Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zoek een?
Een Android smartphone voor mijn zoon (cadeau'tje)

Wat is je budget?
+/- €100

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen speciale/bijzondere dingen, gewoon het standaard gebruikt wat een jongen van 20 jaar ermee doet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben niet zo thuis in de smartphone-wereld, en al zeker niet op de hoogte van Android-phones.
Weet wel dat het handig is om een zo kaal mogelijke Android versie te draaien, zonder fabrieksmeuk en software-schillen eromheen, i.v.m. updates in de toekomst.
Hij heeft nu een Moto E4 van 1,5 jaar oud, en die is nu echt aan vervanging toe.

Ik weet dat Nokia altijd goed naar voren komt en de Moto toestellen ook.
Een z.g.a.n. toestel van de V&A sta ik ook voor open.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoop dat iemand een tip heeft voor een leuk toestel i.c.m. een leuke aanbieding.
Zijn huidige toestel werkt nog wel, dus als het loont i.v.m. komende acties nog even te wachten, dan is dat geen probleem.

Beste antwoord (via sssensss op 23-04-2019 10:55)

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Hieronder even een vergelijk. Ik denk dat een G6 het meeste biedt (RAM, snelheid, beeldscherm).

Vergelijking Moto E4, E5 en G6

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik wil een teleurstelling voorkomen maar 20 jaar oud? Weet je ook wat voor apps hij nu gebruikt? Fotografie? Of meer social media?

(om maar wat voorbeelden te noemen)

[ Voor 13% gewijzigd door Beta op 22-04-2019 19:40 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Vooral social media en dat soort niet al te zware programma’s.
Spotify gebruikt hij ook regelmatig.
Hij is niet erg kritisch en ook niet echt zuinig op zijn spullen, 2 redenen dus om niet al te veel geld
uit te geven ;)

Wel extra leuk om voor zo’n krap budget toch een leuk toestel te vinden.

Zijn huidige MotoE4 van eind 2017 heb ik ook voor hem gehaald voor €99 na een tip via dit forum.
Dat was op 11-11-2017, zal wel black friday of iets soortgelijks zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Idd een leuke uitdaging deze prijsklasses omdat het erg lastig is
Zou de Nokia 5.1 overwegen wel wat boven je budget
pricewatch: Nokia 5.1 (2GB ram) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
Waarom geen upgrade naar een E5? Prijs ligt rond je budget. Of een Moto G6?

Ik heb vorig jaar de Moto E4 plus voor 99 euro in huis gehaald. Dat was echt geluk hebben en daarna heb ik m ook niet meer voor die prijs gezien.

Ik denk wel dat 100 euro een vrij karig budget is. Vooral voor een zoon van jouw leeftijd.
Hij heeft zelf geen voorkeur?

Als je het hebt over "standaard gebruik jongen van 20" denk ik dat Samsung, Huawei en iPhone meer in de doelgroep vallen eigenlijk.

Succes!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• croschou
Hieronder even een vergelijk. Ik denk dat een G6 het meeste biedt (RAM, snelheid, beeldscherm).

Vergelijking Moto E4, E5 en G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik zie dat de G6 al naar 144 euro gaat.
Dan zou ik eerder kijken naar import en dan vooral naar deze modellen:

Xiaomi biedt enorm veel waar voor het geld. Goede softwareondersteuning en A-kwaliteit bouw:

https://nl.aliexpress.com/item/32922512027.html (komt nog uit Italië ook, dus zeker geen importkosten)

https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_009834608211.html (Android One, dus heerlijk clean besturingssysteem)

Deze Sharp heeft wellicht wat mindere softwareondersteuning, maar is echt een mooi toestelletje:
https://www.aliexpress.com/item/33004867880.html

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 23-04-2019 10:14 . Reden: Referalls verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Bedankt jongens voor jullie input!

Ik heb in overleg met mijn zoon gekozen voor een G6, omdat we zagen dat deze in de vergelijking toch wel een stukje betere specs heeft dan de andere 2.
Ook leuk is dat het een dual-sim is, ik kan van Xs4all nog een gratis simmetje krijgen met 500MB data p.m.
Kan hij die nog buitenshuis gebruiken voor lichten dingen als Facebook, etc.

De Chinese telefoons zie ik niet zo zitten. Dat is me gewoon te veel gedoe. Door ervaringen in het verleden geleerd dat is liever wat meer betaal voor een NL model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
sssensss schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:55:
Bedankt jongens voor jullie input!

Ik heb in overleg met mijn zoon gekozen voor een G6, omdat we zagen dat deze in de vergelijking toch wel een stukje betere specs heeft dan de andere 2.
Ook leuk is dat het een dual-sim is, ik kan van Xs4all nog een gratis simmetje krijgen met 500MB data p.m.
Kan hij die nog buitenshuis gebruiken voor lichten dingen als Facebook, etc.

De Chinese telefoons zie ik niet zo zitten. Dat is me gewoon te veel gedoe. Door ervaringen in het verleden geleerd dat is liever wat meer betaal voor een NL model.
Het verleden is het verleden niet meer...
En gedoe is het ook niet meer...
Pagina: 1