Beste Tweakers,
Op 09-03-2019 heb ik een Golf 7 (2015) 1.6 TDI aangeschaft met 130k op teller van een garage die ex lease auto’s verkoopt met volledige onderhoud historie. Auto wordt standaard verkocht met hun eigen garantie pakket.
Zie hieronder uitleg over garantie pakket.
Garantie pakket 3.
3 maanden garantie op motorblok en versnellingsbak.
• Algehele veiligheidscontrole. (remmen, banden, vloeistoffen, verlichting)
• Nieuw matten set.
• Nationale Auto pas.
• Onderhoud historie.
• Minimaal 6 maanden APK.
• Tenaamstelling voertuig.
Ongeveer twee weken na aanschaf vond ik het start/stop systeem irritant en heb ik het uitgeschakeld. Het viel mij direct op dat als ik de auto in zijn vrij heb bij een stoplicht komt er een harde ratelend geluid uit de versnellingsbak. Zodra je de koppeling intrapt verdwijnt het geluid direct. Ik heb het geluid opgenomen en op 25-03 per mail contact opgenomen met garage.
Ze hebben geconstateerd dat er een spelling zit in de koppeling vanwege slijtage en de reparatie niet valt onder garantie. We zijn nu bijna anderhalf maand verder en enige wat ze mij bieden is versnellingsbak reparatie van € 667 Inc. BTW
Ongeveer rond 10 seconden trap ik de koppeling in en verdwijnt het geluid
zie geluidsfragment hieronder.
https://www.dropbox.com/s/f1uxq9kezic4ste/Koppeling.mp3?dl=0
Ik heb helaas geen rechtsbijstand en vraag mijn mede Tweakers om hulp. Wat kan ik zelf nog doen want ik vind dat een garage deugdelijk product moet leveren.
Alvast bedankt voor jullie response.
Op 09-03-2019 heb ik een Golf 7 (2015) 1.6 TDI aangeschaft met 130k op teller van een garage die ex lease auto’s verkoopt met volledige onderhoud historie. Auto wordt standaard verkocht met hun eigen garantie pakket.
Zie hieronder uitleg over garantie pakket.
Garantie pakket 3.
3 maanden garantie op motorblok en versnellingsbak.
• Algehele veiligheidscontrole. (remmen, banden, vloeistoffen, verlichting)
• Nieuw matten set.
• Nationale Auto pas.
• Onderhoud historie.
• Minimaal 6 maanden APK.
• Tenaamstelling voertuig.
Ongeveer twee weken na aanschaf vond ik het start/stop systeem irritant en heb ik het uitgeschakeld. Het viel mij direct op dat als ik de auto in zijn vrij heb bij een stoplicht komt er een harde ratelend geluid uit de versnellingsbak. Zodra je de koppeling intrapt verdwijnt het geluid direct. Ik heb het geluid opgenomen en op 25-03 per mail contact opgenomen met garage.
Ze hebben geconstateerd dat er een spelling zit in de koppeling vanwege slijtage en de reparatie niet valt onder garantie. We zijn nu bijna anderhalf maand verder en enige wat ze mij bieden is versnellingsbak reparatie van € 667 Inc. BTW
Ongeveer rond 10 seconden trap ik de koppeling in en verdwijnt het geluid
zie geluidsfragment hieronder.
https://www.dropbox.com/s/f1uxq9kezic4ste/Koppeling.mp3?dl=0
Ik heb helaas geen rechtsbijstand en vraag mijn mede Tweakers om hulp. Wat kan ik zelf nog doen want ik vind dat een garage deugdelijk product moet leveren.
Alvast bedankt voor jullie response.