Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Plasma] Panasonic VT50 plots geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Beste allen;

Gisterenavond waren we tv aan het kijken, en plots viel het beeld weg. Zonder aanwijsbare reden. Eerst dachten we dat de digicorder defect was gegaan, maar wat blijkt nu: Als ik de playstation, die via een andere hdmi ingang is aangesloten op de tv, wil uitproberen, krijg ik daar ook geen beeld?

Bestaat er echt de mogelijkheid dat alle hdmi ingangen kapot gaan?

Ik heb hier al op wat verder over opgezocht op google, maar ik vind nergens een antwoord of het mogelijk is alle 4 de hdmi ingangen terzelfder tijd defect gaan.

Alvast bedankt

Even vergeten vermelden ; Viera tools smart tv werkt wel naar behoren, en ook via usb is het mogelijk om naar een film te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Acemath op 23-04-2019 09:43 ]

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
edit: Waarom vermoed je specifiek de HDMI aansluiting? Krijg je wel beeld via Smart-TV of het Menu scherm etc?

[ Voor 5% gewijzigd door BasvanS op 23-04-2019 09:45 ]

• Acemath
Ja, we kunnen dus de smart app gebruiken, maar panasonic is daar zo antiek in... Ook zoals al vermeld is het mogelijk om via usb film te kunnen kijken.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:34
Heb er niet heel veel verstand van maar een wilde gok.

De HDMI verbindingen lopen allemaal via dezelfde "hub" en die zal wel stuk zijn.

• Acemath
hhoekstra schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:47:
Heb er niet heel veel verstand van maar een wilde gok.

De HDMI verbindingen lopen allemaal via dezelfde "hub" en die zal wel stuk zijn.
Ik hoopte van niet, dat dat allemaal via eenzelfde hub liep... maar mijn vrees is dus waarheid geworden... Tv is pas 7 jaar oud... En ik veronderstel dat dat niet zo eenvoudig te vervangen is :? :'(

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
Aansluitingen waaronder hdmi zijn te vinden op wat het A board wordt genoemd (specifiek voor de VT50 zo te zien TXN/A1QUUUS of tnph0988). Kennelijk is het relatief makkelijk om te vervangen, maar zo te zien is het erg moeilijk om aan te komen omdat Panasonic ze vermoedelijk niet meer op voorraad heeft. Daarom is het handjevol dat er nog is nogal kostbaar geworden.

Een beetje een long shot: werken de overige aansluitingen ook niet meer? Denk aan de component of eventueel VGA aansluiting? Het is nogal een workaround, maar misschien zou een hdmi switch in combinatie met een converter naar component of vga een oplossing kunnen bieden als een van deze aansluitingen nog wel werkt. Daarvoor zouden deze spullen wel allemaal hdcp moeten ondersteunen, vermoed ik.

Disclaimer: ik weet niet zeker of het bovengenoemde part number met zekerheid de juiste is

[ Voor 4% gewijzigd door Gyrrack op 27-04-2019 16:53 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:58

Major_ton

Shoot!

Hoewel mosterd na de maaltijd, willen HDMI aansluitingen nog wel eens gefrituurd worden door het aansluiten van kabels terwijl de apparatuur aanstaat. Dit kan een oorzaak zijn geweest. Je hebt er nu niks aan, maar houdt er dus rekening mee dat je altijd HDMI kabels moet verwisselen/aansluiten met de apparatuur uit, mocht je dit in het verleden nog niet gedaan hebben.

Some infinities are bigger than others.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 12:56
Dit kan je toch niet menen? Daar heb ik echt nooit van gehoord.

• Acemath
Blaffeh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:34:
Dit kan je toch niet menen? Daar heb ik echt nooit van gehoord.
Jawel, heb ik ook al gehoord. Dat je als je de HDMI kabels swiicthed als de toestellen aan staan, dat je een kleine stroomstoot veroorzaakt. Die voor kortsluiting kan zorgen.

Allen, bedankt voor de info. Wachten op vakantiegeld en nieuwe tv kopen.
Pagina: 1