Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Xiaomi gateway + temp sensors
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
De Netatmo NWS01-EC is een mooie (en dure) optie. Meet zowel binnen als buiten de temperatuur en luchtvochtigheid.
Anders lijkt zelf iets in elkaar zetten met een Pi toch een betere optie.
Anders lijkt zelf iets in elkaar zetten met een Pi toch een betere optie.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mijn advies is goed reviews te lezen en het Netatmo forum door te nemen. Er zijn issues met o.a. de buitentemperatuur sensor die al meer dan een jaar lopen en de support is niet al te best. Je kan geluk hebben met een set maar wanneer je pech hebt kijk je tegen bijna dagelijkse batterij wissel aan in het slechtste geval. De Netatmo doet ook geluidsdruk / luchtkwaliteit. De Elgato ken ik niet maar ziet er dan weer een stukje simpeler uit.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Even een bump van een oud topic
Ik heb dezelfde wensen als TS, ben benieuwd welke oplossing TS gekozen heeft en of er inmiddels wellicht andere opties zijn.
Het moet vooral simpel zijn.
Ik heb dezelfde wensen als TS, ben benieuwd welke oplossing TS gekozen heeft en of er inmiddels wellicht andere opties zijn.
Het moet vooral simpel zijn.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik heb zelf een awair.
Via marktplaats rond de 100 nieuw in doos zonder garantie wel vaak te vinden.
Niet specifiek voor de temperatuur maar ook co2, luchtvochtigheid etc.
Werkt met app maar ook zeer makkelijk te koppelen aan home assistant.
Via marktplaats rond de 100 nieuw in doos zonder garantie wel vaak te vinden.
Niet specifiek voor de temperatuur maar ook co2, luchtvochtigheid etc.
Werkt met app maar ook zeer makkelijk te koppelen aan home assistant.
Sonoff THR316 met THS01 (temperatuur en vochtigheid) sensor icm met HomeAssistant.
Zelf heb ik de voorganger van de THR316 (TH16) gekoppeld met een ewelink account. Deze wordt vervolgens door HomeAssistant bevraagd en de temperatuur wordt keurig opgeslagen.
Zelf heb ik de voorganger van de THR316 (TH16) gekoppeld met een ewelink account. Deze wordt vervolgens door HomeAssistant bevraagd en de temperatuur wordt keurig opgeslagen.
21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP
Als je dit kant-en-klaar wilt, dan moet je wat geld neerleggen vrees ik. Je kunt dit echter met een ESP'tje en een temperatuursensor voor luttele euro's doen.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Vergeet ook Shelly niet, bijvoorbeeld de Shelly H&T, werkt echt pittig makkelijk met eigen app, maar ook prima in combinatie met HomeAssistant bijvoorbeeld.
Ik heb een switchbot meter hier staan, simpel met historie in de app. Met luchtvochtigheid, maar zonder co2. En erg betaalbaar, er zijn 2 modellen, allebei rond de 20 euro.
https://eu.switch-bot.com...ucts/switchbot-meter-plus
https://eu.switch-bot.com...ucts/switchbot-meter-plus
Pagina: 1