please help.... geen beeld bij aanzetten pc

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
He,

ik wilde voor een kennis zijn computer upgraden (mobo, cpu + geheugen). Hiervoor heb ik een PCChips :r M725 Slot 1 mobo (http://www.bns-computer.de/support/mb_725.htm) gevonden bij een oom en mijn eigen Celeron 400A (volgens het mobo-boekje gaat hij maar tot 333 Mhz)

Ik heb het geheugen, cpu en videokaart erop geprikt, en ik zet hem aan...
hd spint op, cpu cooler werkt, maar ik krijg geen beeld. Heb 2 videokaarten geprobeerd (een of andere ouwe PCI Paradise kaart en een PCI TNT2 M64). Ook heb ik ze in verschillende PCI-sloten geprobeerd. Verder heb ik de BIOS-instellingen gewist met de jumper. Dit had ook geen effect.
Op de site die ik hierboven noem, staat een bios-update die ik nog niet gedaan heb omdat ik de computer natuurlijk niet kon opstarten.
Kan het zijn dat het mobo de CPU niet herkent en daarom geen beeld geeft? Of zou het mobo toch iets moeten zien omdat het een Celeron is?

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Start de computer op? ik bedoel, hoor je na een tijdje je schijven ratelen en/of word je floppydrive actief?

Upgrade tip: stap voor stap upgraden, weet ej waar het fout gaat, wat evntueel incompatible is.

• Canard
de hd ratelt niet... en start dus niet op.

Uhh... stap voor stap upgraden? Ik denk toch wel dat ik geheugen, videokaart en een cpu nodig heb om uberhaupt iets te nuttigs te kunnen doen.

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ik test altijd eerst mijn hardware, ik begrijp nu dat het enige wat je daadwerkelijk hebt geupgrade je MOBO is, begrijp ik dat goed?

is het een jumerless MOBO, weet je zeker dat je voltage/settings ed goed staan mbt tot je CPU?

Is het een 66mhz Celeron (kweeniet waar 400A voor staat) terwijl je mamma plankje op 100mhz wil lopen?

• Canard
ik wil de computer upgraden met ander mobo met als gevolg ook de cpu en het geheugen... Je kunt de multiplier en de FSB instellen met jumpers... de FSB staat al op 66 Mhz (Celeron 400A is 66 FSB) De multiplier op het mobo heb ik niet veranderd omdat de Celeron multiplier locked is, dus heeft het weinig zin om de jumper te veranderen op het mobo.

• Canard
niemand meer?

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Nou vooruit dan maar...

Sluit je pcspeaker es aan, en luister dan ff naar de piepjes die ie geeft.
Dat betekent meestal wat.

\o/

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

hmm, ik denk dat er een paar jumpertjes niet goed staan, heb je alles dubbel gechecked?

ik vraag me af of je MOBO Celeron processors ondersteund

• Canard
Het mobo geeft geen piepjes en de speaker is goed aangesloten.
De jumpers staan ook goed. Ik heb ook een Celeron 300A geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Ik denk ook dat ie geen Celerons ondersteunt (wel met bios-update, maarja, ik kan de bios zo niet flashen)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
heb je de clear cmos jumper wel goed staan?

edit:
oooweuh zie nu pas dat je daarmee al gerommeld hebt
Pagina: 1