Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Hallo,

Mijn ouders gaan naar qatar voor de komende 4 jaar om als expat te werken. Nu hebben ze een auto die ik dan zou kunnen gebruikrn(waarde ongeveer 25000 euro) deze zal ik op mijn naam waarschijnlijk worden gezet omdat mijn ouders niet in nederland wonen en hier uitgeschreven zijn. Als ze over 4 jaar terug komen gaat de auto weer op hun naam.

Over zeg 5 jaar wil ik het huis uit en mijn ouders willen dan 100.000 euro schenken. Moet hier dan schenkbelasting over betaald worden of niet meer, omdat ik de auto weer terug heb gegeven en het dus geen gift meer is? Ervan uitgaande dat je over 5 jaar nog tot 102.000 euro belastingvrij mag schenken.

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 22-04-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

De belastingdienst kijkt per jaar dus als je auto/huis meermaals van eigendom laat wisselen zul je meermaals moeten aftikken. Of je moet het eea als lening op gaan voeren (zwart op wit, hoef niet persé bij notaris om geldig te zijn). Ik zou even advies inwinnen van een professioneel kantoor om te kijken wat in jouw geval het voordeligst is.

Het leest nu ook een beetje alsof er drie zaken door elkaar lopen; huis, auto en schenking.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
In het vorige topic ben je erop gewezen dat je meer werk in je topic moet steken, onder andere om het zelf beter te begrijpen en betere vragen te stellen. Uit de topicstart blijkt dat zelfs informatie uit het vorige topic niet is verwerkt.

Ik sluit dit topic vooralsnog om die reden.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 22-04-2019 22:57 ]

Dit topic is gesloten.