Onkyo TX-NR656 AV kan de subwoofer niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1987
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-07 18:51
Beste tweakers,

Ik heb een Onkyo NR-656 AV met een 2:1 settup (word later verder uitgebreid). Ik heb Dali Oberon 5 in huis gehaald en ik heb een wat oudere subwoofer --> een klipsch sub-10.

Bij settup met Audyssey word de Subwoofer niet gevonden. (Sub gaat na een tijdje ook in standby). Ik lijk de subwoofer kabel goed aangesloten te hebben, (sub pre -out vanuit de onkyo en de LFE bij de sub)

Ik heb Onkyo handleiding erop nageslagen maar ik krijg het niet opgelost, onvoldoende bij kennis.

Wie kan mij helpen of heeft suggesties. Komt erop neer dat ik geen idee heb hoe dit nu op te lossen.

Alvast bedankt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb ik ook gehad. Wat er gebeurt is dat de klipsch zich uitschakelt / in standby gaat voordat je detectie kunt doen, of wel het detectiesignaal krijgt maar niet snel genoeg respons geeft aan de receiver. Oplossing is simpel: sub even permanent aan zetten voor je gaat inmeten.
(En crossover vol open en sub gain op half, maar dat staat ook in het boekje ;))

Overigens vond ik die vertraging met inschakelen via LFE dermate irritant dat ik de sub met een master/slave switch aanzet en niet via de auto standby optie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1987
Crossover staat vol open. Gain half. Klipsch staat tijdens het testen met Addyssey niet op standby (blauwe led). Toch lukt het niet. Hij vind hem niet en vraag om een check van je SW.

Ik heb er overigens een Irisch Red Audioquest low frequency audio interconnect kabel tussen zitten. (op aanraden van Hifi Klubben)

[ Voor 27% gewijzigd door Bertus1987 op 22-04-2019 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bertus1987 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:02:
Beste tweakers,

yada+ yada en nog eens yada
Bij settup met Audyssey word de Subwoofer niet gevonden. (Sub gaat na een tijdje ook in standby). Ik lijk de subwoofer kabel goed aangesloten te hebben, (sub pre -out vanuit de onkyo en de LFE bij de sub)
Hoezo lijkt? Is er iets wat je zicht, op de achterkant van de receiver belemmerd? Mocht je de kabel van de subwoofer op de pre-outs van zone2 hebben aangesloten. Dan is het nogal wiedes, dat de subwoofer niet gevonden word tijdens de kalibratie inmeting
Ik heb Onkyo handleiding erop nageslagen maar ik krijg het niet opgelost, onvoldoende bij kennis.
Weet je trouwens zeker dat subwoofer in goede technische staat is? Met een staat van dienst, van maar liefst 10 jaar. Is het zeker niet ondenkbaar, dat de versterker of de voeding van de subwoofer het loodje heeft gelegd. Je kan met de werking van de subwoofer controleren door een mobieltje of MP3-speler op de
de STEREO ingang van de subwoofer.
Wie kan mij helpen of heeft suggesties. Komt erop neer dat ik geen idee heb hoe dit nu op te lossen.

Alvast bedankt. 8)7
:)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
Bertus1987 schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:41:
Ik heb er overigens een Irisch Red Audioquest low frequency audio interconnect kabel tussen zitten. (op aanraden van Hifi Klubben)
Dan zou ik als ik jou was niet meer bij HiFi Klubben langsgaan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Paprika schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:49:
[...]

Dan zou ik als ik jou was niet meer bij HiFi Klubben langsgaan. :+
Maar de koffie staat wel altijd klaar...(thuis niet). :+ :D

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet je toevallig eerst de speakerconfig aanpassen? Weet nie welke setup je draait, maar volgens mij kun je de audissey los draaien van de reguliere setup (die zowel de speakers als de inregeling meepakt).
Handleiding: https://www.onkyo.com/manual/txnr656/adv/nl/index.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1987
[...]

Hoezo lijkt? Is er iets wat je zicht, op de achterkant van de receiver belemmerd? Mocht je de kabel van de subwoofer op de pre-outs van zone2 hebben aangesloten. Dan is het nogal wiedes, dat de subwoofer niet gevonden word tijdens de kalibratie inmeting

[...]

Zitten op de juiste pre-outs, niet op zone 2. Kan verder niks fout gaan, toch?

Weet je trouwens zeker dat subwoofer in goede technische staat is? Met een staat van dienst, van maar liefst 10 jaar. Is het zeker niet ondenkbaar, dat de versterker of de voeding van de subwoofer het loodje heeft gelegd. Je kan met de werking van de subwoofer controleren door een mobieltje of MP3-speler op de
de STEREO ingang van de subwoofer.

[...]

Nee, dat weet ik niet zeker, wel relatief weinig gebruikt, laatste keer van het aansluiten, kreeg ik het ook al niet aan de praat.

[/quote]

[ Voor 13% gewijzigd door Bertus1987 op 24-04-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1987
Er is geen geluid bij aansluiten van tulpstekkers op de stereoingang i.c.m. smartphone. Wat t.o.v. voorgaande keren aansluiten opvalt is dat er geen geluid is als je subwooferkabel aansluit Het lijkt echt helemaal niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je had minimaal een aantal aan lage frequenties moeten horen. Dat lijkt mij een uitgemaakte zaak. Heeft de sub tijdelijk opgeslagen gestaan in een vochtige ruimte?

Pagina: 1