iBooks inhoud van iPad naar MacBook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:19
Ik heb een iPad (4) met iOs 10.
Op die iPad heb ik in mijn iBooks app en hele rits pdf's die ik op mijn MacBook(helemaal up to date) wil hebben. De reden dat ik dat wil is omdat de accu van de tablet op is, het scherm stuk en de wifi antenne denk ik ook want er is geen verbinding meer met niks.

Dus ik dacht, kabeltje tussen MacBook en iPad en daar gaan we. Maar nee.
Hoe krijg ik dat nu overgezet, gekopieerd of verzonden van die iPad naar die MacBook?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Het korte antwoord is niet, gezien het gebeuren zo ontworpen is dat het verkeer van Mac naar iPad moet lopen en niet andersom. Alternatief zou iCloud zijn geweest, want daarmee kan je ook iBooks syncen.

Je zal toch enige vorm van toegang tot iOS moeten hebben voor danwel het installeren van een app danwel het syncen van de data. Als de Wi-Fi chip werkelijk kaduuk is dan ben ik bang dat het een gevalletje SOL is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Ik was er al bang voor @nelizmastr
Maar met iOs 10.3.3 op de iPad, synct iBooks dan wel? Want dat lijkt ook niet te gebeuren/gebeurt te zijn. Op de iPad staat iBooks als iCloud delen maar als ik daar inlog dan krijg ik geen Book iets te zien.
Ik ga eens een wifi antenne proberen te solderen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
No Hands schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:09:
Ik was er al bang voor @nelizmastr
Maar met iOs 10.3.3 op de iPad, synct iBooks dan wel? Want dat lijkt ook niet te gebeuren/gebeurt te zijn. Op de iPad staat iBooks als iCloud delen maar als ik daar inlog dan krijg ik geen Book iets te zien.
Ik ga eens een wifi antenne proberen te solderen dan.
Je kunt ook een ethernet-adapter aansluiten om internet op de iPad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:35
In het boek overview op de puntjes klikken en dan iets van AirDrop kiezen uit het share menu?
Zo share ik via iOS devices en soms ook MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
The Fatal schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:47:
In het boek overview op de puntjes klikken en dan iets van AirDrop kiezen uit het share menu?
Zo share ik via iOS devices en soms ook MacBook.
Ik heb geen keuze in Airdrop, dat vond ik al vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Mijn gedachte: maak een (niet-versleutelde) backup met itunes en plaats deze terug op een andere ipad of iphone. Van hieruit moet er toch wel een nette manier zijn op je pdf-boeken veilig te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
BellySM schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:17:
Mijn gedachte: maak een (niet-versleutelde) backup met itunes en plaats deze terug op een andere ipad of iphone. Van hieruit moet er toch wel een nette manier zijn op je pdf-boeken veilig te stellen?
Dat lijkt niet te lukken want wegens gebrek aan internetverbinding zegt iTunes dat er niks lukt. Ik ga de wifi antenne aan elkaar proberen te knopen en dan kijken ho eik verder kan.

edit, werkt toch wel, de vraag is dan alleen of ik een gedeelte uit die backup kan halen en kan gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door No Hands op 23-04-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
No Hands schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:32:
[...]

de vraag is dan alleen of ik een gedeelte uit die backup kan halen en kan gebruiken.
Dat gaat niet lukken.
Je hebt een ander IOS apparaat nodig waar je de back-up op kan terugzetten. Dan kun je met die werkende iPad/phone alles naar je Macbook/iCloud kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
jodeltje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:21:
[...]

Dat gaat niet lukken.
Je hebt een ander IOS apparaat nodig waar je de back-up op kan terugzetten. Dan kun je met die werkende iPad/phone alles naar je Macbook/iCloud kopiëren.
Dat is gelukt, ik heb de iPad met iTunes gebackupt naar mijn MacBook. Maar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:58 ]

Pagina: 1