Welke kit te gebruiken in badkamer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn badkamer aangepakt.. Hierbij hebben we alles vernieuwd. Nieuw tegelwerk, nieuw stucwerk, nieuw plafond, nieuw leidingwerk etc. etc.

We hebben tot 1,50m hoog getegeld en daarboven gestuct.

Foto ter verduidelijking: https://imgur.com/EItdAE8

Nu zijn we op het punt aangekomen dat er gekit dient te worden. En daar zit mijn probleem..
Wanneer ik de hoeken van de ruimte ga kitten (tegel-tegel) dan lijkt het me wel mooi om deze kitnaad geheel door te zetten in de hoek van de wand.. dus ook over het stucwerk... zodat er een uniforme hoek ontstaat. Alleen als dit met siliconenkit wordt gedaan, kan ik er dus niet meer overheen schilderen.

Hoe zouden jullie dit doen? Siliconenkit gebruiken en aanbrengen na het verven (met als risico dat er kleurverschil is)? Of acrylaatkit toepassen overal behalve in de douche?

En welke kit zouden jullie gebruiken ter plaatse van overgang wand-plafond? Plafond is gemaakt met gipsplaten.

Beste antwoord (via Krijnemans op 30-04-2019 07:57)

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:55
Krijnemans schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:30:
[...]

Deze tip had ik zelf ook al gekregen bij mijn leverancier! (En nee, niet de particuliere bouwmarkt).

Klinkt goed en ga ik dus ook zo doen.. Op tegels sanitairkit en op wanden anti-crack kit. Nog tips om het 'naadloos' in elkaar te laten overlopen?

En inderdaad is van van Den Braven.. schijnt goed spul te zijn!
Zelf heb ik eerst de siliconen als eerste gedaan. Als dit droog is. Meestal met 24 uur. Gewoon de acrylaat, als je maar zorgt op het punt waar je moet aansluiten dat de siliconen een strakke rand heeft. Wanneer dit niet zo is, en wil je de aansluiting met de acrylaatkit ‘glad trekken’, dan zal die overgang niet zo mooi zijn!

Oftewel zorg dat de siliconekit strak eindigt(desnoods wanneer hij droog is even met een mesje een strakke lijn maken) en dan je acrylaatkit er strak tegen aan 😄 succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Voor de hoeken waar er gestucced is kan je beglazingskit gebruiken in dezelfde kleur als siliconenkit. Beglazingskit is overschilderbaar.

Plafond is/word gestucced neem ik aan? Hoe is anders de afwerking van de gipsplaten van het plafoind? Die overgang zou je niet hoeven te te kitten namelijk?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 23-04-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:07:
Voor de hoeken waar er gestucced is kan je beglazingskit gebruiken in dezelfde kleur als siliconenkit. Beglazingskit is overschilderbaar.

Dat zou inderdaad wel een handige zijn, maar dan het volgende punt.. dan is de helft van de kitnaad dus geschilderd en de andere helft (bij de tegels) niet. Gaat dat niet gek uitzien?

Plafond is/word gestucced neem ik aan? Hoe is anders de afwerking van de gipsplaten van het plafoind? Die overgang zou je niet hoeven te te kitten namelijk?
Het plafond is opgebouwd uit gipsplaten, welke gefillerd zijn. Er is dus altijd een naad tussen plafond en wand en deze dien je sowieso te kitten. Tenminste.. dat was mij geadviseerd.. en heb dat op de begane grond ook zo gedaan. Alleen omdat het daar geen natte ruimte is, vroeg ik mij af hoe dat dan in de badkamer moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Tja, dat had/kan prima met wat stucwerk gekunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onno_Devine
Op de tegels gewoon siliconen, en dan op het stucwerk acrylaat, deze kan je netjes op elkaar laten aansluiten. Let wel op dat Acrylaat zich net iets anders gedraagt met aanbrengen/afwerking :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:57
Volgens mij heb ik toen voor hetzelfde doel deze gebruikt: https://www.denbraven.com.../zwaluw-acryl-anti-crack/

En deze voor de rest: https://www.denbraven.com...itair/zwaluw-silicone-no/

Deze kit zit er nu al bijna 5 jaar in, en is nog steeds wit en strak. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog kit en dergelijke van dit merk (op aanraden van de loodgieter). Het is (voor particulieren) te koop bij de Toolstation in ieder geval.
Ik vind het makkelijker in gebruik als de rommel van de bouwmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:08
Master__R schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:21:
Het is (voor particulieren) te koop bij de Toolstation in ieder geval.
Het is ook te koop bij Amazon.de. Erg goede kit inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door witterholt op 24-04-2019 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:48
Master__R schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:21:
Bison is dus rommel?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Onno_Devine schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:12:
Op de tegels gewoon siliconen, en dan op het stucwerk acrylaat, deze kan je netjes op elkaar laten aansluiten. Let wel op dat Acrylaat zich net iets anders gedraagt met aanbrengen/afwerking :)
Deze tip had ik zelf ook al gekregen bij mijn leverancier! (En nee, niet de particuliere bouwmarkt).

Klinkt goed en ga ik dus ook zo doen.. Op tegels sanitairkit en op wanden anti-crack kit. Nog tips om het 'naadloos' in elkaar te laten overlopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:48
@Master__R Jammer dat ik na het lezen van klustopics op tweakers vaker naar de bouwmarkt moet om spullen terug te brengen, dan om nieuwe spullen te halen :+

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja moet ook niet direct alles geloven wat geroepen wordt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
Krijnemans schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:30:
[...]

Zelf heb ik eerst de siliconen als eerste gedaan. Als dit droog is. Meestal met 24 uur. Gewoon de acrylaat, als je maar zorgt op het punt waar je moet aansluiten dat de siliconen een strakke rand heeft. Wanneer dit niet zo is, en wil je de aansluiting met de acrylaatkit ‘glad trekken’, dan zal die overgang niet zo mooi zijn!

Oftewel zorg dat de siliconekit strak eindigt(desnoods wanneer hij droog is even met een mesje een strakke lijn maken) en dan je acrylaatkit er strak tegen aan 😄 succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Onno_Devine schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:30:
[...]

Dat afsnijden met een mesje lijkt me inderdaad een strak plan! Ik ga het zo doen.

Onderhand wel besloten dat de kitvoeg van de wandtegels lichtgrijs gaat worden ipv wit. Dus precisie is wel gewenst nodig!

Bedankt voor de hulp allemaal. Ik ga mijn best doen.. en zal foto's uploaden als hier interesse voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Alles doen met beglazingskit, dat is kit die geen problemen geeft itt tot siliconen en acrylaatkit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mag ik vragen wat de reden is waarom je die radiatorkraan zo ingebouwd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
digifun schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:32:
Alles doen met beglazingskit, dat is kit die geen problemen geeft itt tot siliconen en acrylaatkit.
Hoezo geeft acrylaatkit problemen t.o.v. beglazingskit?
sypie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:36:
Mag ik vragen wat de reden is waarom je die radiatorkraan zo ingebouwd hebt?
Dat is de radiatorkraan voor de vloerverwarming. Deze staat gekoppeld met de radiator links tegen de muur gehangen gaat worden. Kraan van vloerverwarming zal altijd openstaan en zal dus lopen wanneer de radiator loopt. Als je de radiatorkraan van de radiator altijd een klein beetje openzet heb je een goeie, comfortabele verwarming op de badkamer :)
Pagina: 1