA doos aansluit en de andere kant een connector en dan met een andere test kabel (deze is ook goed) werk, krijg maar ik over 7 aders signaal.
Ik heb in de doos zowel de linker als rechterkant getest en in beide gevallen maar over 7 aders signaal.

Zie ik iets over het hoofd?

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 11:37
Aders goed aangedrukt met een geschikte tool?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pabz plaats even een plaatje / link naar je LSA wandcontactdoos, kabels en connectoren. En welke 'standaard' gebruik je voor het bevestigen? T-568B of A?

Daarnaast zie ik dat je een solid core kabel hebt, daar mag je officieel geen connectoren op knijpen, tenzij dit speciale 'solid core' connectoren zijn (maar ook dan is het beter om het niet te doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
rens-br schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:43:
@Pabz plaats even een plaatje / link naar je LSA wandcontactdoos, kabels en connectoren. En welke 'standaard' gebruik je voor het bevestigen? T-568B of A?

Daarnaast zie ik dat je een solid core kabel hebt, daar mag je officieel geen connectoren op knijpen, tenzij dit speciale 'solid core' connectoren zijn (maar ook dan is het beter om het niet te doen)
Ik heb T-568B gebruikt. De connectoren zijn geschikt voor stugge kabels. De connector die nu op de test kabel zit, zit goed want net met 2 connectoren had ik keurig 8 aders signaal.

Ik heb door het hele huis solid kabels liggen en ook naar de plekken waar mijn ubiquiti APs komen te hangen. Die moet ik wel met connector afwerken. Aan de meterkast kant kan het wellicht met een patch kast, echter weet ik niet hoe ik dan POE daar krijg.

Ik heb deze inbouwdozen. Ik heb net een andere inbouwdoos geopend en die geeft hetzelfde euvel.... 7(8)7
MewBie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:43:
Aders goed aangedrukt met een geschikte tool?
Yes, alles met een LSA punch down tool aangedrukt.

[ Voor 8% gewijzigd door Pabz op 23-04-2019 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik neem aan ook in de inbouwdoos?
Ik heb door het hele huis solid kabels liggen en ook naar de plekken waar mijn ubiquiti APs komen te hangen. Die moet ik wel met connector afwerken.
Naar mijn inziens zijn dat ook de enige plekken waar je connectoren wilt hebben. Op alle andere plekken is het beter om een patchpaneel / inbouwdoos met LSA strips te gebruiken.
echter weet ik niet hoe ik dan POE daar krijg.
Wat bedoel je daarmee?
Ik heb deze inbouwdozen. Ik heb net een andere inbouwdoos geopend en die geeft hetzelfde euvel.... 7(8)7
Andere inbouwdoos of een andere, maar wel hetzelfde type?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 23-04-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
rens-br schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:54:

Ik neem aan ook in de inbouwdoos?
Ja.
Wat bedoel je daarmee?
Als ik mijn AP aansluiting in de meterkast op een LSA strook afwerk, hoe krijg ik dan vanuit mijn switch stroom bij mijn AP? Gaat dat door de patch kast heen?
Andere inbouwdoos of een andere, maar wel hetzelfde type?
Zelfde type, ik heb er 5 liggen. Ga ze nu allemaal testen want de tweede geeft hetzelfde probleem. Het gaat trouwens consequent om de eerste ader.

Misschien een probleem met de dozen zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pabz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:06:
Als ik mijn AP aansluiting in de meterkast op een LSA strook afwerk, hoe krijg ik dan vanuit mijn switch stroom bij mijn AP? Gaat dat door de patch kast heen?
Als je een switch hebt met POE mogelijkheden is het niet meer dan:
Switch -> Kabel -> Patchpaneel -> Kabel -> AP

Wanneer je een POE injector gebruikt is het:
Switch -> Kabel -> POE injector -> Kabel -> Patchpaneel -> Kabel -> AP
Zelfde type, ik heb er 5 liggen. Ga ze nu allemaal testen want de tweede geeft hetzelfde probleem. Het gaat trouwens consequent om de eerste ader.

Misschien een probleem met de dozen zelf?
Als ze dadelijk allemaal hetzelfde euvel hebben, dan kan je er wel vanuit gaan dat er iets mis is met de dozen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Ik heb eerst mijn kabel en RJ-45 connector nog een keer getest. Deze zijn 100% goed. 1 connector afgeknipt (andere is dus goed) en alle 5 de dozen getest. Slechts bij 1 doos krijg ik 8/8. De andere 4 geven allemaal 7/8 en ook steevast hetzelfde kanaal (altijd de bruine ader).

Ik kan niet anders dan concluderen dat het probleem in de dozen zelf zit.
De dozen zijn trouwens van LogiLink en geschikt voor AWG 22-24. Blijf het bijzonder vinden en ergens toch mezelf niet vertrouwen in mijn oordeel maar ik heb nu geen idee meer.

Nog andere suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Alle kabels (aansluitingen) nogmaals gecontrolleerd ?
Alles goed aangesloten aan beide kanten >?
Misschien foto maken van de 1ste 8/8 en dit vergelijken met de rest ?
En als je bij de andere (waar je nu 7/8) hebt, een RJ45 aanvast maakt aan beide kanten ?
Kan misschien ook aan de kabel liggen die je in de muur hebt zitten ?

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij het monteren te hard geduwd waardoor steeds de kabel te strak komt te staan en de voorste/achterste ader lostrekt?

Te testen door de dozen zelf even los te laten hangen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
Soundstorm2010 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:24:
Alle kabels (aansluitingen) nogmaals gecontrolleerd ?
Alles goed aangesloten aan beide kanten >?
Misschien foto maken van de 1ste 8/8 en dit vergelijken met de rest ?
En als je bij de andere (waar je nu 7/8) hebt, een RJ45 aanvast maakt aan beide kanten ?
Kan misschien ook aan de kabel liggen die je in de muur hebt zitten ?
Ik heb een test kabel genomen en deze eerst aan 2 kanten met een RJ-45 aangesloten en getest. Deze was goed.
Vervolgens 1 kant afgeknipt en aangesloten op de doos. Andere test kabel (ook getest en goed) in de doos geprikt en daarna tester aansluiten op beide RJ-45 connectoren.
Dus tester --> RJ-45 --> LSA --> RJ-45 --> RJ45 --> tester. Slechts op 1 van de 5 dozen krijg ik 8/8.
Ik heb deze goede doos 2x losgemaakt en getest en 2x 8/8.
De andere 4 continu 7/8, of ik nu de linker of de rechter poort pak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Pabz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb een test kabel genomen en deze eerst aan 2 kanten met een RJ-45 aangesloten en getest. Deze was goed.
Vervolgens 1 kant afgeknipt en aangesloten op de doos. Andere test kabel ik de doos en daarna test aansluiten op beide RJ-45 connectoren.
Dus tester --> RJ-45 --> LSA --> RJ-45 --> RJ45 --> tester. Slechts op 1 van de 5 dozen krijg ik 8/8.
Ik heb deze goede doos 2x losgemaakt en getest en 2x 8/8.
De andere 4 continu 7/8, of ik nu de linker of de rechter poort pak.
Dan zijn de LSA dozen defect (in ieder geval de connectors)
Misschien even naar de gamme/praxis etc gaan om 2 nieuwe doosjes te halen en het zo even te testen ?
Als je dan nog steeds met 7/8 hebt dan lijkt het mij eerder de kabel |:(
rens-br schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:37:
[...]

Dat is mijn vermoeden ook, maar @Pabz zou je voor de zekerheid toch nog even wat foto's kunnen posten?

[...]

Daar hebben ze over het algemeen geen doosjes met LSA stroken (of het is echt grote rommel).
@Pabz
Linkje https://www.technischeunie.nl/product/prd1895115994
Deze heb ik laatst 20x bestelt en gebruikt en werkt als een zonnetje, misschien is dit iets voor jou zelf ;)
Andere dingen die ik heb gebruikt is een CAT 6 utp kabel (ook via technische unie) en 50 utp schoentjes (RJ45)

[ Voor 28% gewijzigd door Soundstorm2010 op 23-04-2019 13:40 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Soundstorm2010 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:32:
Dan zijn de LSA dozen defect (in ieder geval de connectors)
Dat is mijn vermoeden ook, maar @Pabz zou je voor de zekerheid toch nog even wat foto's kunnen posten?
Misschien even naar de gamme/praxis etc gaan om 2 nieuwe doosjes te halen en het zo even te testen ?
Daar hebben ze over het algemeen geen doosjes met LSA stroken (of het is echt grote rommel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
rens-br schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:37:
[...]

[...]

Waar wil je precies foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pabz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:47:
Waar wil je precies foto's van?
De bevestiging op de LSA stroken / test-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
rens-br schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:53:
[...]

De bevestiging op de LSA stroken / test-setup.
Komen eraan.

Foto's staan hier

[ Voor 31% gewijzigd door Pabz op 23-04-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
link doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
En als je wit-oranje / oranje nu omwisselt met groen / wit-groen ?
Dus naar stelling A in plaats van B ?
werkt het dan weer wel :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pabz
Soundstorm2010 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:08:
En als je wit-oranje / oranje nu omwisselt met groen / wit-groen ?
Dus naar stelling A in plaats van B ?
werkt het dan weer wel :O
Wil ik best proberen, maar zou je dan niet eerder verwachten dat 6/8 het doen IPV 7/8?

Als ik naar A ga dan heb ik 6/8. Dan doet mijn 4e ader het ook niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Pabz op 23-04-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bij de LSA strook un-twitst je de pairs wel behoorlijk ver, zou voor de kabeltester niet uit moeten maken. Maar straks in praktijk kan je daar wel iets van merken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c1Fsmyk.jpg

Verder is het bij kabels knijpen de bedoeling dat je ook de buitenmantel in de connector knijpt, zodat je trekontlasting hebt, maakt voor deze test ook niet zoveel uit, maar strakjes wel in je vaste setup:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L9uxzqx.jpg

Maar goed dat zijn allemaal schoonheidsfoutjes en zo op het oog zit alles goed (er vanuit gaande dat je connectoren goed geknepen zijn. Dus ik verdenk nog steeds de doosjes.

Overigens welke ader doet het precies niet? Is dat ook telkens dezelfde?

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 23-04-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-06 23:10
bij die inbouwdozen heb ik zo mijn twijfels, ik heb toendertijd bewust een busch jager inbouw doos gehaald.
(vanwege dat het van beter kwaliteit en te combineren is met het andere schakelmateriaal.)
je zou eventueel kunnen overwegen om als test een duurdere inbouwdoos te halen. mocht deze het wel doen weet je gelijk waar het aan ligt, en zijn de andere rijp voor de vuilnis bak.
mocht het zo zijn dan heb je bespaart op de verkeerde manier. Je probeert goedkoper uit te zijn maar uiteindelijk ben je duurder uit.

[ Voor 35% gewijzigd door miciel op 23-04-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
rens-br schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:15:
[...]

Bij de LSA strook un-twitst je de pairs wel behoorlijk ver, zou voor de kabeltester niet uit moeten maken. Maar straks in praktijk kan je daar wel iets van merken:
Ja dit is puur om te testen.
Verder is het bij kabels knijpen de bedoeling dat je ook de buitenmantel in de connector knijpt, zodat je trekontlasting hebt, maakt voor deze test ook niet zoveel uit, maar strakjes wel in je vaste setup:
Zelfde antwoord ;)
Overigens welke ader doet het precies niet? Is dat ook telkens dezelfde?
Het is altijd het eerste kanaal (Bruin volgens mij). Maakt niet uit welke doos ik pak en of ik nu de linker of de rechter poort aansluit.

De ene doos die goed is doen zowel links als rechts het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pabz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:22:
Het is altijd het eerste kanaal (Bruin volgens mij). Maakt niet uit welke doos ik pak en of ik nu de linker of de rechter poort aansluit.
Volgens mij is het net andersom. Kanaal 1 is oranje gestreept, kijk maar bij de nummering van je LSA strip. Maar grote kans dat de doosjes gewoon defect zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-04-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 23:45

menonv

Beunhazerij?

Ik heb dit rare probleem ook gehad met een cheap ass (no offense) LSA wandcontactdoosje van bij de lokale kabelboer. Precies hetzelfde - rare kabelmetingen en vervolgens maximaal 100mbit speed.
4 x afgemonteerd, potverdomme :X en daarna voor de grap alleen aan de Wandcontactdoos kant de A manier gebruikt. (B manier aan de UTP RJ45 stekker kant). En bam, meteen 1gbit snelheid.
Rare fratsen, check het toch nog een keertje. ;)
Doos van jou ziet er exact hetzelfde uit als dat gare ding wat ik toen had.

[ Voor 0% gewijzigd door menonv op 23-04-2019 14:30 . Reden: Nederlands, moeilijk... ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
menonv schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:29:
Ik heb dit rare probleem ook gehad met een cheap ass (no offense) LSA wandcontactdoosje van bij de lokale kabelboer. Precies hetzelfde - rare kabelmetingen en vervolgens maximaal 100mbit speed.
4 x afgemonteerd, potverdomme :X en daarna voor de grap alleen aan de Wandcontactdoos kant de A manier gebruikt. (B manier aan de UTP RJ45 stekker kant). En bam, meteen 1gbit snelheid.
Rare fratsen, check het toch nog een keertje. ;)
Doos van jou ziet er exact hetzelfde uit als dat gare ding wat ik toen had.
Contact gehad met de leverancier (Bintra) en ik was de eerste die over dit product klaagde. Verder waren ze wel erg makkelijk hoor. Krijg morgen 5 nieuwe dozen opgestuurd, maar blijft toch frustrerend. Ben erg benieuwd of deze het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Pabz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:01:
[...]

Contact gehad met de leverancier (Bintra) en ik was de eerste die over dit product klaagde. Verder waren ze wel erg makkelijk hoor. Krijg morgen 5 nieuwe dozen opgestuurd, maar blijft toch frustrerend. Ben erg benieuwd of deze het wel doen.
Laat ons wel even weten of de nieuwe wel werken, ben erg benieuwd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

Yup, hier ook heel erg benieuwd @Pabz
Vooral als die het dan wel doen, of hetzelfde euvel hebben :*) :9~

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Buiten de eerder genoemde mantel die korter moet, moet je ook zoveel mogelijk de twist er in houden tot het einde. Wat er nu aan draad hangt is echt véél te lang.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
DukeBox schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:50:
[...]

Buiten de eerder genoemde mantel die korter moet, moet je ook zoveel mogelijk de twist er in houden tot het einde. Wat er nu aan draad hangt is echt véél te lang.
Uhm, ik heb het meerdere malen zelf getest maar maakte (in mijn opstelling) niks uit of de kabels nu 10cm untwisted of 1cm twisted was.. zelfs resultaat en zelfde snelheid _/-\o_

maar ben benieuwd naar je benadering in deze situatie ?
In sommige opstellen heb ik wel gehoord dat het storend kan zijn als je veel Elektriciteit in de buurt hebt liggen van je kabel, maar toch niet met CAT 6 opstelling ? Dacht echter dat dit alleen met Glasvezel bekabeling was ?

let me know :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:09
Soundstorm2010 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:57:
[...]
Dacht echter dat dit alleen met Glasvezel bekabeling was ?
Glas en interferentie met elektriciteit?

Ik zet altijd mijn theeglas tegen mijn oor om radio piraat te kunnen luisteren :+

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ik zeg niet dat het niet werkt, het is zo alleen niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
DukeBox schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:12:
[...]

Ik zeg niet dat het niet werkt, het is zo alleen niet de bedoeling.
Dan heb ik het verkeerd begrepen :)
Qua afwerking is het inderdaad niet erg netjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Hopelijk kan ik ze morgen testen als ik ze binnen krijg. Wordt waarschijnlijk wel pas in de avond.

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
@rens-br @Soundstorm2010 @DukeBox @menonv @CurlyMo

De soap gaat door helaas....

Ik heb 2 gifjes gemaakt. De eerste is van in mijn ogen de goede doos (8/8) en de tweede van slechte dozen.

Netjes nieuwe bestelling ontvangen vandaag, maar de eerste 2 die ik test zijn meteen slecht.

Ik denk dat ik alles maar ga retourneren.

Thanks voor de alle input in ieder geval!

Filmpjes

[ Voor 22% gewijzigd door Pabz op 24-04-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ik zou dan ook meteen kijken naar een met rj45 keystone aansluitingen, dat werkt veel mooier/praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
DukeBox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:53:
Ik zou dan ook meteen kijken naar een met rj45 keystone aansluitingen, dat werkt veel mooier/praktischer.
Maar hoe monteer je die dan af in de muur?

Trouwens alle 5 getest en op alle 5 doet kanaal 1 het niet. Als ik dan weer die ene goede doos aansluit meteen weer 8/8....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Pabz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:05:
[...]
Trouwens alle 5 getest en op alle 5 doet kanaal 1 het niet. Als ik dan weer die ene goede doos aansluit meteen weer 8/8....
Het zou mij wel enorm verbazen als al die doosjes echt op exact dezelfde manier kapot zijn...

EDIT: niet goed gelezen, kabel is al getest

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 24-04-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv

menonv

Beunhazerij?

@Pabz extreeeem! lol. misschien botte lsa snijpunten. maarja, alle 5 bot... jemig, gaar. Dit zijn van die grappen die je op de werkvloer nog komende 5 jaar kostelijk kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:33
Zou eens een multimeter tussen het snijvlak en de aderuiteinden houden. En tussen het poortje en het snijvlak.

Kun je meteen vaststellen of beide uiteinden geen contact maken. En gezien het snijvlak tweezijdig is: beide zijdes, en hetzelfde voor de werkende aders.

Of de aders wat nader inspecteren als je ze er weer uittrekt?

Kan me moeilijk voorstellen dat je een doos zo brak weet te produceren, dat altijd hetzelfde paar stuk is. Dat zou zelfs een prestatie zijn. Maar een betere verklaring heb ik ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Thralas op 24-04-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Het bizarre is dus dat als ik die ene goede doos op welk willekeurig moment dan ook in prik, ik gewoon 8/8 heb.

@Thralas waar bedoel je precies de multimeter? Ik volg je niet helemaal

@menonv ik denk niet dat de snijpunten bot zijn, er komen wel degelijk sneetjes in de draad tot op het koper.

Nu 9/10 dozen die niet goed zouden zijn. Ergens twijfel ik toch aan mezelf, maar ik zou niet weten waar ik anders kan/moet doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Pabz op 24-04-2019 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 11:37
Thralas schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:27:
Zou eens een multimeter tussen het snijvlak en de aderuiteinden houden. En tussen het poortje en het snijvlak.

Kun je meteen vaststellen of beide uiteinden geen contact maken. En gezien het snijvlak tweezijdig is: beide zijdes, en hetzelfde voor de werkende aders.

Of de aders wat nader inspecteren als je ze er weer uittrekt?

Kan me moeilijk voorstellen dat je een doos zo brak weet te produceren, dat altijd hetzelfde paar stuk is. Dat zou zelfs een prestatie zijn. Maar een betere verklaring heb ik ook niet.
Als er een fout zit in het fabricage proces is het vrij logisch dat ze allemaal dezelfde fout hebben. Dat ze dan een brakke QC hebben is een ander punt. :P
Pabz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:36:
Het bizarre is dus dat als ik die ene goede doos op welk willekeurig moment dan ook in prik, ik gewoon 8/8 heb.

@Thralas waar bedoel je precies de multimeter? Ik volg je niet helemaal
Met een multimeter de continuïteit meten tussen de messen van de LSA aansluiting en de pin in de RJ45 aansluiting.
En met een stuk kabel in de LSA aansluiting gemonteerd meten tussen de LSA messen en het uiteinde van de kabel.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:33
MewBie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:52:
Als er een fout zit in het fabricage proces is het vrij logisch dat ze allemaal dezelfde fout hebben. Dat ze dan een brakke QC hebben is een ander punt. :P
Juist, dat is waar.
Met een multimeter de continuïteit meten tussen de messen van de LSA aansluiting en de pin in de RJ45 aansluiting.
En met een stuk kabel in de LSA aansluiting gemonteerd meten tussen de LSA messen en het uiteinde van de kabel.
Precies dat ja.

Vooral die eerste is interessant. Dat het punchen gelukt is ben ik wel geneigd te geloven.

Misschien is het dan toch een partij B-keus wandcontactdozen, '100 Mbit/s certified' :+

De kleurtjes op de LSA-strookjes zien er al niet al te secuur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Keystones klik je in een frame, welke je vervolgens weer in een wandcontactdoos bevestigd. Een vlug voorbeeld: https://www.netwerkproduc...odule-50x50-mm-frame.html.
Dat lijkt me gezien de betrouwbaarheid wel het beste.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 25-04-2019 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Ok schiet mij maar lek....

Ik heb een willekeurige foute doos gepakt en continuïteit op elke pin getest. Beetje onconventioneel want ik mijn multimeter zit diep in een verhuis doos, maar ik heb op elk mesje 1 voor 1 220V gezet en met een spanningzoeker elke pin afgegaan >:) . Dit heb ik ook gedaan voor mijn test draad. Alle contactpunten en aders zijn continu en intact.
Hierna weer aangesloten op de test setup en ja hoor ader 1 doen weer niet mee. Ik heb zelfs de mantels van elke ader afgehaald om zeker te zijn dat er goed contact is.

Nog even een dubbel check: 568B is mijn RJ45 stekker is oranjewit-oranje-groenwit-blauw-blauwwit-groen-bruinwit-bruin.

Maakt het nog uit of dit van links naar rechts of rechts naar links is? Als ik nu naar de pinnen op mijn stekker kijk zit oranjewit aan de linkerkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Pabz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:14:
Nog even een dubbel check: 568B is mijn RJ45 stekker is oranjewit-oranje-groenwit-blauw-blauwwit-groen-bruinwit-bruin.

Maakt het nog uit of dit van links naar rechts of rechts naar links is? Als ik nu naar de pinnen op mijn stekker kijk zit oranjewit aan de linkerkant.
Dat maakt zeker uit, zie:

Afbeeldingslocatie: https://d33wubrfki0l68.cloudfront.net/173b7301a904ef2934a783574cf3392295760689/7cdff/img/ethernet/t-568b.gif

Maar goed. Je volgorde lijkt dus te kloppen, alleen nu nog even checken of je de connector niet gedraaid hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 25-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Afbeeldingslocatie: https://faq.tweakers.net/nt/straight.png zo volgens mij :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Mijn kleuren zitten inderdaad zo met lipje van me af. Voor de grap nog eens omgekeerd op de LSA gedrukt, maar dan doet niets het.

Iemand nog slimme suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pabz
Net weer even contact gehad met Bintra. Kan niet anders zeggen dan dat de service top is. Ik kan in ieder geval alles retourneren en wordt gewoon gecrediteerd. Zij gaan dit met de leverancier oppakken.

Toch bijzonder dat als alles continu is, je maar op 7 kanalen signaal krijgt.

Zou je de edit-knop willen gebruiken? Twee reacties onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 25-04-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01
Is de patchkabel die gebruikt tussen de wandcontactdoos en de tester niet gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
jordeeeh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:35:
Is de patchkabel die gebruikt tussen de wandcontactdoos en de tester niet gewoon defect?
Ik snap je vraag, maar zoals je eerder kunt lezen heb ik eerst 2 RJ45 connectoren geknepen en de kabel getest. Deze gaf toen 8/8 signalen. Daarna 1 afgeknipt en uiteinde voor de LSA doos gebruikt.
Ik ga er dus vanuit dat de kabel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01
Pabz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:48:
[...]

Ik snap je vraag, maar zoals je eerder kunt lezen heb ik eerst 2 RJ45 connectoren geknepen en de kabel getest. Deze gaf toen 8/8 signalen. Daarna 1 afgeknipt en uiteinde voor de LSA doos gebruikt.
Ik ga er dus vanuit dat de kabel goed is.
Ik bedoelde de patchkabel die na de LSA doos komt.

Connector----------------[LSA doos]-----------tester
.....................................................^ Die kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
jordeeeh schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:53:
[...]

Ik bedoelde de patchkabel die na de LSA doos komt.

Connector----------------[LSA doos]-----------tester
.....................................................^ Die kabel
Ook getest uiteraard, gewoon goed. Nu is dit een cat 6 kabel en geen 6a maar dat zou niet mogen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Pabz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:01:
[...]

Ook getest uiteraard, gewoon goed. Nu is dit een cat 6 kabel en geen 6a maar dat zou niet mogen uitmaken.
maakt inderdaad niks uit.
Welke LSA doos ga je nu voor dan ?
Of ga je een andere oplossing bedenken ?

Ik zelf heb deze laatst aangesloten (op werk in een nieuwe balie gezet) en alles werkt als een zonnetje met CAT6 kabel :)
Linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:45
@Pabz Ik zou deze inbouw doosjes halen en daarbij even bijpassend aan je schakelmateriaal de frontjes en afwerk ramen bestellen.

Let dus wel op met bestellen dat je per doosje 3 onderdelen nodig hebt.
• het hierboven gelinkte inbouwframe/doosje
• een afdekraam (voorbeeld)
• een afwerkraam (voorbeeld)

@Soundstorm2010 particulieren kunnen daar niet bestellen hè, ook al is het mogelijk maar een voorbeeld linkje

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:53
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop, al nieuwe binnen gekregen?
Pagina: 1